Hier ook 30 minuten van het ziekenhuis vandaan. Maar de verloskundige verzekerde me ervan dat zij eigenlijk altijd wel in staat is om goed genoeg in te grijpen om te kunnen wachten op een ambulance en vervolgens is de ambulance veel sneller in het ziekenhuis dan die 30 minuten. Dus dat was geen belemmering voor een thuisbevalling. Eerder een belemmering voor een ziekenhuisbevalling, ik kon de eerst 3 dagen echt niet zitten dus had niet geweten hoe ik een half uur in een auto had moeten zitten om thuis te komen...
Ik ben met de 1ste thuis bevallen, gewoon omdat het een veilig gevoel gaf. Enkel ging de bevalling zo snel en soepel dat ik met de 2de thuis wou bevallen. Omdat het allenmaal zo soepel ging en snel ging vond de vk het ook een goed plan, achteraf gezien zou ik het zh net gered hebben, vk noemde het dumpbevalling. Helaas daarna kreeg onze kindje haar tempratuur niet goed omhoog (omdat het zo snel ging was het huis niet goed verwarmd) en midden in de nacht toch naar het zh. Ik voelde me superfit en kiplekker na de bevalling alsof ik geen bevalling gehad had en vond het niet erg. Eenmaal daar begon meteen alle drama. Ik was 5 uur daar. En na bijna 2 dagen wakker wil je rust en die kreeg je daar uiteraard niet. Na 2 uur zat ze op goed gewicht en is daar niet meer vanaf gegaan dus kon officieel snel naar huis. Achteraf heb ik nog een dag moeten slapen daar. Ik was ingeschreven als in room en niet als kraamvrouw wat wel had gemoeten dus geen eten een hele dag! Omdat ik natuurlijk met me dochtertje in me hoofd zat en ik uit me vertrouwelijke omgeving was geplukt had ik nooit aan me eten gedacht pas om 8 uur dacht ik oh eten! Me ouders zijn nog speciaal voor mij naar de mac gereden.... Toen ik aankwam verloor ik echt heel veel bloed en de vk had gezegd dat ik het in de gaten moest houden en als het teveel werd meteen aangeven, dus gezegd volgens mij verlies ik teveel maar er werd niet op gereageerd en werd niet nagekeken. Toen ik daar aankwam zakte ik inmekaar en ben op bed gelecht en ineen stroomde ik helemaal over met een dikke plas bloed op bed als gevolg. Gezegd en hebben ze me een mat gegeven. Heb daarna tot ik vertrok in de plas bloed gelegen niet verschoont niets terwijl ik dat een paar keer gevraagd had. Ikzelf ben ook nooit nagekeken of het goed ging en de controles helemaal niets. Voor mij never nooit ziekenhuis meer als er zo omgegaan word met een kraamvrouw.
Ik wilde bij mijn zoontje graag in het ziekenhuis bevallen, omdat wij 3 hoog woonde zonder lift. Wilde niet het risico nemen dat ik hals overkop naar het ziekenhuis moest en dan nog al die trappen af moest. Uiteindelijk ging de bevalling heel erg vlot en toen ik in een weeenstorm zat, constateerde de verloskundige bij binnenkomst al 8cm ontsluiting (wat 2 uur daarvoor nog maar 2cm was). Toen besloten om thuis te blijven en dat vond ik heerlijk. Als het mocht zou ik het de volgende keer zo weer doen, maar vanwege een sub-totaal ruptuur heeft de gynaecoloog liever dat ik de volgende keer toch in het ziekenhuis beval zei hij toen d'r tijd. Het is hier nog niet aan de orde, maar zal het dan nog wel een keer aankaarten, vond thuis bevallen toch wel heel prettig, ondanks dat ik erna toch naar het ziekenhuis moest.
Ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen , de tweede keer thuis. De eerste keer wist ik niet wat me te wachten stond. Het ziekenhuis leek me veiliger, dus ik wilde graag naar het ziekenhuis. In principe zonder medische indicatie. Maar toen thuis mijn vliezen spontaan braken kwam ik in een enorme weeënstorm terecht. Ik wilde alleen nog maar er ruggenprik, en moest dus wel naar het ziekenhuis en werd daardoor medisch. Dr bevalling verliep opzich goed, en een paar uur later waren we weer thuis. Het enige nadeel wat ik kon noemen was dat het afzien was om tijdens de weeën ook nog uit huis te moeten, auto in, drempels (AUW!!!!!!), daar het bed weer in, ctg band om (auw!)... Ook de terugreis is net wat minder prettig, best een gedoe een paar uur nadat je bevallen bent. Toch keek ik met een goed gevoel terug, dat was de juiste keuze op dat moment. Bij de tweede ben ik vlot thuis bevallen. Het ziekenhuis had ik niet eens gered, zelfs al had ik het gewild. Ik wilde deze keer thuisbevallen mits de pijn te doen was. Gelukkig had ik deze keer gewoon weeën, die zijn ook pijnlijk maar ik kon nog ademhalen tussendoor. De bevalling thuis was achteraf de fijnste bevalling van de twee. Rustig, kalm, alles bij de hand, en heel prettig zonder poespas. Na de bevalling kon ik lekker blijven liggen met mijn kleine mannetje op mijn borst. Geen klok waar ik op keek hoe laat we naar huis moesten, geen gepruts met de maxicosi binnen een paar uur. Echt een droombevalling. De verloskundige gaf aan dat zij heel goed kunnen inschatten hoe de risico's liggen, ook als een bevalling al begonnen is. En dat ze echt op tijd je naar het ziekenhuis sturen als dat medisch noodzakelijk is. Bij een ziekenhuisbevalling is het goed om je te realiseren dat je altijd eerst thuis start.
Ik zou poliklinisch bevallen maar de kleine vond 34.5 lang genoeg en moest anders toch naar het ziekenhuis ( gezond kereltje)
De eerste keer thuis begonnen, maar laatste stukje naar het ziekenhuis omdat het hartje wegzakte. Tweede en derde keer thuis bevallen. Net als bij de eerste keer zeer snelle ontsluiting en daardoor weinig tijd om naar het zh te gaan. Buiten dat wilde ik ook graag thuis bevallen. Deze ronde vanaf eerste lichte wee tot aan bevalling in 3 uurtjes. Toen de vk arriveerde, binnen een half uur bevallen. Ging erg relaxed. En helemaal niks van de rommel meegekregen en dar terwijl ik een poetsmuts eerste klas ben. Daarna lekker onder mijn eigen douche en in mijn eigen bedje met vrijwel daarna een biefstukje van mijn eigen moeder met onze dochter lekker naast ons. Ik zou nooit anders gewild hebben. Al ben ik me er natuurlijk wel van bewust dat het klein risico is, maar ik had gewoon het volste vertrouwen dat het goed zou gaan.
Ik ga binnenkort voor de derde keer op indicator bevallen in het zkh. De eerste keer wilde ik thuis maar het ging veel te langzaam (24+uur gebroken vliezen en 2 cm ontsluiting) en die bevalling is geëindigd in n spoed ks. Daarom daarna dus op indicatie in t zkh bevallen. Is hier heel fijn hoor; eigen kraamsuite en hele lieve mensen. Na m'n tweede moest ik ook wat langer blijven. Ik weet dus niet hoe het is als je na twee uur ba je bevalling weer naar huis moet..
