thuis of toch ziekenhuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door faye24, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hey meiden,

Ik heb nog ff te gaan voor de bevalling, maar ik vroeg mij af hoe het zit als dus al vaststaat dat je in het ziekenhuis bevalt. Ik las hier dat je met 6 cm naar het ziekenhuis gaat, maar ik heb geen vk die dat controleert.

En stel dat het zo rap gaat dat je niet eens naar het ziekenhuis kan? Mijn beide zussen hadden bij hun 2e kindje de bevalling zonder VK gedaan, want het ging echt heel snel. De ene zat zelfs nog in de vliezen en de andere werd op de badkamervloer geboren.

Ik wil echt niet alsnog dat de VK hier voor de deur staat, want bij mijn vorige zwangerschap hebben ze daar een flinke fout gemaakt, waardoor ik ze dus gewoon echt niet wil zien. En er zit maar 1 praktijk bij ons.

Vroeg het me ff af.

2. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik ben thuis bevallen bij de eerste maar doe het nooit meer.
    Mag ook niet meer want bij de volgende moet ik op medische indicatie naar het zh.
    De bevalling op zich ging hartstikke goed en snel maar na de geboorte kwam de ellende.
    Heb een fluxus post partum gehad en verloor 3 liter bloed.
    Had allemaal fout kunnen aflopen denk ik achteraf.....dus voor mij nooit meer.

Van te voren denk je alleen aan de kleine maar was ik me er niet bewust van dat er met jezelf ook iets kan gebeuren, mede daarom zou ik nooit meer thuis willen bevallen ook al zou het mogen!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    @Romy, geen idee. Maar normaal belt de vk toch ook het ziekenhuis op als je er aan komt, aangezien er bij een poliklinische bevalling geen plekje gereserveerd is ofzo. Soms bellen ze ook meerdere ziekenhuizen, aangezien niet iedereen altijd plaats heeft. En wie gaat de bevalling dan doen, als je de vk er niet bij wilt hebben? Artsen doen het alleen op medische indicatie. Wie weet ben je daar allemaal wel van op de hoogte, maar ik weet niet hoe de situatie precies is. Als je nu bij een gyn loopt, controleert hij dat allemaal en geeft je instructies mee over wanneer je moet bellen of naar het ziekenhuis moet als het zo ver is.

4. sinada

sinada Niet meer actief

ik wilde heel graag thuis bevallen, maar meid had in het vruchtwater gepoept dus werd het ziekenhuis en dat was achter af maar goed ook ( 2,5 liter bloed verloren)
    Heb ook pijnbestijding gehad, dacht ben er toch dan maar bevallen met iets minder pijn.

Maar thuis had ik denk ik ook fijn gevonden al mag ik nu nooit meer thuis bevalen

5. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    ik ben zooooo blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen!

vanaf begin al in het ziekenhuis willen bevallen maar toen kwam ik het kostenplaatje tegen en heb daar vanaf gezien. me ingesteld op thuisbevalling. gelukkig bleef hij zitten en werd het doordat ik overtijd liep toch een medische indicatie. THANK GODDDDD. een hele heftige bevalling gehad en als dit thuis was geweest weet ik niet hoe dat afgelopen zou zijn. Ik ben er heilig van overtuigd na mijn eigen bevalling dat dit niet iets is waar je een risico mee kan nemen. Tuurlijk is het misschien fijn om thuis te bevallen maar ik zie een geboorte echt als iets waar je professionele mensen voor nodig hebt en niet aan moet kloten met een vk'tje en een kraamhulp. Nu heb ik een uitzonderlijke bevalling gehad volgens het ziekenhuis dus mijn mening is misschien heel erg gebaseerd op mijn eigen ervaring maar dat kan iedereen gebeuren. Bij mij zat onder andere het kind klem daar kwamen ze in het ziekenhuis veel te laat achter. thuis had het kindje zeker zuurstofgebrek gehad en was het misschien einde oefening geweest.

denk er goed over na! het is natuurlijk wle zo dat je op ieder moment alsnog kunt besluiten naar het ziekenhuis te gaan.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ga in eerste instantie voor een thuisbevalling. Mijn kraamverzorgster raadde dat ook aan. Volgens haar is in het ziekenhuis bevallen niks veiliger dan thuis en in het ziekenhuis staat bij een normale poliklinische bevalling ook niet direct een gyn te wachten achter de deur. Die moet ook opgeroepen worden. En daarnaast woon ik practisch naast het ziekenhuis. hier dus lekker voor thuis in mijn eigen vertrouwde omgeving.

7. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb gekozen voor een geboortekliniek/hotel. In ons huis lijkt het me niet prettig om te bevallen. Als we een groter huis (vooral slaapkamer) hadden gehad, dan had ik wel graag thuis bevallen.
    M'n man wil sowieso liever dat ik in of bij (geboortekliniek) een zkh beval.

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik ging voor een thuisbevalling, ben tot 9 cm ontsluiting ook thuis geweest, ging allemaal prima... heel fijn in eigen bad geweest en ook nog even onder de douche... 'lekker' in je eigen slaapkamer rondwandelen en op bed liggen... alleen kwam de laatste cm ontsluiting niet en ben ik met persweeen in de auto gestapt. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen bleek mijn dochter verkeerd te liggen en kon ze er helemaal niet uit! Dus een keizersnede. Ze heeft het erg benauwd gehad in de laatste minuten en is dan ook bijna overleden bij de bevalling... als ik thuis was geweest dan had ze het niet geredt...

Voor mij geen thuisbevalling meer, want na een keizersnede mag dat niet meer... maar op basis van deze ervaring zou ik het ook niet nog eens proberen thuis...

Ik hoop niet dat ik mensen afschrik met mijn verhaal, wilde het wel plaatsen omdat dit mijn ervaring is...

Deel Deze Pagina