Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, heb ik de hele zwangerschap geroepen. Maar op het moment zelf wilde ik echt niet meer van m'n bed af, laat staan de auto in en een half uur naar het ziekenhuis rijden. De verloskundige zag geen reden om niet thuis te kunnen blijven dus ik ben thuis bevallen. Ik heb geen troep gezien. Zoon is om 3 uur bevallen, om 6 uur ging de partus kraamverzorgster weg en was de wasmachine al aan het draaien. Ik vraag me nog steeds af hoe ze al die witte hydrofielen weer zo mooi wit heeft gekregen in die korte tijd.
Ik wilde zelf altijd al in het zkh bevallen en omdat ik 2x medisch werd (hoge bloeddruk en langdurig gebroken vliezen) werd de keuze dubbel gemaakt voor mij. Ik voel me in het zkh gewoon veiliger, mijn zoontje was erg groot en gelukkig had ik wel de kracht om hem er (als kruinligger) uit te krijgen, maar de gyn was al opgeroepen omdat het ctg abnormaal was en er haast geboden was. De kruk stond al klaar om op mijn buik te gaan duwen.. Dit alles was gelukkig dus niet nodig maar wat als het niet lukt? Ik weet het niet.. maar in het zkh hebben ze alle mogelijke middelen en elke bevalling is toch anders (ik vond de 2e veel zwaarder). Ze hebben in het zkh ook meteen bloed van de navelstreng afgenomen om te kijken of mijn zoontje zuurstoftekort had gehad (wat gelukkig net niet zo was) en er was haast om de navelstreng door te knippen omdat ik opeens veel bloed verloor. Alles is uiteindelijk goed gegaan maar in 1 bevalling waren er best veel factoren waardoor het zomaar eens niet zo goed had kunnen gaan en dan ben ik toch liever in het ziekenhuis
Dat was voor mij geen moeilijke beslissing. Ik wilde in het ziekenhuis bevallen. Mijn beide bevallingen zijn zonder complicaties verlopen maar ik had het achteraf niet anders gewild. Ik voelde me namelijk in het ziekenhuis veel veiliger dan ik me thuis zou voelen. Moet er ook niet aan denken dat ik alle zooi (bloed, vruchtwater etc) in mijn huis had gehad. Lekker was ook dat ik nog een nachtje in het ziekenhuis bleef slapen. Ik kon toen wat bijkomen terwijl de verpleging mijn kindjes verzorgde.
Ik wilde heel graag thuis bevallen. Heerlijk in mijn vertrouwde omgeving. Eigen bed. Eigen badkamer etc. Voor mijn man ook veel prettiger. Gelukkig is onze dochter ook thuis geboren en verliep alles top. Ik kijk erg positief terug op mn bevalling.
Je hoeft helemaal niks te beslissen van tevoren, heb ik toen ook niet gedaan. Aangegeven dat ik dat op moment zelf zou beslissen. Had vooraf een lichte voorkeur voor thuis, maar zodra het eenmaal begon, wilde ik alleen maar naar het ziekenhuis
Ik ben thuis bevallen. Geen seconde spijt van gehad. Wel veel bloed verloren, 1,2 liter. Baarmoeder kromp niet. Bij een volgende mag thuis bevallen niet, zeiden ze. Nu 6 weken zwanger, dus nog geen gesprek gehad met de vk. De keuze was ook omdat ik me in mijn eigen omgeving meer op mn gemak voel. En het ziekenhuis drie minuten rijden is
bij de eerste wilde ik thuis bevallen maar dat mocht helaas niet meer. ik liep bijna 2 weken overtijd. toen het begon was ik exact 42 weken maar het schoot niet op dus ziekenhuis. ik vond het verschrikkelijk in het ziekenhuis. geen privacy, beslissingen die voor je werden genomen, niet je eigen ding kunnen doen, niet je eigen spulletjes om je heen enz. heb daar echt nauwelijks kunnen slapen. ik hou helemaal niet van drukte en vreemde mensen dus het was 1 grote hel voor mij. de 2e is wel thuis geboren. heerlijk. kon tijdens de weeen doen wat ik zelf wilde. lekker in bed, rondlopen, 40x onder de douche. niemand die er wat van zei. vlos kwam 2x kijken en liet me verder met rust. als ik boven was was zij beneden en andersom. in tegenstelling tot eerste bevalling was ik nu super relaxted. het ging ook veel sneller als bij de eerste. in alle rust bevallen, kleine een uur bloot op mij terwijl ik gehecht werd. geen gehaast zoals in het ZH. ook geen last van rotzooi gehad zoals wel eens als reden genoemd wordt. van bevallingstroep merk je echt niks. mijn vliezen braken beneden. er werd door de kraam een matje opgelegd en het werd netjes gedweild. voordat ik het in de gaten had, was het al weg. ik ging na de bevalling lekker onder de douche en toen ik terug kwam, was beneden het bevalbed en spullen al opgeruimd alsof er niks gebeurd was. ze hadden mijn eigen bed verschoond dus ik kon zo met de kleine in mn eigen schone bed.
