thuis of ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

waar wil je bevallen??

  1. thuis, want......

  2. ziekenhuis, want.....

  3. Anders, namelijk.......

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Beide keren heb ik gekozen om thuis te bevallen.
    De 1e keer moest ik uiteindelijk toch naar het ziekenhuis omdat hij bleef hangen en de vacuum erbij moest.
    De 2e keer helemaal geweldig thuis bevallen,maar moest ik daarna toch naar het ziekenhuis omdat ik volledig ingescheurd was.

    Toen zeiden ze in het ziekenhuis dat als ik nog eens zou bevallen dat het dan in het ziekenhuis moest,terwijl de verloskundige zei dat het niet zo was.

    Ik ga in iedergeval in het ziekenhuis bevallen nu als ik zwanger zou zijn.
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik zou wel graag thuis bevallen, maar weet niet of dit medisch ook kan, heb nl. vroeger last gehad van epileptische aanvallen. Zal het te zijner tijd wel eens met een verloskundige bespreken. Ik hoop dat het thuis kan...

    groetjes Karin
     
  3. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik wil de komende keer heel graag thuis bevallen.
    Met de geboorte van Rens was dat ook de planning, maar hij kwam al met 36 weken en 2 dagen op de wereld en dat was te vroeg om thuis te mogen bevallen.
    Alles was heel snel en goed gegaan, dus dat is al 1 reden om thuis te willen bevallen.
    Ook lijkt het me prettig om in mijn eigen omgeving te bevallen en daarna in alle rust in mijn eigen bed uit te rusten. In het ziekenhuis lig je toch naast een vreemde en je man is er niet de hele tijd bij. Omdat Rens te vroeg was geboren lag hij niet bij mij op de kamer maar in de klimaatkamer, dat vond ik ook wel jammer. Ik was reuzeblij toen Rens mee naar huis mocht en ik zelf kon bepalen wanneer ik Rens kon zien en vastpakken, toen werd hij pas écht óns kindje!
     
  4. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik ben helemaal pro thuis bevallen! Heb mijn eerste zoon in het h gekregen (onzekerheid van papa ;) ) en de 2de thuis en dat was héérlijk! De eerste keer zei mn man ook daarna "nou dat was de moeite" was nl zh in en weer uit :rolleyes: dus vandaar de 2de thuis gekregen, en de evt 3de dus ook.
     
  5. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik zou als het allemaal zover is....in het ziekenhuis bevallen want daar is alles bij de hand.
     
  6. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Ik heb thuis gestemd. Met als reden: het lijkt mij het prettigst om in eigen omgeving te bevallen. In mijn eigen bed en in mijn eigen huis. Dat lijkt mij gewoon het prettigst.

    Maar eerst maar eens zorgen dat ik zwanger word! :)
     
  7. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik ben bij de eerste thuis bevallen en ja dat beviel letterlijk en figuurlijk prima!

    Ik hou zowiezo niet zo van de sfeer en luchtjes van het ziekenhuis... Als ik er toch moet bevallen dan zij dat zo maar als het ff niet hoeft, zal je mij daar niet vinden...

    Mouschy schreef dat ze door haar werk als kraamverzorgende niet thuis wil bevallen omdat ze veel heeft zien mis gaan... Jammer dat je dat als kraamverzorgende moet concluderen...

    Anna
     
  8. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik heb ziekenhuis gestemd, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen met deze hormonen-achtbaan dat ik niet binnen een aantal weken of zelfs dagen van mening verander ;)

    Een aantal redenen:
    -als er iets misgaat is in het ziekenhuis meteen
    alles en iedereen die nodig is in de buurt
    -thuis geen gedonder met bloedspetters op de
    muur :)
    -het "romantische" idee van met z'n 2-en
    vertrekken en met z'n 3-en (of nog meer?)
    thuiskomen.

