thuis of ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door girl21, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    In het ziekenhuis bevallen kan ook een risico zijn! En in veel andere landen komt thuis bevallen weer terug... Ik hoop dat ik thuis kan bevallen en geen ziekenhuis hoef te zien :)

2. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    #22 PoezieQ, 9 sep 2009
    Laatst bewerkt: 9 sep 2009
    Thuis bevallen in Amerika! Ze zullen je wel vreemd vinden daar, of niet?

3. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ik wilde bij de eerste graag thuis bevallen. Is uiteindelijk het ziekenhuis geworden, omdat het te lang duurde, en ik uitgeput was. Onze dochter is uiteindelijk met vacüumpomp geboren, en ik ben veel bloed verloren.

Bij de tweede ga ik sowieso naar het ziekenhuis. Dat is me uiteindelijk goed bevallen (haha). Hoef ik ook niet met spoed naar het ziekenhuis als er iets mis is. Duurt 20 minuten voordat we in het ziekenhuis zijn. Best lang als jij of de baby in nood verkeert.

4. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Wilde graag in kraamhotel bevallen met eigen verloskundige.
    Ben echter d.m.v. inleiden bevallen in het ziekenhuis met 39 wk en 4 dgn.

Voordeel: alle medisch zorg bij de hand

Nadeel:
    - niet met eigen vk
    - erg veel verschillende mensen aan m'n bed gehad tijdens de bevalling.
    - Na bevalling 3 uur liggen wachten voordat ik eindelijk gehecht werd, vk was namelijk bezig met een andere bevalling.
    - weinig hulp met bv gehad, terwijl ons ventje helemaal niet wilde drinken en ook erg veel was afgevallen.

Zou bij een volgende echt kiezen voor een thuisbevalling!

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    keuze: thuis bevallen.

Uiteindelijk ook thuis bevallen.

Vond het heerlijk mijn eigen ding om me heen en doen wat ik wilde.

Mindere kant heb ik niet zo eigenlijk.

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik wilde graag thuis bevallen maar werd ingeleid vanwege pre eclampsie.
    In het ziekenhuis zat ik aan bed gekluisterd. Ik denk dat je thuis veel vrijer bent om je weeen op de voor jou fijnste manier op te vangen. Mijn wens was dus eigenlijk ook thuis bevallen, helaas zal dat nooit meer gaan gebeuren ivm een keizersnede.

7. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    1e keer: Ik wilde thuis bevallen maar ze had in het vruchtwater gepoept en dus moest ik naar het ziekenhuis. Uiteindelijk was het geweldig: ik had een kraamsuite en mijn man mocht ook blijven. Er werd een bed voor hem neergezet en we hadden een minibar op de kamer! Uiteindelijk is de bevalling heel soepel verlopen, wat dat betreft had het ook thuis gekund: in 5,5 uur zonder toeters en bellen.

2e keer: Ik wilde weer thuis bevallen maar door langdurig gebroken vliezen moest ik naar het ziekenhuis. Dit keer binnen twee uur bevallen maar helaas kwam de placenta niet goed los. Dus wee-opwekkers gekregen om 'm te laten komen. Als ik thuis was geweest zou ik waarschijnlijk met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht zijn. Wel moesten we 24 uur blijven en lag ik dit keer met nog iemand op een kamer. Dat vond ik heel vervelend, geen privacy en mijn man moest naar huis.

Als ik kon kiezen voor zo'n kraamsuite, dan zou ik dat doen. Ik mag niet meer thuisbevallen vanwege het vele bloedverlies, maar anders had dat weer mijn voorkeur een eventuele derde keer.

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    1e bevalling...ziekenhuis, ingeleid met 42,2.
    Voordelen: pijnstilling als nodig is en als er iets ben je gelijk op de goed plek

Nadelen: erg steriele omgeving, veel verschillende mensen aan je bed, en doordat ik aan een infuus lag heb ik uren op bed in dezelfde houding gelegen.

Dit keer wil ik dan ook heel graag thuis bevallen.
    Mijn eigen omgeving, doen wat ik wil, douchen als ik dat wil, zonder allerlei pottekijkers om me heen!
    Voordeel wel dat we 2 ziekenhuizen op 5 min rijden hebben

9. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Dat had ik ook ja. Dat was wel een nadeel. En dan vonden ze het raar dat ik veel bloed was verloren :(

Deel Deze Pagina