hypnobirthing

Discussie in 'De bevalling' gestart door Flootje, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

wie van jullie heeft ervaring met hypnobirthing? Lijkt me geweldig, omdat ik wel op zie tegen de bevalling.

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Er heeft hier een klein jaartje geleden heel veel gestaan over hypnobirthing, kan ik me herinneren....Misschien als je even zoekt?

3. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kon niets vinden, althans niet via "zoeken". ik ga t weer proberen.

4. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    klopt, dat was mijn onderwerp toen...
    Kwam weinig tot geen informatie van dames die ervaring hadden.
    wel een paar links: precies weet ik natuurlijk niet meer, maar als je een acount op youtube aanmaak kun je zoeken op hypnobirthing en de filmpjes ervan bekijken. Ze staan namelijk afgeschermd voor het grote publiek ook ivm leeftijd enz

ik wilde het de vorige keer ook doen, maar vond 50 euro per les te veel. (ik had toen geen werk en vond het niet fair om dat van mijn vriend te verlangen, bovendien is het in amsterdam en dat is voor mijn ook een uur rijden)
    Deze zwangerschap ga ik het misschien wel doen.
    Moet alleen even afwachten wat mijn bekkeninstabiliteit doet, anders red ik het niet om heen en weer naar amsterdam te rijden.

5. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mij aangemeld in Soest, ja en kost idd 250 euro voor 5 keer.
    Maar op basis van de you tube filmpjes ben ik wel helemaal om.
    Je hebt ook een pakket van hypnobabies.com, maar dat is volgens mij alleen te verkrijgen in de VS.

Ik probeer het wel te claimen bij de zorgverzekeraar en ik hoop zo erg dat ze het vergoeden.

Wat ik zo raar vind is dat er zo weinig over gesproken wordt op dit forum. Immers, ik ben toch niet de enige die bang is voor een pijnlijke bevalling, of ben ik de enige die gelooft in hypnobirhting?

groetjes

6. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik denk dat er inderdaad weinig meiden zijn die erin geloven, en als ze er al in geloven denken ze misschien niet in staat te zijn zichzelf in staat van volledige concentratie te krijgen tijdens de bevalling.

De reden dat ik er deze keer toch voor wil gaan is omdat ik mijn vorige bevalling als iets heel hectisch heb ervaren.
    Ik ben mezelf bij iedere wee heel erg gaan verzetten.
    Alleen aan het begin lukte het me om te ontspannen en de weeen op te vangen. Toen kreeg ik heel sterke rugweeen en de ene weeenstorm na de ander. Dat was het moment dat ik in paniek raakte en bij iedere golf mezelf ging verkrampen.
    Ik heb toch wat meer begeleiding nodig om mezelf in zon situatie weer tot orde te roepen en bij mezelf te blijven.

Is dit jouw eerste zwangerschap?

7. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee, dit is mijn tweede zwangerschap.

Wel een tweeling nu overigens.

De eerste bevalling heb ik niet als prettig ervaren. Daarom wil ik absoluut er alles aan doen om het nu wel als prettig te ervaren. En er zijn ook nog andere voordelen aan (andere mogelijk pijnlijke ingrepen/ situaties leren te beheersen).

Hypnose spreekt mij sowieso wel aan.

8. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    wanneer is je eerste les? En hoever ben je nu?

9. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 24 wkn.

Les start volgens mij ergens in september.

OVerigens las ik ook de praktijk van Barbara Corsetto. Dat is hypnotherapie, en dan specifiek voor zwangerschappen. Ik ben benieuwd wat het verschil is.

10. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    daar was ik ook aan het kijken, als ik het ga doen dan is dat daar idd.

11. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gebeld en het overeenkomstige is de zwangerschapshypnose cursus, maar bij Corsetto is het daarnaast wat algemener, dus ook voor andere zaken (angsten over problemen).

HEt is echt brede hypnotherapie.

Volgens mij wordt deze wel vergoed door de zorgverzekeraar.
    Van hypnobirthing weet ik niet of het vergoed wordt.

Waneer ga jij?

12. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ik weet nog niet zeker of ik het kan gaan doen. Het is voor mij best ver rijden en heb het advies van de bekkenfysio om autorijden zoveel mogelijk te vermijden. Mijn vriend werkt lange dagen en kan dus ook niet steeds mee.
    Maar mocht het straks misschien beter gaan, dan ga ik rond de 24 weken denk ik.

13. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    O maar Corsetto zit in Amsterdam. Ik weet niet waar je woont.
    Je hebt er ook 1 in Almere. Maar dat is hypnotherapie met een specialiteit voor zwangerschap.

Hypnobirhting zit op meerdere plekken in het land. (Soest, Leiden, DEn HAag, Rotterdam, zwolle).

Morgen heb ik mijn eerste kennismakingsafspraak met hypnotherapie.

14. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik heb hier tijdens mijn zwangerschap ook naar gezocht...
    Ik vond 250 euro in Soest te duur.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!!

15. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ik woon in de kop van noord holland. Amsterdam is voor mij de dichtsbijzijnde. Dus dan kom ik op corsetto uit.
    Ik ben ook heel benieuwd naar hoe je intake gaat.

lady k-- het inderdaad erg duur, maar soms wordt het door ziekenfonds wat vergoedt. Laat je eens informeren.

16. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    @Sarah ik ben inmiddels bevallen dus misschien bij een tweede. Alhoewel, als die net zo gaat als de eerste is het niet nodig.....
    Mijn hele bevalling duurde namelijk slechts een half uur ;)
    Ze zeggen dat een tweede sneller gaat dan een eerste.....
    Ik hou mn hart vast.

17. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lady K

Heerlijk, zo een half uur bevallen. Het is je van harte gegund hoor. En hou die 250 EURI dan lekker in je zak inderdaad.
    Jij 30 minuten bij de eerste, ik 30 uur!!!!!:$

@all
    Ik heb vandaag mijn eerste kennismaking gehad waar ik alles moest vertellen over mijzelf. Er werd ook verteld wat de cursus voor je kan betekenen. Geheel pijnloos zal het ws niet zijn, maar wel allemaal heel draaglijk. JE kan het breder toepassen, bijv bij andere dillemma;s. HEt helpt je te ontspannen etc.

Ik heb er alle believe in, maar ik ben ook zo goedgelovig en zo naief, maar ik ga er wel voor.
    OVer 2 weken heb ik mijn eerste echte afspraak.

18. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Troost je met het feit dat ik 2,5 liter bloed ben verloren doordat mn placenta niet los kwam en dus op de OK verwijderd moest worden. En ik ben geknipt omdat mn kindje prematuur was en bijna een hersenbloeding opliep.
    Die knip is van voor naar achter gaan ontsteken waardoor de wond is gaan wijken en er weken over heeft gedaan om van binnen naar buiten dicht te groeien.
    Tevens ben ik 5 weken op en af naar de couveuseafdeling gegaan waar mn kindje lag ;) Ik was namelijk pas 32 weken zwanger.
    Met die open knip ja.

Maar de bevalling zelf was bizar snel ja ;) ik kreeg alleen alle shit achteraf. Daar had geen hypnose me bij kunnen helpen helaas.... Maar ik vond het het allemaal waard en zou het zo nog 10 keer doen hoor! En pffffffff 30 uur.... dat is wel lang!!

Ik duim voor je dat je deze keer een veel dragelijkere en kortere bevalling zult hebben dan de vorige keer. Maar dat is vrijwel altijd zo!
    En dat goedgelovige is juist goed.... zonder die goedgelovigheid zou het effect vele malen minder zijn ;)

19. Flootje

Flootje Lid

24 jul 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    he bah, wat een vreselijk verhaal. Dat bedoelde ik niet met dat ik het je gun hoor.
    Geef dan maar die 30 uur. Nee, geef me dan maar hypnotherapie hahaha.

20. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Haha ja inderdaad doe dan maar een dragelijke bevalling met hypnose zonder gedoe erna.
    Gelukkig weet je van te voren niet wat je te wachten staat. Zo trappen we er iedere keer weer in hihihi

En nee hoor, snap dat je dat niet zo bedoelde.
    Maar jij krijgt een prachtige bevalling waarin je je pijn goed de baas kan zijn!
    Ik heb veel goede dingen gelezen!
    Toch is het mooi dat zo'n bevalling, die nooit geheel pijnloos kan zijn, toch zo'n prachtige ervaring is :)
    Is was supertrots op mezelf en heb nog nooit zoveel oerkracht gehad.

Ik blijf dit topic in ieder geval volgen.
    Laat ej ons weten hoe je intake was?

Deel Deze Pagina