thuis of ziekenhuis? helppp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 21 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik lekker in het ziekenhuis bevallen.
    Een bed in de huiskamer lijkt me echt vreselijk...

Ik beval zelf wel thuis. Woon dicht bij het ziekenhuis en als ik een ambulance nodig heb, heb ik er 1 (zit dicht op het vuur)
    Ook is mijn slaapkamer op de begane grond, dussss....

Maar een hele volksverhuizing voor de kraamzorg/verloskundige, nee daar zou ik niet op zitten te wachten...

2. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    ja maar weet je zekler dat dat na 1 januari nog zo is? EN anders moet je oversdtappen van verzekering!!! Bij OZ zit het dus vanaf 1 januari in het basispakket, dus als je voor 1 januari overstapt krijg je het gewoon vergoed ;) OZ zal vast niet de enige zijn waarbij het vanaf 1 januari in het basispakket zit, dus informeer even rond! ;)

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    goh ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat als je zelf in het ziekenhuis wilt bevallen, dat zo duur is! ik heb een medische indicatie (schildklier) voor een ziekenhuisbevalling, al vind ik dat zelf eigenlijk best vreemd. medische indicatie voor controles in het ziekenhuis kan ik nog inkomen, maar eigenlijk zie ik niet echt het nut in van moeten bevallen in het ziekenhuis wegens mn schildklier? (maar heb hier eigenlijk nooit naar gevraagd, omdat ik zowieso liever in het ziekenhuis wil bevallen omdat wij een enooooorm gehorig huis hebben en ik niet op de slaapkamer zou mogen bevallen ivm een zeer steile trap)

hoe zit dat eigenlijk als je thuis bevalt en bijv. de pijn absoluut niet meer verdragen kunt, krijg je het dan wel vergoed als je dan naar het ziekenhuis gaat?

4. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nou ik kan hier heel duidelijk in zijn ik duim ik hoop ik bid dat ik thuis mag bevallen.

Bij mijn eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen en wat een drama zeg, niet je eigen spulletjes, altijd mensen die in en uit je kamer lopen. Je wordt heel snel aan draadjes vastgelegd zodat je voor elke plas een verpleegster moet bellen of ze je los kunnen koppelen (de inleiding hielp daarin ook niet mee natuurlijk) Ik was op een doordeweekse dag en de pijnstilling was er dus niet eens een twee drie, heb zo'n 1,5 uur meoten wachten omdat de anastesist het druk had (in die tijd had ik al 10 keer van huis naar het ziekenhuis kunnen rijden) en later bleek ik zo ingescheurd dat de gyneacoloog moest komen hechten, maar die was natuurlijk ook niet meer in het ziekenhuis om 19.00 uur dus die moest eerst vanuit thuis komen waardoor ik dus 1 uur met mijn benen in de stijgbeugels lag te wachten. Hoezo hulp dichtbij?
    De volgende ochtend vroeg was er ook geen echte kinderarts die naar mijn kleine manneke keek, nee hoor dat is gewoon een artsassistent.. Dus alle voordelen van een ziekenhuisbevalling? heb ik echt niets van gemerkt :cry:

Dus ik hoop nu lekker thuis, onder de douche kunnen wanneer ik wil, plassen wanneer ik wil, mijn eigen omgeving, mijn eigen bed etcetc, het enige nadeel is dat ik thuis niet rijk wordt van een euro vragen aan iedereen die me in mijn doos kijkt, want in het ziekenhuis had ik dan zo 50 euro verdiend met 3 diensten, allerlei assistenten, stagelopers etcetcetc

Nee voor mij 100% thuis geen twijfel over mogelijk!

Zo dat moets ik even kwijt :)

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mij is verteld dat je ten alle tijden op je besluit mag terugkomen. Dus besluit jij op het laatste moment toch nog in het ziekenhuis te willen bevallen dan doe je dat. Wil je liever op dat moment thuis blijven, blijf je lekker thuis.

