Thuis of ziekenhuis bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door versace cristal, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ziekenhuis.
    Als ik bij de eerste gekozen had voor een thuisbevalling hadden we nu een gehandicapt kind gehad.
    Ik had een stortbevalling en op geven moment zuurstoftekort, ik kreeg gelijk zuurstof en ze teste gelijk de baby, die had ook zuurstoftekort, gelijk met vacuum is hij er uit gehaald en aan de zuurstof gelegd.
    Thuis was dit misgegaan!
    Aangezien nr 1 zo snel ging en met deze ervaring, ben ik ook weer in het zh bevallen. Ik heb gevraagd me in te leiden.
    Dit is ook gebeurd. De verlos en kraamkamer waren 1 en ron kon blijven slapen. Jasper had gepoept in het vruchtwater en zijn schouder bleef hangen en is er uitgerukt. De kinderarts is bij hem 2x wezen kijken.
    Bij beide jongens moest ik blijven, bij sander 2 dagen en jasper 1 dag.
    En ik ben heel blij dat we in het ziekenhuis waren. Daarbij vond ik de verlos/kraamkamer geweldig en het personeel top!
    na mijn ervaring zou ik zeggen, waarom risico lopen!
    Maar ja er gaan ook tig bevallingen goed thuis. Maar zou mijn keus niet zijn en ben blij dat ik er niet voor gekozen heb.
    gr brenda

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zelf ben ook thuis geboren. Met 37 weken en een paar dagen. Alles was goed volgens de vk.. Gelukkig kreeg mijn moeder nog even kraamhulp want ik ben savonds geboren, weet niet of er dan normaal nog iemand komt die avond??

De kraamhulp vertrouwde het niet omdat ik kreunde. Mijn ouders met mij naar het ziekenhuis en daar bleek dat als de kraamhulp het niet nog opgemerkt had in dat eventjes dat ze er was, ik diezelfde avond of nacht nog overleden zou zijn geweest. Mijn longen waren gewoon nog niet volgroeid. Ik heb dan ook nog weken in de couveuse gelegen.

Dit speelt bij mij ook heel erg mee met mijn keuze. De vk weet ervan en controleerd extra, bij mijn dochter ook gebeurd. Daar ben ik in een kraamhotel bevallen (wat aan het ziekenhuis vast zit) en op beide plekken lopen 24 uur per dag medisch/verzorgend personeel. De kans dat iemand zoiets opmerkt is gewoon groter dan.

Nou was ik natuurlijk een uitzondering op de regel. Maar ja, als ze het niet ontdekt hadden dan hadden mijn ouders maar even mij bij hun gehad, was ik erg snel overleden..

3. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij lopen bij de verloskundige in het ziekenhuis dus de bevalling zal in het ziekenhuis plaatsvinden.

Als we niet medisch waren geweest dan had ik ook in het ziekenhuis willen bevallen, voor het geval dat....je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd tijdens de thuisbevalling terwijl je het had kunnen voorkomen door in het ziekenhuis te bevallen.

het gaat wel om de gezondheid van je kind en niet om het feit dat je liever thuis bent in je eigen bed.

4. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik wil dit keer thuis bevallen. De vorige keer ben ik thuis begonnen, maar moest ik naar het ziekenhuis omdat ik meer dan 18 uur gebroken vliezen had. In het ziekenhuis lag ik vast op bed, aan de ctg, ik kon geen kant op. Ik kreeg wel een ruggenprik, maar de ontsluiting vorderde nauwelijks. Ik denk dat dat ermee te maken had dat ik me daar echt niet op mijn gemak voelde. Ik wilde het liefste thuis zijn... Dit keer ga ik dus weer voor thuis bevallen en hoop ik dat ik ook thuis mag blijven.

5. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Bij mijn dochter had ik een medische indicatie en ben ik ingeleid in het ziekenhuis. Nu wil ik graag thuis bevallen.
    Als er complicaties zijn ben ik met tien minuten in het ziekenhuis. Bij mijn eerste bevalling was er een arts-assistent, een co-assistent en een verloskundige van het ziekenhuis bij. Ik heb geen gynaecoloog gezien. Als er toen een complicatie was opgetreden had ik alsnog moeten wachten tot de gyn. opgepiept was. Ik heb veel vertrouwen in mijn verloskundigen...ben alleen wel benieuwd hoe het gaat zonder pijnbestrijding. Had bij de eerste een remyfentonil (?) pompje en dat was best prettig ;)
    We zullen zien, fijn dat we in Nederland zelf de keuze hebben. Er is voor beiden wat te zeggen.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik wilde graag thuis bevallen. Na 12 uur nog niet voldoende ontsluiting en ik was zooooo moe. Toch naar het ziekenhuis gegaan, pethidinespuit gehad (die niet werkte). Tijdens de bevalling stopte het hartje van Thijs ermee en moest hij met spoed eruit gehaald worden (tangverlossing). Ik was blij dat ik in het ziekenhuis was, anders was het ws anders afgelopen.