    Jansen
     
  9. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Dit klopt niet helemaal, het is een schijnzekerheid dat er in het zh alles en iedereen aanwezig zou zijn. De anesthesist gaat nl sávonds naar huis en aangezien de meeste vrouwen s'nachts bevallen zal die toch nog naar het zh moeten komen. En wat betreft bloedspetters, 10 minuten na de bevalling was er van die hele bevalling niet meer te merken hoor, die kraamverzorgenden kunnen dat heel goed wegwerken.
    En uit ervaring weet ik dat het thuis veel romantischer is dan in het zh ;)
     
  10. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Tja thuis of in het ziekenhuis bevallen ?
    Mijn eerste werd zowiezo een ziekenhuis bevalling daar ik onder behandeling bij een ginaecoloog stond. Medisch dus.

    De tweede moest en zou thuis geboren worden. Ben van af 41 weken 5 dagen 3 keer gestript. 2 keer op eendag, maar het gaf niets ;(
    Werd dus ook wederom een zieknhuis bevalling en madam werd dus metprcies 42 weken geboren. Super bevalling en super begeleiding.

    Nu ? Inprinciepe teken ik wel weer voor een thuis bevalling. Maar toch met mijn geschiedenis :) denk ik dat het weer een verlate bevalling gaat worden, en dus ook weer ziekenhuis! Maar dat zullen we in mei wel weten :)

    Nog even geduld dus ;)
     
  11. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo

    Ik wil graag thuis bevallen omdat ik al twe keer in het ziekenhuis bevallen ben en thuis ben ik in mijn eigen omgeving ben
    en ik ben eigenlijk ben ik ook benieuwd hooe de zo allemaal gaat


    groetjes roelien
     
  12. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik zou denk ik wel thuis willen bevallen, omdat mijn zwager en schoonvader in het ziekenhuis werken en ik daar op dat moment niet op zit te wachten. Ze werken bij de technische dienst.
     
  13. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Maar de technische dienst komt als het goed is niet te pas aan de verloskamer hahaha sorry grapje...
     
  14. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    bij mijn schoonzusje is dat dus wel gebeurd!
     
  15. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Als het ooit zover is zou ik graag thuis bevallen, lijkt me fijn al het vertrouwde om me heen, maar dat is maar afwachten dat dat mogelijk is natuurlijk!
     
  16. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Ik ben van alle drie mijn kids thuis bevallen en dat beviel goed haha, ik woon 20 minuten rijden van het ziekenhuis maar met melvyn wilde het in de eerste instantie niet opschieten, hij zakte na iedere perswee weer terug, en toen belde ze de ambulance en die stond met 5 minuten voor de deur (om vervolgens weer weg te mogen zonder mij haha want ondertussen had ik een knip gekregen en werd hij toch nog thuisgeboren), dus ik vertrouw daar wel op dat dat goed zou komen dan.

    Volgende keer weer lekker thuis!!

    Greetz Wendy
     
  17. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen.
    Dat is hier normaal.
    Ze kennen hier geen kraamzorg en als je thuisbevalt zit je na de bevalling met zn 3-en.
    Ik, mijn vriend en die kleine. En aangezien ik een luier kan verschonen en verder niets lijkt me dat geen goed plan.
    Ik blijf dan 5 dagen in het ziekenhuis en krijg dan 5 dagen lang 24 uur per dag hulp.

    Ziekenhuis dus voor mij
     
  18. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ik moet in het zkhs want ik heb antistoffen in mijn bloed.
     
  19. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Niet alleen omdat me dat prettiger lijkt, maar ook in verband met onze behuizing.
    We hebben maar een heel klein huisje, twee kamers, en je kunt ook niet rondom het bed lopen. Dat staat aan drie kanten tussen muren geklemd.
    Daarbij wonen we vier hoog, zonder lift. Dus mocht er iets gebeuren, kunnen ze me met de ambulance niet ophalen. En dat lijkt me dan weer heel onplezierig...
     
  20. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik ben 2x thuis bevallen. Heerlijk. Geen gedoe met weeën in de auto naar het ziekenhuis en dan met de baby weer terug naar huis.
    Gewoon lekker thuis met de champagne alvast koud in de koelkast!
    Gina
     

Deel Deze Pagina