Ik wil graag thuis in bad bevallen. Dat lijkt mij de meest "ontspannen" manier.

Succes met het maken van een keuze.

6. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

ziekenhuis

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ga voor de thuisbevalling.
    Ik moet er niet aan denken ergens onder het tl licht te bevallen terwijl allerlei mensen in en uitlopen!
    En na de bevalling heerlijk onder mijn eigen douche....ik kijk ernaar uit.

8. mamma2007

mamma2007 Actief lid

7 jul 2006
    146
    0
    0
    Tilburg
    ik heb er voor gekozen om in het kraamhotel te bevallen, mocht er toch iets niet goed gaan ben ik binnen een minuut in het ziekenhuis

9. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Je moet zoiezo doen wat jou gevoel je ingeeft! Het echt niet laten om het geld want dat zal tegen die tijd de ontsluiting niet helpen denk ik.. als jij je thuis niet op je gemak voelt, vorderd je ontsluiting ook niet!

Ik ben van me eerste in het ziekenhuis bevallen! Ik kwam daar om 3 uur en ben om 5 uur bevallen! Daarna heb ik nog een uur moeten wachten eer ik eens kon douche omdat het zo druk was! Overigens heb ik geen ziekenhuis personeel gezien, alleen mij eigen vk! Savonds om 9 uur was ik weer thuis, en wel ja 260 euro armer! Ik vond dit achteraf dus echt wel bloedzonde van mijn geld ja.. vooral omdat ik niet en niemand van hun personeel gezien heb!

Nu ga ik (denk ik) toch voor een thuis bevalling! Ik heb nu wel zoiets als de vk vind dat het niet gaat dan stuurd ze me heus wel naar het ziekenhuis! Alleen het idee dat me buren me kunnen horen ofzo vind ik een beetje eng, maja bij de eerste ook niet veel geluid gemaakt, enne schijt aan hun hehe!

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Nou ik vind de keus makkelijk lekker thuis weer! De eerste ben ik voor naar het ziekenhuis gegaan maar wat een onzin zeg, was helemaal nergens goed voor. Maar mn man wilde het liever het was onze eerste natuurlijk is wel een verschil. Ik kwam er beviel binnen no time en was binnen 2 uur erna weer lekker thuis... wat was ik blij zeg! Maar dus geen kraamverzorgende die ons de eerste uren doorhielp, ik werd toen niet gepamperd en verzorgd, en het was pas 5 uur s'middags.
    De 2de wel thuis, hééééééérlijk! Je kunt lekker je eigen gang gaan hoeft niet de auto in en uit maar kunt je gedragen hoe je wilt, doen wat je wilt. Binnen 4 uur ben ik dan ook bevallen van de 2de.
    En deze keer weer lekker thuis volgens de vk haal ik het zh niet eens al zou ik het willen maar buiten dat wil ik lekker weer thuis. Ik werd na de bevalling van de 2de lekker door de kv op bed gewassen (moest en zou van haar blijven liggen en alles rustig aan doen! In het zh moest alles zo snel mogelijk) Kreeg lekker mn pyjama aan, kindje lag intussen lekker in zn mandje naast me lekker ingepakt hij hoefde ook de kou niet in.
    Na een paar uur werd deze kv opgevolgd door haar collega dus heb lekker de hele dag hulp in huis gehad.

Nee hoor mijn advies is blijf lekker thuis als het niet hoeft, argumenten als zoveel % bevalt alsnog in het zh zijn natuurlijk onzin want je weer nooit hoe jouw bevalling verloopt. Ook heb je in het zh gewoon meer kans dat je bevalling niet zo gaat zoals je zou willen, er bemoeien zich heel veel verschillende mensen mee, en iedereen denkt weer anders over de situatie. Ook wordt er sneller ingeknipt wanneer dat gewoon niet nodig is. En je ontsluiting gaat gewoon echt langzamer omdat je in een vreemde omgeving zit, dit kan ook weer medicalisering van je bevalling tot gevolg hebben. Het is ook echt niet zo dat je in het zh sneller geholpen word als er iets mis mocht gaan, want zoals al eerder gezegd is de gyn en anesthesist zijn niet standaard 24uur aanwezig ze werken gewoon dagdiensten en moeten opgeroepen worden als ze nodig zijn.

