Hallo, Ik vroeg me af wat een verloskundige zelf meeneemt bij een thuisbevalling? neemt ze ook een tang of iets mee voor dat als de baby er snel uit moet? alvast bedankt voor de antwoorden
Hoihoi, De verloskundige heeft geen tang of vacuum bij zich. Indien deze nodig zal zijn dan schat de verloskundige dit tijdig in zodat je naar het ziekenhuis kan gaan. Verder hebben we instrumenten bij om een knip te kunnen zetten,deze weer te hechten en hebben we altijd zuurstof bij. Imke
Bedankt voor je antwoord. Wat ik dan wel eng vind is; stel dat het hartslag van de baby stopt of achteruit gaat in het baringskanaal. Dan kunnen ze nooit zo snel de baby er uit halen hoe lossen ze dat dan op? (ik woon c.a. 20 minuten van het ziekenhuis af) Bij mijn eerste ging alles heel goed 38 min geperst. Maar omdat ik het deze keer thuis wil proberen vind ik het toch wel eng dat de baby niet zo snel kan worden gehaald mocht er iets gebeuren.
Hoi babylover, Je kindje kan een hele hoop aan en heeft reserves Indien het zo zou zijn dat je kindje het niet meer naar zijn of haar zin heeft dan hebben we de tijd om naar het ziekenhuis te gaan. Indien dit nodig zou zijn. Maar thuis hebben we ook allerlei foefjes dus probeer je daar niet druk over te maken! Imke