Thuis of in het ziekenhuis bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kiet, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen, omdat ik thuis zulke zware en kort op elkaar durende weeen had dat ik voor de ruggeprik ging. Dat was binnen een uur gepiept. En een viertal uren later was ze geboren. Ik vond het ziekenhuis echt top. De gyn was erg professioneel, ik voelde me best op mijn gemak. Ze ruimden alles op en de verloskamer was groot en ik kon lekker douchen daarna en de troep achterlaten.

Daarna lekker met onze nieuwe 'aanwinst' thuis aangekomen. Heerlijk. De volgende keer weer, ook met ruggeprik aub :D

2. Bianci73

Bianci73 Lid

15 apr 2008
    72
    0
    0
    Verzorgende
    Apeldoorn
    Ik ben vorige x thuis bevallen en heb hier bewust voor gekozen! Nu wachtend op nummer 2 (ben 39 weken zwanger), komt ook een zh bevalling niet in mij op.....Tuurlijk als het moet, is het zo, zo reeel ben ik ook wel.
    Ik heb erg veel poliklinische bevallingen gezien door mijn werk als kraamverz. en altijd dacht ik als ze dan gelijk naar huis moesten, tjhee wat een geemmer, met je hechtingen in de auto, uk helemaal ingepakt, kortom niet erg comfortabel ook.
    dat er altijd iemand is in het ziekenhuis klopt ook niet altijd. Geregeld meegemaakt dat een gyneacoloog of kinderarts s nachts opgetrommeld moest worden.
    Heb het zelf ook 2x gehad met een curretage s avonds laat (dus geen spoed oid), dat de gyn. eerst moest komen vanuit huis en die moest beoordelen hoe en wat! Duurt zo weer 30 minuten.
    Kortom als de uk het toelaat (en mijn lichaam) dan het liefst gewoon weer thuis!!!!!
    Kom maar op met die bevalling.....

3. sinada

sinada Niet meer actief

Ik wilde het thuis proberen en als het niet zou gaan naar het ziekenhuis gaan.
    Nu was ik al wat overtijd en had de kleine in het vruchtwater gepoept. Dus ik moest wel naar het ziekenhuis. Achteraf ben ik er heeeeeeeel erg blij mee. Heb een behoorlijk fluxus gehad (2,5 liter) en was vervelender geweest als ik thuis zou zijn geweest

4. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Wij hadden gekozen voor het ziekenhuis. En achteraf waren we daar erg blij mee. Ilya was nogal groot en een sterrekijkertje dus er moest een vacuumpomp aan de pas komen.... Blij dat ik niet op het laatste moment nog naar het ziekenhuis moet.
    Dus deze keer weer naar het ziekenhuis.
    Al snap ik wel dat veel mensen thuis willen bevallen. Lekker in je eigen omgeving.

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    mijn zus wilde ook thuis bevallen, maar toen ze aan het persen was bleek het een sterrekijker te zijn. ze is toen nog met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht (nog geen 10minuten rijden) en daar is hij met de vaccuumpomp geboren. de brancard kon niet goed naar boven (smalle trap, met een bocht er in) en ze is zelf nog van de trap gelopen.

6. Hier wordt het weer het zkh. Vorige keer wilde ik liever thuis bevallen maar na 50 uur weeen en pas 3 cm ontsluiting was ik blij dat ik naar het ziekenhuis kon en een ruggeprik kreeg.
    6 uur later is onze zoon geboren.

7. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ook ik ben thuis bevallen en dat zou ik zo weer doen. Ook de rust na die tijd. Onder eigen douche, eigen huis.... heerlijk. Als je de keus nog moet maken en mag maken (voor sommigen is er geen keus) ga dan alles bekijken, kijk eens in een zotel. Praat er nog eens over met de verloskundige. En uiteindelijk weet jij wel waar jij je het prettigst voelt!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wilde altijd graag thuis bevallen maar Louise lag dwars en dat is dus een keizersnede geworden. Daardoor moet ik deze keer sowieso naar het ziekenhuis toe.

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Geen medische indicatie, dit was onze eigen keus. Heb er even aan gedacht dat ik thuis wilde bevallen, maar vond het in het ziekenhuis eigenlijk prettiger. Iedereen is er, mocht er wat zijn. Mijn zus heeft met 9cm ontsluiting in de ambulance gezeten (mijn nichtje had in het vruchtwater gepoept), nou laat mij dan maar al in het ziekenhuis zijn :p.

Je moet gewoon kijken wat jullie het prettigst vinden. Dan beval je volgens mij ook veel relaxter hoor!

10. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    ik kies voor een bevalling in het ziekenhuis, was mijn keuze ook al bij mijn dochtertje, maar op het laatste toen ik ween had en bijna ontsluting had, vroeg ze nog aan mij, je kan nu nogthuis bevallen als je wilt, maar ik zei nee ik wil naar het ziekenhuis, en dat was maar goed ook, want had toch naar het ziekenhuis gemoeten ze had in het vruchtwater gepoept en ze moest snel gehaald worden.

Dus mijn keuze weer naar ziekenhuis.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier een zoontje met een sterk dalende hartslag, die dus met spoed met de vacuum werd gehaald. Anders was het een keizersnede geworden. Ik ben dus blij dat ik al in het ziekenhuis lag.

Thuis bevallen lijkt me heerlijk omdat je dan in je eigen vertrouwde omgeving bent en je je eigen gang kan gaan. Maar ik durf het risico niet te lopen. Van de tweede beval ik dus, mits we op tijd zijn, ook weer in het ziekenhuis.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eerste in het ziekenhuis en daar was ik erg blij om.. foetale nood, vaccuumverlossing en schouderdystocie. Gelukkig stond er direct een kinderarts klaar want ze had nogal een moeilijk start. Daarbij verloor ik na de bevalling erg veel bloed en moest een transfusie.

Tweede zeker weer het ziekenhuis. Ben nu net overgedragen door de vk naar de gyn ivm het bloedverlies en de schouderdystocie bij de vorige keer.

13. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    ik ben thuis bevallen, toen de verloskundige kwam, mocht ik al gelijk beginnen met persen, dus er was toch al niet veel tijd om naar het ziekenhuis nog te gaan. Ik vond het persoonlijk super thuis, lekker in je eigen douche daarna, niet in de auto met weeen en je kindje de hele tijd bij je!

14. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    ik wilde graag thuis bevallen. Maar wegens stuitbevalling moest ik in het ziekenhuis bevallen. Dit is me zo goed bevallen:p dat ik bij een tweede ook in het ziekenhuis wil bevallen.

15. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Thuis bevallen, is me goed bevallen, bij de volgende hopelijk weer.

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ziekenhuis..

Deel Deze Pagina