Ik zou persoonlijk bij de eerste voor een ziekenhuisbevalling kiezen, je hoort toch wel vaak vooral bij de eerste dat er complicaties optreden.
Hier ook met 7cm ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan. Je mag al vanaf 5 cm maar ging bij mij heel snel in een keer. Daar aangekomen, geen infuus of enge dingen. Ik was zoooooo blij dat ik de keuze had gemaakt om daar te bevallen, zo bleek mijn zoontje in het vruchtwater te hebben gepoept en moest alles in een keer in sneltreinvaart gebeuren. En toen was ik gelukkig al in het ziekenhuis. Moet er niet aan denken dat je dan nog een rit naar het ziekenhuis moet doen. Kleine man is met vacuum gehaald. Ik kijk er heel positief op terug! Zou het een evt volgende keer weer zo doen! Tip; Wij mochten vóór de bevalling al eens komen kijken op het ziekenhuis. Een infoavond. Je krijgt dan een powerpoint presentatie te zien, en je ziet precies waar je moet parkeren en welke deur je naar binnen kan. Hoeft bijv bij ons in het ziekenhuis niet door de hoofdingang. Je gaat naar de verloskamers. Daar laten ze je ook alles zien. Ook als het niet goed gaat met de baby/bevalling wat ze dan doen en waar je of je baby dan heen gaat. Vanaf het moment dat wij die info-avond gehad hadden, had ik echt een super rustig gevoel.
Heb je geen kraamhotel in de buurt? Dat vind ik echt ideaal! Daar heb ik m'n kraamtijd gelegen na de geboorte. Heel fijn huiselijk van sfeer maar toch alle tijden medisch personeel in de buurt. Hier in Tilburg zit het kraamhotel op het zelfde terrein als het ziekenhuis dus ben je er zo (zijn met een gang verbonden). Daar wilde ik het liefst bevallen maar uiteindelijk ben ik door omstandigheden toch in het ziekenhuis bevallen. (door hele pijnlijke voorweeen kon ik dagen niet slapen dus werd voor een nachtje opgenomen om onder verdoving en slaapmiddel toch even te kunnen slapen, die nacht zette de boel natuurlijk door) Thuis bevallen wil ik niet, daarvoor zitten er te veel rampbevallingen bij me in de familie en speel liever op veilig. Ik herken je angst voor naalden, dat is ook echt mijn fobie en heb gejammerd als een klein kind toen ik de verdovingsprik kreeg om te kunnen slapen Bij de tandarts krijg ik lachgas.. Gelukkig zijn de enige naalden die ik verder gezien heb die bij het hechten van de scheur geweest, en toen kon het me wérkelijk niets meer schelen! Voor nummer twee doen we een hernieuwde poging om in het kraamhotel te bevallen.
Ziekenhuizen met kraamsuites zijn ook ideaal! Ben 4 weken geleden in een kraamsuite bevallen, heerlijk! Zeer goed bevallen!