Gewoon lekker thuis beginnen de vk is een goed opgeleide proffessional die weet wat ze doet en ook weet wanneer er verder ingrijpen in het zh nodig is, vertrouw daar maar op. Dus thuis beginnen en als het nodig is pas naar het zh.

Ooh en nog iets, ik woon in een erg oud gehorig huis, en de buren hebben echt niets gehoord van de hele bevalling niet, iedereen was volslagen verbaasd dat ze niets hebben meegekregen van de bevalling en dat terwijl ik s'morgens bevallen ben. Laatst is mn buuf bevallen nou dat hebben we dus ook niet gehoord en ze had het ook nog eens vrij zwaar gehad, hoefde trouwens niet naar het zh heeft het thuis kunnen afmaken. Dus over gehorigheid oid hoef je je geen zorgen te maken, volgens mij slapen mensen altijd standaard door zulke dingen heen.

11. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Hoe gaat dat eigenlijk allemaal in zijn werk in zo'n kraamhotel? wordt dat vergoed door de verzekering? Vroeg ik me even af...

Ik denk dat een thuis- of ziekenhuisbevalling heel erg ligt aan de persoon. De een vind het fijner thuis en de andere fijner in het ziekenhuis. Het belangrijkste is dat je je op je gemak voelt en ik denk dat jij zelf de enige bent die weet waar dat zal zijn. Het lijkt me een moeilijk beslissing..

Mijn verloskundige doet geen thuisbevallingen dus ik zal naar het ziekenhuis moeten, nou vind ik dat niet erg want ik woon in een krot op 2 hoog met ongelofelijk steile trappen. En waarschijnlijk moet mijn kindje nog even in het ziekenhuis verblijven na de bevalling dus dan is het ook makkelijk om al in het ziekenhuios te zijn!

12. kristel

kristel Niet meer actief

Ik zou iedereen bij de eerste bevalling aan raden om naar het ziekenhuis te gaan. Als blijkt dat je "makkelijk" bevalt kan je alsnog bij een 2e of 3e lekker thuis gaan bevallen.

13. Sandra83

Sandra83 Lid

10 nov 2006
    29
    0
    0
    In het ziekenhuis is de gyneacoloog ook niet altijd aanwezig. 's avonds en 's nachts is er meestal alleen een assistent-gyneacoloog en indien nodig gaan ze de gyneacoloog bellen. Die moet dan ook van huis komen. Ik vraag me af of een assistent meer bevallingen doet/heeft gedaan dan een verloskundige.
    Maar je moet inderdaad doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Dan is het goed toch!

14. Marisca

Marisca Lid

10 okt 2006
    69
    0
    0
    Zelf had ik eigenlijk geen keus, want mijn vk doet alleen bevallingen in het ziekenhuis. Vind ik geen probleem hoor, ik had waarschijnlijk zelf toch ook voor een ziekenhuisbevalling gekozen. Dat was inderdaad voor mij ook waar ik me het prettigst bij voelde. Ben nu voor de tweede keer zwanger en ga weer naar het ziekenhuis. Ik vond de rit naar het ziekenhuis goed te doen. Mijn mannetje had meer last van stress 0mdat ik m´n weeën in de auto zat weg te puffen, maar ik vond het goed te doen. In het ziekenhuis ben ik prima opgevangen door hele aardige verpleegsters. En eerlijk waar, tegen de tijd dat het allemaal wat heftiger begon te worden, kon het me weinig schelen WAAR ik lag te bevallen. Ik was erg in mezelf gekeerd en heb dus geen last last gehad van de onpersoonlijke sfeer die er toch in zo´n verloskamer hangt.

Deel Deze Pagina