De bevalling van mijn dochtertje werd uiteindelijk na 12 uur een spoedkeizersnede. (donker vruchtwater dus zh gebeld en moesten gelijk komen, weeen had ik niet dus werden opgewekt......tijdens de weeen vreselijke rugpijn en kramp in kuiten, werd nog ff een echo gemaakt dochter bleek als sterrekijker te liggen en dus op mijn rugwervel te drukken, vacuumpomp erbij maar hielp niet, geen persweeen......uiteindelijk spoedkeizersnede gehad.) Nu vraag ik me af of de tweede dan automatisch ook een keizersnede gaat worden.......hoop het namelijk wel. Ik ben echt als de dood om bovenstaande nog een keer mee te maken heb nog nooit (en ben heel wat gewend vanwege endometriosche pijnen en operatie´s) z´n pijn gehad in mijn rug kon me ook helemaal niet op de weeen concentreren omdat ik lag te gillen van de pijn in mijn rug. Heb helaas nu na 2 jaar nog steeds last van mijn rug ik hoef maar een kleine verkeerde beweging of iets te veel te belasten en ik loop met 2 weken pijn.
Hoi meid, Ik lees even mee. Ik ben ook bij de eerste bevallen van een spoedkeizersnede. Ik wil zo'n bevalling nooit meer.. En toch wil ik graag nog eens natuurlijk proberen. Mijn gynaecoloog heeft een keizersnede geadviseerd. maar wil nog eens met hem erover hebben............. Ben zo pijn voor de pijn van de keizersnede Ik heb ook vaccuum gehad en hartje viel weg bij mijn zoontje. Echt een hel Heb 12 uur alleen maar mogen liggen op mijn rechterzij.. heb het echt als traumatisch ervaren.. maar de pijn daarna vond ik ook erg heftig....
Ik heb bij de eerste ook een spoedkeizersnede gehad. Sterrekijker, 5 keer vaccuumpomp en toen wilde hij er nog niet uit. Door de vaccuumpomp heeft mijn zoontje 2x een hersenbloeding gehad. Ik was zo bang dat het tijdens een volgende bevalling weer mis zou gaan dat ik met de gynaecoloog besloten heb dat de tweede ook met een keizersnede gehaald zou worden. Dit deed hij niet zomaar heb EMDR therapie moeten volgen, wat voor mijn gevoel helemaal niet geholpen heeft, en toen ik daarna nog steeds bij mijn keuze bleef is hij accoord gegaan. Dus ik denk dat de gynaecoloog niet meteen aangeeft dat je meteen een keizersnede krijgt. Je kunt het er gewoon over hebben, je angsten aangeven en vertellen dat je het niet ziet zitten om vaginaal te bevallen. Als je het bespreekbaar maakt is er denk ik best wel wat mogelijk. Overigens is mijn meisje een week voor de geplande datum geboren omdat s nachts mijn vliezen braken. Ze wilde me laten wachten tot de volgende ochtend maar daar dacht mijn lichaam anders over Uiteindelijk dus met 10cm ontsluiting op de OK alsnog een spoedkeizersnede gehad. @ Mich18 Ik moet zeggen dat ik na de eerste keizersnede ook enorm veel pijn heb gehad maargoed toen had ik er natuurlijk al een hele bevalling opzitten, wat jij dus ook had. Na de tweede keizersnede ging ik op dag 4 met de kraamverzorgster boodschappen doen. Het kan dus ook enorm meevallen..
Mijn eerste is geboren met een spoedkeizersnee na alle kunstjes gehad te hebben. Week maken, inleiden, meconium in vruchtwater, stagnerende ontsluiting, pijnstilling, vacuumpomp 3x en toen dus OK. De 2 is ook ingeleid maar ontsluiting kwam niet lekker op gang en de hartslag van de baby ging erg omlaag tijdens de weeen. Gezien mijn voorgeschiedenis is toen de beslissing gemaakt weer een keizersnee uit te voeren. Natuurlojke bevalling was het streven maar ja het is niet anders.
