Heeft iemand dit meegemaakt?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mandje, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandje

    Mandje Actief lid

    19 feb 2007
    263
    0
    0
    Toen ik 10 weken was, mocht ik voor de tweede keer op controle, omdat ik in het verleden een miskraam heb gehad. Al was prima inorde. Hartje klopte in de 180, alles was dus perfect inorde.
    Deze morgen mocht ik voor de nekplooi meting. Ik ben nu 14 weken.
    4 weken geleden springlevend, deze morgen was het dood.
    Ik had het totaal niet zien aankomen. Ik dacht dat ik uit de gevaarlijke periode was.
    Ik kreeg al een buikje, verschrikkelijk ziek geweest, nu nog zelfs en opeens alles terug weg.

    Ik moest nu normaal gezien van mijn eerste miskraam nu bevallen. Het zal een bange volgende zwangerschap zijn.

    Heeft iemand dit ook meegemaakt, 3 maanden en miskraam?

    Alvast bedankt
     
  2. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Allereerst; heel veel sterkte gewenst meis! Wat een schok moet dat zijn geweest.
    Heb zelf, gelukkig, nog nooit zoiets meegemaakt.. maar kan me voorstellen dat je erg bang bent voor een volgende zwangerschap..

    Ik wens je heel veel succes en sterkte voor nu.
     
  3. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi,

    Meis, wat vreselijk. Heel, heel veel sterkte hiermee.

    Heb het (nog) niet meegemaakt, ben nu voor de eerste keer zwanger en ben net 7 weken. Hoop ook dat ik het nooit meemaak.

    Je zou idd. denken dat als je de 12 weken voorbij bent en het hartje mooi klopt, dat het dan toch niet snel meer misgaat. Helaas is het geen garantie. Mijn mams heeft ooit een miskraam gehad toen ze al bijna 5 maanden was.

    Nogmaals heel veel sterkte.
     
  4. Niet meer actief

    Veel sterkte ten eerste!
    Meid, ik heb het de vorige keer ook meegemaakt!
    10 weken controle was prima, kom 4 weken later terug, zagen we een stilstaand beeld!
    wat een hoop verdriet gehad zeg, en slechte begeleiding van de verloskundigen praktijk, grrrrr.
    Ik moest het vruchtje natuurlijk uit mijn lichaam verdrijven, (gewoon bevallen dus) want dat was het beste, heb dus in het ziekenhuis gelegen, vruchtje kwam eruit na een halve dag met weeenopwekkers, was toch wel een mooi momentje om het wel te zien.
    (het was al compleet, met armpjes en benen)
    Kreeg ik daarna toch nog een curretage, omdat niet alles eruit was gekomen.

    Maar ik leef ontzettend met je mee, ik hoop dat je het een beetje kunt verwerken.
    Ik was deze zwangerschap natuurlijk ook heel zenuwachtig bij alle controles, en zometeen bij de 20 weken controle weer! dat blijf je helaas wel houden.

    Ik hoop voor jullie dat jullie de volgende keer, wel het geluk hebben dat alles goed blijft gaan!

    Veel sterkte, knuffel

    Anita
     
  5. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    meis, heel veel sterkte.
    Ik heb het niet met 3 maanden meegemaakt maar wel met 27 weken...
    bij de VK was alles nog goed, hartje klopte nog mooi, en een week later was het hartje gestopt...

    hoop dat je het allemaal een plekje kunt geven.
    Nogmaals heel veel sterkte.
     
  6. marber

    marber Lid

    17 mei 2007
    98
    0
    0
    Hoi Mandje,

    Wat een naar bericht voor jullie. We gingen precies gelijk op en ik heb hiervoor ook een miskraam gehad met 8 weken. Ik begrijp precies wat je bedoeld met bang zijn tijdens een volgende zwangerschap. Ik vind het nu ook moeilijk om er van te genieten en inderdaad, dan denk je met 12 weken uit de gevarenzone te zijn.....

    Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de komende tijd!

    Liefs Marber
     
  7. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Hej , ik weet helaas wel hoe het is om een miskraam te hebben. Zelf 2 x mee gemaakt. De eerste was na 13 weken , en hoorde toen ook dat je na 16 weken echt pas opgelucht adem mag halen en dat ,dat de gevaarlijkste periode is. Dacht ook altijd 12 weken maar het is eigenlijk 16 weken.Ik wil je heel veel sterkte wensen!


    xxx
     
  8. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Nog een ervaringsdeskundige... In januari 2006 een mk met 8 weken, en in december 2006 met 15 weken.

    Bij die tweede mk had ik na een "goede" echo met 11 weken (zij het dat de vk zei dat ik 4-5 dagen minder lang zwanger was dan ik dacht - maar dat zou de meetfout zijn), bij ruim 14 weken licht bloedverlies. Echo ter controle en het vruchtje bleek niet lang na die echo te zijn overleden...

    Laat je goed voorlichten over het vervolg - ik heb medicijnen gekregen om een mk op te wekken en ben daarmee naar huis gestuurd, ik zat toen op 15 weken. Uiteindelijk ben ik alsnog opgenomen voor een spoedcurettage, omdat ik veel te veel bloed verloor. Achteraf hoorde ik van een andere gynaecoloog dat 15 weken wel wat laat was voor die medicijnen. Ben je dan mooi klaar mee.

    Een eventuele volgende zwangerschap is inderdaad doodeng - maar kijk maar naar mijn banner, het kan! Ben maar één keer ongi geweest na de curettage.

    Heel veel sterkte en neem de tijd voor jezelf,

    Neeke

    PS: stuur gerust een PB als je meer wilt weten
     
  9. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Sterkte meid,
    Helaas heb ik dit ook meegemaakt bij een zwangerschap van 15,6 weken!
    Onder de 16 weken doen ze nog een curretage, mijn voorkeur ging hier wel naar uit en ik ben blij dat ik voor deze manier heb gekozen!
    Heel veel sterkte!
     
  10. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    helaas heb ik het ook meegemaakt, met 16 weken. Het was mijn eerste zwangerschap en eigenlijk vanaf het begin had ik zoiets van er klopt iets niet maar ja ze zeiden dat het door de hormonen kwam dat ik me zo down voelde. Ik had er voor gekozen om niet gecurriteerd te worden en de natuur zijn gang te laten gaan, daar heb ik achteraf heel veel spijt van gehad. Het beeld staat nog op mijn netvlies, maar aan de andere kant heb ik het gelijk een plaats kunnen geven. Na mijn bbz heb ik echt weken gehad van het is niet waar, ik ben nog gewoon zwanger.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen,

    groetjes
    conny
     
  11. ANGY79

    ANGY79 Nieuw lid

    16 aug 2007
    1
    0
    0
    Ik heb dit jaar ook al 2 miskramen gehad, de eerst heel vroeg in de zwangerschap en de tweede kwamen we achter met 12 weken. Ook wij gingen gewoon naar de verloskundige voor een echo en kregen te horen dat het vruchtje niet meer leefde. Ik heb meteen voor een curatage gekozen en daar ben ik ook wel blij om, dan weet je tenminste zeker dat alles weer schoon is voor een volgende zwanger schap.

    Heel veel sterkte ... maar blijf hopen. Ik heb begin van deze week weer een test gedaan en ben nu al weer 5 weken zwanger. Er volgen nu dus 7 hele spannende weken ... en wat daarna nog komt.

    Het gekke is dat mijn moeder hetzelfde heeft meegemaakt en mijn oudste broer is in April geboren (dan ben ik nu dus uitgerekend) dus ik hoop dat ik de weg van mijn moeder mag volgen!
     

Deel Deze Pagina