Nu wil ik dus echt niet meer thuis bevallen! Dit keer ga ik meteen naar het ziekenhuis...

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Verplaatst naar De bevalling.

Lotte

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben twee keer ingeleid vanwege pre-eclampsie maar zou anders ook in het zh willen bevallen. De mogelijkheid tot pijnbestrijding en het veilig gevoel spelen hierbij de doorslaggevende factor. Ik vind het geen doemdenken maar gewoon rekening houden met het feit dat er bij een geboorte toch regelmatig complicaties bij moeder of kind voorkomen.

Bij mij is het twee keer prima gegaan zonder enige ellende. Het is wel vervelend als je continu aan de ctg moet liggen (had ik bij de eerste) maar dat doen ze ook niet voor niks. Bij mijn laatste bevalling hoefde ik gelukkig niet continu aan de ctg en na het breken van de vliezen konden ze een "draadje" plaatsen waardoor ik die doppen niet meer nodig had.
    Verder heb ik echt alle houdingen aangenomen in en om het bed van de verloskamer en zelfs tussendoor nog een douche genomen.

Kon je de veiligheid van het zh maar met de geborgenheid van thuis combineren.... succes met je keuze!

9. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Wij kiezen weer voor ziekenhuis.Bij de eerste ook in het ziekenhuis bevallen(moest ook wel medisch ivm langdurig gebroken vliezen)en dat is erg goed bevallen(letterlijk en figuurlijk)Ik voelde me erg op mn gemak.

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben 10 dagen geleden in het ziekenhuis bevallen van onze prachtige dochter. Dit was weliswaar op medische indicatie (ivm mijn te hoge bloeddruk), maar het had daarvoor ook al mijn voorkeur. Ik ben erg blij dat ik in het zkh bevallen ben! Zou de volgende keer ook weer voor het ziekenhuis kiezen (als ik dan kán kiezen natuurlijk).
    Je bent zo bezig met de bevalling, ik voelde me daar prima op mijn gemak. Had me thuis niet beter gevoeld ofzo. Had zelfs het fijne gevoel dat ik hier in betere handen was.

11. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Bij mijn 1e bevalling wou ik graag thuis bevallen, maar achteraf toch blij dat ik in het zh moest bevallen ivm hoge bloeddruk en veel te laag ijzer gehalte, heb direct na de bevalling 2 bloedtransfusies gehad.

De 2e bevalling was daarna dus op medische indicatie ook in het zh.
    Als ik daar niet was geweest dan had ons meisje er nu niet meer geweest, bij 10cm ontsluiting werd ontdekt dat er een uitgezakte navelstreng was, heel de bevalling door zakte haar hartslag weg, had dit al uren tegen de VK in het zh gezegt, maar die trok zich er niks van aan, en bij 10cm kwam de gyne vloekend en tierend de verloskamer in...moest direct na de OK en 8 min na het ontdekken is ons meisje geboren met een spoed KS en wonder boven wonder heeft ze er niks aan over gehouden!

En nu op medische indicatie moet ik weer in het zh bevallen, maar ik zou niet anders meer willen!

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik wil heel graag in het ziekenhuis bevallen
    eerst maakte het me niks uit
    Ik ben bij de geboorte van het dochtertje van mijn zus geweest ( in het ziekenhuis ) mijn zus moest na de bevalling naar de OK omdat de nageboorte niet vanzelf kwam...in dat geval is het toch wel erg prettig als je dan gewoon al in het ziekenhuis bent
    Het lijkt me alles behalve prettig als je thuis bevalt en je moet hop stop naar het ziekenhuis! al dat gedoe zit ik dan echt niet op te wachten
    Nee, dan laat me daar maar gewoon alvast zijn...het is fijn als je vlak na de bevalling al naar huis mag, maar gaat er iets niet goed vind ik het gewoon een fijn idee dat alles al binnen handbereik is

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ben zeker blij dat ik in het ziekenhuis heb moeten bevallen en wil ook niet meer thuis bevallen (mag ook niet meer).
    Mijn zoon liep blauw aan na de bevalling, 24 uur later zijn we naar een academisch ziekenhuis overgeplaatst. En ik heb 3 liter bloed verloren na de bevalling. Mijn hemel, moet er toch niet aan denken dat ik met de ambulance nog naar het ziekenhuis heb moeten gaan....