Thuis. Eigen omgeving, eigen spulletjes en heerlijk in je eigen bed daarna. Bij de eerste wilde ik ook thuis, helaas had baby in het vruchtwater gepoept. Met weeën de auto in vond ik geen succes. Lijkt mij ook fijn dat de kraamverzorgster ook aanwezig is zodat je het later nog eens over de bevalling kan hebben. Heb ik gemist. Vond de begeleiding met geven van borstvoeding echt ruk in het ziekenhuis. Ook slapen vond ik geen succes. Fel licht vanaf de gang en lawaai van anderen. Sliep ik 's ochtends eindelijk even, kwamen ze met het ontbijt aanzetten. Nog een 'tegen' van het ziekenhuis vind ik de vele vreemde bacteriën. Zou de eerste niet zijn waarbij de baby en/of moeder iets oploopt. Blijft een ziekenhuis natuurlijk. Lees hier sommigen over troep: bij jou thuis wordt veel netter gewerkt dan in het ziekenhuis en de kraamzorg ruimt alles weer op/maakt schoon. Heb in elk geval nog nooit iemand gehoord over een nieuwe vloerbedekking vanwege een bevalling. Tip: mocht je wel in het ziekenhuis bevallen en een nachtje moeten blijven laat dan je man naar huis gaan om daar een goede nacht te maken. Scheelt voor beiden een hele hoop. Man was uitgerust toen wij weer naar huis kwamen en kon meer van mij overnemen. Dat vond ik eigenlijk het voordeel van de situatie Kies waar jij je het meest veilig voelt en het beste kan ontspannen. Er is geen goed of fout, gaat erom dat jij op de beste manier voor jou je baby ter wereld kan brengen.
Bij de eerste wou ik thuis bevallen maar had uiteindelijk een medische indicatie omdat mijn vliezen gescheurd waren ipv gebroken en moest dus wel in het ziekenhuis bevallen, ben toen ook ingeleid. Bij de tweede wou ik eerst in het ziekenhuis bevallen maar op het laatst toch besloten om thuis te bevallen omdat dit toch fijner leek qua omgeving en dat je daarna idd gewoon lekker thuis bent en in je eigen huis kan douchen ect. maar ik had zelf bijna een liter bloed verloren en net als bij de eerste bevalling kwam de placenta er niet vanzelf uit en moest ik dus alsnog met de ambulance mee naar het ziekenhuis. qua rommel heb ik er niks van gezien en zijn ze best snel met opruimen hiermee. met de kleine was wel gewoon alles goed, de kraamzorg was toen ook al aanwezig bij ons in huis en die heeft dan ook op het moment dat ik, de kleine, me vriend en de verloskundige naar het ziekenhuis ging de rest nog even snel opgeruimd en in de wasmachine gedaan. dit keer mag ik dus niet meer thuis bevallen door de placenta die bij elke bevalling niet vanzelf eruit wou en heb ik dus een medische indicatie en moet dus in het ziekenhuis bevallen. wij wonen trouwens ook op nog geen 10 minuten rijden van het ziekenhuis. Vond het voordeel van het ziekenhuis de bedsteunen om je voeten tegen aan te zetten met het persen, maar het voordeel van thuis bevallen vond ik toch wel dat je gewoon lekker in je eigen omgeving bent en vond dat wat meer ontspannen dan in het ziekenhuis.
