Voor Mama: * 2 katoenen t-shirts/nachthemd * warme sokken * badjas * pantoffels/slippers * ondergoed * Voedings-BH * iets te lezen * toiletartikelen voor jezelf * Kleding voor na de bevalling * druivensuiker Voor de baby: * kleertjes (2 rompertjes, 2 babypakjes, sokjes, mutsje) * warm jasje of omslagdoek voor de baby voor als jullie weer naar huis mogen * maxi cosi * babycape Voor Papa: * extra shirt * fototoestel of filmcamera * iets te lezen * snacks Extra: * indien in je bezit, kopie van de zwangerschapskaart van de verloskundige * muntgeld, telefoonkaart, gsm * gegevens van de ziektekostenverzekering * papieren om je baby aan te geven (als je in een andere gemeente bevalt) * ponskaart en ziekenfondspapieren
Hallo Noatje, Zag toevallig deze topic. Heel handig lijstje, heb hem gekopieerd en uitgeprint en bij me tas gelegd.....moet er snel mee aan de gang ben over 2 week uitgerekend..... groet meeuw
Haha ik heb hem ook uitgeprint! Maar een vraagje... Wat is het verschil tussen een omslagdoek en een babycape? Ik heb zelf een babywrap is dat voldoende?
Een babycape is denk ik zelfde als badcape of tewel gewoon een soort badhanddoek voor de baby. En omslagdoen is gewoon een dekentje voor over de kleertjes. Maar ´correct me if I´m wrong´. Vroeg me zelf ook af of het nodig is om luiers, hydrofiele luiers, spuugdoektjes, shampoo en lotion voor de baby en dat soort dingetjes mee te nemen. Geen idee wat ze in ziekenhuis hebben en wat je mag gebruiken. En hoe zit het met kraamverbanden/maandverbanden? Welke zijn handig om aan te schaffen/mee te nemen? Hebben ze ook iets in ziekenhuis of moet je echt alles zelf meenemen? Maar dat valt dan denk ik allemaal onder toiletartikelen voor jezelf, neem ik aan? Echt handig lijstje inderdaad! thanks! Heb me ook laten vertellen dat het handig is naar ziekenhuis nog mee te nemen: Eventueel je dagboek; Een schriftje met pen; dextro; chocolode, puur, om je tussendoor van extra suiker te voorzien. Mocht iemand nog belangrijke zaken willen toevoegen op het lijstje, ben benieuwd. Wil zelf liever te veel dan te weinig dingen meenemen. liefs
Ik neem zelf geen kraamverbanden en lotion etc. mee. Ik neem toch wel aan dat ze dat in het ziekenhuis hebben.
Ik zou er ook zeker een Labello ofzo indoen, want van het puffen krijg je droge lippen! En kraamverbanden en verzorgingsspullen voor de baby hebben ze daar wel.
Hier zeiden ze dat je überhaubt ook zonder tas gewoon binnen kunt komen en ze hebben dan echt alles! Ook voor de baby, kleertjes enzo. Dus geen zorgen als je iets vergeet. Belangrijker is volgens mij inderdaad je persoonlijke spul (boekjes, labello, snacks, fototoestel, etc.). Oh, en mijn oppaskindje heeft een schriftje waarin dus de eerste paar maanden van haar als baby staan, vanaf de allereerste wee die haar moeder had!! Haar vader heeft daarin al de weeën opgeschreven, hoe lang ze duren, wanneer ze naar het ZH gingen, hoe laat dit of dat gebeurde. Dit lijkt mij heel erg leuk om te doen en een goede bezigheid voor je hubbie!!
Ja ik vraag mij ook af of je het 'kraampakket' van je zorgverzekering echt mee moet nemen naar het ziekenhuis? Of naar het kraamhotel?
NEE! Dat is puur en alleen bedoeld voor een thuisbevalling. Als je in het ziekenhuis gaat bevallen heb je het dus niet nodig. Maar je moet het in huis hebben voor de zekerheid, stel dat het allemaal zo snel gaat dat je toch thuis bevalt..... En er zitten dingen in die je in de kraamtijd gebruikt, zoals watten en alcohol om de thermometer schoon te maken. Of zo'n matje om op te liggen als ze je hechtingen willen controleren.