Ik heb ook na 9 uur weeen een spoedkeizersnee gehad. Ben niet verder gekomen dan 3 cm, sterrekijker en ruim acht pond deed de gyn beslissen tot een keizersnee. Tijdens nacontrole aangegeven dat ik het echt als vreselijk heb ervaren. Dat het me zelfs weerhoud van een tweede! Hij had alle begrip en raadde me aan om een bekkenfoto te laten maken, een jaar na de bevalling. Is dus wel iets anders dan bij jou.. De gyn heeft sowieso genoteerd wat mijn ervaring van alles is geweest en dat de kans groot is dat ik weer een keizersnee zal krijgen. Tijdens nacontrole over gesproken met je gyn? Anders misschien alsnog doen?
Oudste spoedsectio na niet vorderende bevalling (sterrenkijker, maar volgens mij achteraf kwam het niet vorderen vooral door de epiduraal). Jongste snelle normale bevalling, drie uur na eerste weemlag ze op mijn buik!
Eerste spoedkeizersnede ivm zakkende hartslag (hij werd gewurgd door de navelstreng, lag helemaal vast bij 3cm). 2e natuurlijk bevallen, wel met inleiden ivm zwangerschapsvergifiging. Als het een optie is willen ze liever natuurlijk. Een keizersnede is een pittige buikoperatie en hier kleven gevolgen aan. Ook het hertel duurd echt veel langer. Daarnaast, je hebt nu al je kleintje rondlopen, daar kan je dan 6 weken practisch niets mee doen. Ik was ook bang voor herhaling, maar ben erg blij met hoe het gegaan is.
Mijn oudste zoontje is ook met een spoedkeizersnede ter wereld gekomen. Afgelopen donderdag hebben wij gehoord dat onze 2e ook met een keizersnede word gehaald. Toen ik 41 weken zwanger was van onze zoon, ging het niet goed met hem. Hartslag veel te snel en had in het vruchtwater gepoept. Ik heb nu zwangerschapsdiabetes bij deze, en gezien mn geschiedenis en diabetes erbij bij deze hebben ze gezegd: van het lijkt ons het beste om weer een keizersnede uit te voeren. Ik was helemaal voorbereid op een natuurlijke bevalling, maar als dit het beste is voor ons kind, dan maar een keizersnede. Het ligt eraan in wat voor situatie je zit. Je word zowieso met 36 weken overgenomen door de gynaecoloog. Dus dan zul je met je gyn moeten bespreken wat je het liefste wil.
Hier ook 28u drama bevalling. Toen dus ook SKS. Ik hoop bij volgende een geplande te hebben. Dit ook omdat verdoving tijdens KS niet goed werkte... Dus liever een geplande KS...
hier bij de 1e een spoed keizersnede. en bij de 2e normaal bevallen , wel in het zh uiteraard. meneertje woog 10pond en met 2 hechtingkjes en 15u weeen is hij zonder ellende geboren. nr 3 hoop ik ook gewoon geboren te laten worden.
Bij mijn eerste spoedks doordat ik na 36 uur nog maar 5 cm had en mijn zoontjes hartslag te vlak werd. Bij mijn tweede normaal bevallen in 4,5 uur!
bij de 1e een geplande keizersnede ivm onvolkomen stuitligging en uitputting van mijzelf. nu bij de tweede mag ik zelf kiezen en ik kies voor weer een keizersnede, deze ligt trouwens ook continu in onvolkomen stuit (komt waarschijnlijk door afwijking in de baarmoeder). Vind het wel prima zo, was vrij snel hersteld van de operatie.
De eerste is na bijna 40uur geboren met een ks. De tweede is 10 weken geleden geboren en nu met een geplande ks. Tot week 40 zou ik gewoon gaan bevallen, maar toen ik 1 dag overtijd was en op controle moest ging de gyn twijfelen en stelde voor t nog een paar dagen aan te kijken. Als ik in de tussentijd niet was bevallen zou ik een ks krijgen. Met 40+5 dus een ks gehad, heb de dagen ervoor welke flinke weeen gehad, maar zette niet door. Ik vond t heel gek om nu zo "helder" de o.k in te gaan, je maakt alles veel bewuster mee. Verder was de pijn ongeveer hetzelfde maar met pijnstilling goed te doen. Ik was minder moe omdat ik bij de eerste al uitgeput was van de bevalling die aan de ks vooraf ging. Succes!