Je kunt nog zo'n probleemloze 'volgens-het-boekje' zwangerschap hebben, je weet NOOIT hoe een bevalling zal verlopen. Voor mij al voldoende om het niet eens thuis te willen proberen nou heb ik een medische indicatie, maar ook als ik deze niet zou hebben zou ik altijd naar het ziekenhuis gaan. Als alles volgens het boekje gaat kun je een paar uur na de bevalling alweer naar huis.
Ik wziekenhuis.graag thuis bevallen veilig en vertrouwd in mijn eigen omgeving. Helaas bij de 1e moest ik met 8 cm toch naar het ziekenhuis omdat de ontsluiting niet vorderde. kreeg daar wee opwekkend en vanaf aankomst 15 min later geboren. vond hetzelfde geen Prettige ervaring kreeg medicatie wat ik al niet meer mogelijk hebben enz. De 2e begon hetzelfde als de 1e en werd weer gedacht dat het hetzelfde zal lopen. had namelijk weer gebroken vliezen en dan moest het binnen 24 uur thuis geboren worden anders ziekenhuis. Maar dit ging ineens heel snel en de 2e is thuis geboren. verloskundige was net op tijd. Maar vond dit zelf zo een fijne ervaring voor mij alleen thuis nu ben ik 5 maanden geleden van de 3e bevallen en kreeg weer de keus thuis of ziekenhuis.mijn keus werd weer thuis dit was mij het beste bevallen. moest nu alleen op tijd bellen (was eigenlijk weer te laat) maar dit was de beste van allemaal. Ik was zo vertrouwd in mijn eigen omgeving dat ik er zin in had om te bevallen. kraamzorg was nu netjes op tijd en heb alles bewust en in rust meegemaakt en ook zonder een centje pijn met 9 cm ontsluiting zat ik nog aan de koffie te genen met de verloskundige en kraamzorg. Die snapte er niks. denk zelf door de inspannen zijn van mijzelf. Alles was achter de rug in 2 uur tijd zonder enige pijntje tijdens de weeën. Alleen toen het hoofdje stond vond ik het vervelend. Er komt geen 4e meer maar ik teken voor een thuis bevalling. Ik vertrouwde op mijn vk dat als het niet gaat ik op tijd naar het ziekenhuis ga. ga op je eigen gevoel af en doe wat je zelf het prettigst vind die keus kan alleen jij maken. Want elk mens en bevalling is anders. Veel succes.
Bij de eerste wou ik graag in het zh bevallen. Ik dacht als er complicaties zijn is alles bij de hand. Het viel me zo tegen. Ik kon me totaal niet ontspannen. Verschillwnde keren liep een vreemde bij mij de verloskamer in. O sorrie verkeerde kamer. En voor mijn gevoel werd er snel gegrepen naar een katheter e.d. De volgende 2 keer was ik thuis. Wat een verschil. Ik voelde me meer ontspannen. Alsof er veel meer tijd voor mij was. Er werd beter geluisterd naar wat ik wel en niet wou. En ik kon na de tijd lekker in mn eigen douche en eigen bed.
Geen moeite met de keuze. Ziekenhuis. Bij de eerste ivm voorgeschiedenis moeder en oma (beide fluxus) icm half uur reistijd naar het ziekenhuis en een ambulance die een langere aanrijtijd heeft dan de wettelijke normen. Daarnaast denk ik dat ik me thuis slechter kan ontspannen omdat ze dan toch in mijn kasten gaan rommelen. Op het eind zal me dat niks meer schelen maar in het begin wel en ik hoef de troep niet . Onze 1e is geboren met vacuüm en heb een ruggenprik gehad ivm niet vorderende ontsluiting, deze 2e loopt momenteel 2 weken voor op groei en lijkt dus ook een flinke dame te worden. Nog meer reden om al in het ziekenhuis te zijn... Overigens is thuis nog wel een optie mocht ik al 7-8 cm hebben, dan gaat de bevalling dus zo snel dat ik de rit naar het ziekenhuis niet meer ga maken...