Het is een persoonlijke keuze. Iemand moet doen, waar die zich prettig bij voelt en niet omdat iemand zegt dat thuis of in het ziekenhuis per definitie beter is!

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou er niet aan moeten denken om thuis te bevallen. Nee absoluut niet. Gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over.
    Nu moest ik ook in het zkh bevallen ivm medische indicatie, maar als dat niet het geval zou zijn, zou ik het ook echt niet thuis willen.

Mijn zus is bij haar twee jongste thuis bevallen en bij allebei kon ze naar het ziekenhuis met pasgeboren baby om nog even gehecht te worden. Dat was echt geen pretje kon ze me vertellen. Desondanks bevalt zij veel liever thuis in haar eigen omgeving.

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik vond in het ziekenhuis bevallen vreselijk. Maar bij mij is er dan ook gewoon veel niet goed gegaan daar. Nu wil ik graag thuis bevallen. We wonen gelukkig wel heel erg dicht bij het ziekenhuis, dat vind ik wel een prettig idee.

16. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Ik wilde eigenlijk ook thuis bevallen, doordat ik bloedingen had werd ik opgenomen in het ziekenhuis en uiteindelijk erg blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Als ik thuis was bevallen weet ik niet of ons zoontje er nog zou zijn. Er zijn meerdere onderzoeken tijdens de bevalling gedaan, meteen na de bevalling overgedragen aan een kinderarts, zuurstof, etc.
    Dus bij ons de tweede zeker weer in het ziekenhuis en zelfs daar zie ik er weer tegen op!

17. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Ben van onze zoon thuis bevallen. Helaas had ik een totaal ruptuur dus alsnog naar het ziekenhuis.

Van de tweede wilde ik in eerste instantie ook thuisbevallen, maar nadat ik nog even het geboorteverhaal opnieuw had doorgelezen toch besloten om in Ziekenhuis te bevallen. Izaak heeft een nogal zware start gehad in die zin dat ze hem twee keer moest uitzuigen en aan een O2 douche heeft gehangen het eerste halfuur. Zijn Apgars waren 6/8/9 en dat is toch niet ideaal.

In het Ziekenhuis hadden ze niet anders gehandeld maar het was toch een kantje boord situatie en dan zit ik liever dichter bij het vuur.

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik wilde heel graag thuis bevallen, maar omdat ik met langsurig gebroken vliezen liep moest ik worden ingeleid in het ziekenhuis, daar kwam de ontsluiting niet goed op gang, heb ik weenstormen gehad en vervolgens een ruggenprik, uiteindelijk 1,5 geperst en kleine kwam niet en had het moeilijk dus vacuumpomp erbij. Ze had wat moeite met ademen dus heeft na de bevalling ook meteen zuurstof gehad, dus ik ben achteraf heel blij dat we in het ziekenhuis waren.

Een eventuele tweede zou ik gezien onze ervaringen ook weer in het ziekenhuis doen denk ik.

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik moet in het ziekenhuis bevallen , maar wil ook liever in het zh bevallen als thuis.
    heb dan toch meer het idee dat ik op het juiste adres ben.

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Bij mn eerste was ik van plan thuis te bevallen, het verliep allemaal ook erg goed.. ging van een leien dakje, niks aan de hand.
    Tot de verloskundige me vliezen brak, en de kleine in het vruchtwater gepoept bleek te hebben.
    Toen moest ik met 8cm ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis :(
    Ze belde al voor ik kwam, maar toen ik kwartier later in het ziekenhuis kwam, moeste ze alles nog klaar zetten :( heb dus kwartier lang me persweejen weg moeten puffen. en dat vond ik geen pretje.:$
    Om 15.34 ben ik bevallen, maar omdat ik bv wilde geven, toch een nacht in het ziekenhuis gebleven, zodat ik hulp bij bv had. (zou ik anders thuis de eerste nacht niet hebben) maar voor ik smorgens rond 11 uur weer naar huis kon, heb ik 15 man in totaal om me bed gehad.
    Nee ziekenhuis is ondanks dat bevalling en alles voorspoedig ging, niet goed bevallen, en wil nu over paar weken lkkr thuis bevallen!!

Deel Deze Pagina