Thuis of ziekenhuis bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bloem86, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik hoop ook thuis te kunnen bevallen. Ik lijkt mij gewoon heel prettig om in je eigen omgeving te zijn. Ik kan me toch beter ontspannen in mijn eigen huis. Scheelt voor mij ook dat het ziekenhuis op nog geen 5 minuten rijden is. Daarnaast is heel mijn zwangerschap tot op heden heel voorspoedig gegaan.

Als je poliklinisch wilt bevallen moet je de eerste centimeters ook thuis doen en dan nog naar het ziekenhuis rijden. Dat lijkt mij ook geen prettig vooruitzicht.

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik wilde graag een zo natuurlijk mogelijke bevalling. Zonder ruggeprik, inknippen enz. Daarom wilde ik dolgraag thuisbevallen.
    Helaas is onze dochter met een ks geboren, en daarom zal ik ook bij eventuele volgende bevallingen naar het ziekenhuis moeten. En wát baal ik daar van zeg!

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik ga voor een thuisbevalling (zolang er geen complicaties enz bijkomen natuurlijk) want raak al helemaal in de stress als ik een ziekenhuis inloop.. en waarom, tja geen idee...
    Voel me thuis dus ook veel prettiger, dus ik hoop dat ik thuis mag bevallen

En als ik dus wel naar het ziekenhuis toe moet, is het maar op 10 a 15 minuten afstand
    Maar het is natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze

4. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Ik wilde heel graag thuisbevallen, en dat is ook gebeurd! Ik vond het heel erg prettig om in mijn eigen vertrouwde omgeving te zijn, met weinig mensen. Ik hoop dat het een eventuele volgende keer weer thuis mag gebeuren. En al die verhalen over dat het vies is, thuisbevallen, vind ik zo'n onzin. Voor je het weet zit alles in de was of in de afvalbak.

Deel Deze Pagina