Ik moet in het ziekenhuis bevallen. De eerste keer ivm overgewicht, de tweede en deze keer ivm fluxus bij de eerste. Ik heb mijn beide ziekenhuisbevallingen als prima ervaren. Lieve verpleging, prettige verloskundige / arts-assistent, fijne sfeer. Beide keren ivm langdurig gebroken vliezen nog 24uur moeten blijven voor observatie. Ik vond dat zelf wel lekker. Ik denk dat ik het moeilijker zou vinden om na een paar uur in de auto naar huis te moeten. Nu kon ik lekker bijkomen met alle begeleiding die ik wilde. Toen we de tweede nacht thuis waren zonder begeleiding vond ik het heel eng. Ik vind het achteraf helemaal niet erg om de eerste 24uur helemaal verzorgd te worden en niks zelf te hoeven doen. Ik ga er een beetje vanuit dat ik deze keer ook weer langdurig gebroken vliezen ga hebben, ik denk dat ik erg zal moeten wennen als ik al snel na de bevalling naar huis zou moeten.
Bij de eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen. Dit was ook onze keuze, maar vanwege een inleiding vanwege zwangerschapsvergiftiging moest het ook. De bevalling is prima gegaan, maar de placenta kwam niet geheel los dus kreeg een fluxus en ben op de OK gecurreteerd. Uiteindelijk bleek onze zoon ook niet zo gezond als gedacht, dus we waren blij dat we in het ziekenhuis waren. Bij de tweede moesten we in het ziekhuis bevallen ivm de fluxus. De bevalling was weer ingeleid ivm te lang gebroken vliezen. Verder goede bevalling gehad en vlot naar huis. (wel weer redelijk wat bloedverlies) Nu bij de derde moeten we weer in het ziekenhuis ivm de fluxus. Als ik mocht kiezen had ik dit ook weer gekozen. Vond het beide keren heerlijk rustig, lief personeel en voelde me daar prima op mijn gemak. Moet er niet aan denken dat ik thuis al die troep heb. (en het geeft me ook gewoon een rustig en veilig gevoel in het ziekenhuis) Maar zoals je leest is het heel verschillend. En ik denk ook moeilijk vergelijken als je het niet beiden hebt meegemaakt. Wie weet zou ik thuis bevallen toch ook heerlijk vinden.....
Ik wilde in het geboortehuis welke bij het ziekenhuis is bevallen. Mijn redenen hiervoor waren dat wij ver van een zh wonen (aanrijtijd ambulance is wettelijk gezien ook te lang. Met eigen auto 30 minuten) en mijn moeder en oma fluxus hebben gehad bij de bevallingen (mijn moeder zo erg dat wanneer ze thuis bevallen zou zijn ze het niet overleefd had). Daarbij wist ij al dat ik me niet zou kunnen ontspannen met vreemden in huis (kan dingen moeilijk loslaten) en wilde de troep niet. Uiteindelijk heel blij dat ik jn het ziekenhuis was. De ontsluiting vorderde niet en uiteindelijk wilde ik een ruggenprik omdat ik de weeën niet meer kon opvangen. Had er niet aan moeten denken op dat moment nog 30 minuten in een auto te moeten zitten. Ook is dl geboren met vacuüm dat had thuis ook niet gekunnen. Enige nadeel vond ik dat bv begeleiding in het zh niet optimaal was, dat was van de kraamzorg een stuk beter.
Ik ben thuis en in het ziekenhuis bevallen. Het grote voordeel van een ziekenhuisbevalling vind ik dat er altijd iemand in de buurt is. Eén druk op de knop en er staat iemand aan je bed. Dat vond ik bij mijn thuisbevalling wel tegenvallen. Het grote voordeel van een ziekenhuisbevalling is natuurlijk dat je nergens meer naar toe hoeft. Helaas moest ik na mijn thuisbevalling alsnog naar het ziekenhuis, dus hier heb ik geen ervaring mee. Op zich hoef je natuurlijk nog geen knopen door te hakken. Dit kun je ook doen als je aan het bevallen bent. Als je kiest voor een thuisbevalling, houd er dan rekening mee dat je om wat voor redenen dan ook je misschien alsnog naar het ziekenhuis moet.