Moet je echt een stelletje kleren voor jezelf meenemen?? Had ik nog helemaal niet in mijn tas zitten, goed idee dus.. Ik had gedacht zo in mn pyama en duster jas er overheen naar huis ging en dan lekker in bed kruipen.. Ook weet ik helemaal niet of mn kleren passen
Ik zou wel kleren meenemen... na de bevalling mag je lekker gaan douchen en dan is het wel zo fijn als je gewoon in normale schone kleren ziekenhuis weer kan verlaten.. En je kan denk ik wel vergeten dat je gewone kleren je passen.. maar je hebt toch nog wel iets van positiekleding?
Gewoon een lekker t-shirt of shirt.. en ik heb zelf een huisbroek bij de Hema gekocht. Die zitten ook heerlijk. Kun je nu nog makkelijk met buik in en straks zonder. Kosten ook de kop niet. liefs Jazzie
Oke ja dat is waar.. Ik neem gewoon mn positiekleren mee... Maar die heb ik al zo lang aan gehad :S. Ik had een schone pyama meegenomen, dus dacht dat ik zo het ziekenhuis zou verlaten, maar dat is misschien een beetje lullig... Misschien dat ik niet eens in het ziekenhuis moet bevallen, we gaan het eerst thuis proberen.. Maar mn tas staat in iedergeval wel klaar . Nog 16 dagen geduld.. Khoop zo dat hij/zij snel komt.
Spannend, de 'vluchtkoffer'! Wij hadden mee: - kleertjes voor de baby - toiletspul voor mijzeld - kleren voor mijzelf - druivensuiker - RENNIES!!! Heel belangrijk, ik had maagzuur tijdens het persen. Geen aanrader - boekjes - tshirt en tandenborstel voor manlief - fototoestel en camera Dingen als babyshampoo, luiers kraamverband enz kun je rustig thuis laten! Dat hebben ze allemaal in het ziekenhuis en het scheelt jou weer gesleep!
ik woon in engeland en weet niet of het hier heel anders is qua wat je mee moet maar hier wordt ook aangeraden: je eigen handdoeken (wel zo fijn, ik heb een hekel an harde handdoeken en je weet maar nooit wat voor handdoeken ze daar hebben) je eigen kussen (die is toch het fijnst) waterspray (evian waterspray is heerlijk om je gezicht koel te houden) labello, als je toiletspullen!!! (dus ook je kam/borstel, haarbandjes, creme etc.) voor de rest stond alles er wel bij dacht ik...
En vergeet het zorgplan van de kraamzorg niet!! Dat vinden ze wel zo fijn om bij te hebben. In het zkh hebben ze eigenlijk alles voor de kleine.. voor jou hebben ze wel verband en netbroekjes en onderleggers (blauwe celstofmatjes) maar geen kleding. En neem voor de zekerheid een extra stel kleren mee voor jezelf, stel dat je nog een dagje langer moet blijven... En de mai-cosi/autostoeltje MOET mee, anders krijg je je kindje niet mee naar huis. Groetjes een 'oud'kraamverzorgster
Ik zou ook lippenbalsem, intiemtissues en iets van sterke pepermuntjes mee nemen. Met al dat puffen krijg je nl droge mond en lippen en wil je toch beetje frisse adem toch? En die tissues gebruikte ik gewoon omdat je niet altijd een washandje bij de hand hebt.
Mijn vluchttas staat inmiddels netjes ingepakt. Ik heb alleen het idee dat ik veel te veel bij me heb, het is een hele weekendtas vol. Toch als ik op een rij zet wat erin zit zitten er geen onzinnige dingen in.
nou die intiemtissues zal je niet mogen gebruiken, je mag immers geen zeep of iets dergelijks gebruiken voor daaronder? Ja zorg idd ook iets voor je man, die zit er anders ook maar zo bij te kijken! VOoral iets te eten, jijzelf zal geen honger hebben, maar je man heeft vast erge honger en in ziekenhuizen hebben ze niet altijd een maaltijdje over voor hem... In het ziekenhuis hebben ze alles aan verzorgingsspul voor je baby en kraamverband voor jou, maar lekker schone kleren en extra schone pyamas zijn geen overbodige luxe... je zweet, wie weet hoe lang je bezig bent! En dan is je kindje er en die leggen ze dan op je, volgende pyama vies. Borstvoeding en lekkende borsten? of je kinjde dst spuugt? volgende pyama.... Ik heb er zelf 4 dagen gelegen en heb mn man regelmatig nieuwe kleren voor mij en Justin mee laten nemen. Oh ja, een voedingskussen is erg fijn! die hebben ze niet in het ziekenhuis. En een speentje en eventueel zon muziekknuffeltje....