Wie heeft 2 (of meer) stuitliggingen gehad

Discussie in 'De bevalling' gestart door Keesje29, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keesje29

Keesje29 Lid

3 mei 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,
    ben bijna 25 wkn zwanger van onze 2e. Ons zoontje lag vanaf 24 wkn in stuit. Deze mevrouw of meneer ligt nu (nog) in stuit, maar ik ben benieuwd of hij/zij nog zal draaien, aangezien zoonlief dat niet meer heeft gedaan.
    Wie heeft er ook 2 of meer stuitliggingen gehad en vanaf hoeveel wkn lag jullie kindje (constant) in stuit.

bedankt alvast

keesje29

2. linnywonderbaby

linnywonderbaby Actief lid

11 dec 2007
    212
    1
    16
    Limburg België
    Hallo,

Mijn eerste heeft in stuit gelegen tot 36 weken en is toen toch nog uit haar eigen gedraaid.
    En nu ben ik 34 weken zwanger van mijn 2de kindje, en zij blijkt ook in stuit te liggen (constant vanaf 29 weken), heeft een voorkeurshouding, en de placenta ligt vanvoor dus een uitwendige kering is niet mogelijk.

Als binnen 2 weken blijkt dat ze niet gedraaid is wordt er een keizersnede gepland, een stuit bevalling gaan we niet doen door de risico's (heb een gesplitste placenta, -> bloedinggevaar)

Maar je bent pas 24 weken zwanger, je kleintje heeft nog meer dan tijd genoeg om te draaien in je buik, een echo is een tijdopname. Wie weet lag baby een uur later al terug in hoofdligging.

Ik hoop voor je dat je kleintje nog zal draaien,
    Veel succes :)

Deel Deze Pagina