thuis of ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

waar wil je bevallen??

  1. thuis, want......

  2. ziekenhuis, want.....

  3. Anders, namelijk.......

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb ook het geluk gehad dat ik twee keer thuis kon bevallen. En ik vond het heerlijk. Geen gesjouw naar en van het ziekenhuis. Gewoon lekker in mijn eigen bedje.
    Ik vond het ook wel iets intiems hebben.
    Gina
     
  2. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik zou (als ik zwanger ga raken, is nu nog ver van bed-show!) in het ziekenhuis bevallen, ik vindt het niet zo'n fijn idee om thuis te bevallen, geeft me bij evt. complicaties toch een fijner idee, en dan ga ik na de bevalling naar huis en lekker mn schone bedje in, heb ik alle rommel ook niet thuis....
     
  3. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Nou met die rommel thuis valt het reuze mee hoor. Dat hebben ze in een oogwenk opgeruimd. Voordat je het weet lig in je in schoon bedje.
    Gina
     
  4. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Ik wil in het ziekenhuis bevallen, ook al is er een opwaartse thuisbevallingsbeweging merkbaar hier in België.

    Wij wonen veel te klein om comfortabel thuis te bevallen,
    we wonen op de tweede verdieping en ik ben niet van plan in het slechtste geval nog eerst wat trappen te gaan doen voor ze mij afvoeren,
    ik ben veel te bang voor alles wat mis zou kunnen gaan en
    ik heb geen afkeer van ziekenhuizen.

    Maar stiekem denk ik soms "hoe zou het zijn om wèl thuis te bevallen?".
     
  5. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    voor mij is het nu makkelijk, na een keizersnede mag je niet meer thuis bevallen dus hoef daar niet over te dubben
     
  6. roelfie

    roelfie Lid

    15 feb 2006
    32
    0
    0
    verzorgende bij de thuiszorg
    Musselkanaal
    Ik ben van onze andere twee kinderen in het ziekenhuis bevallen. Ga het met de derde ook weer doen. Het geeft mij een rustig gevoel.


    Groetjes Roelfiena
     
  7. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik hoop toch echt thuis!
    De eerste keer ben ik in het ziekenhuis bevallen, en hoewel me dat niet tegen viel wat vriendelijkheid en sfeer betreft was de tweede keer thuis toch 100x fijner. Lekker in je eigen bed, daarna onder je eigen douche om vervolgens in een keurig schoongemaakt fris eigen bedje te kruipen met beeb en man :D
     
  8. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik wil in het ziekenhuis bevallen... al is het alleen omdat ik me dan veiliger voel... thuis bevallen lijkt me geweldig, maar ik vind het te eng....

    xxx
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik ga ook in het ZH bevallen, ook voor mijn eigen veilige gevoel...
     
  10. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    thuis is praktisch net zo veilig hoor!!
    mocht ik nog een keuze gehad hebben dan zou ik thuis bevallen, had ik bij de eerste ook het liefste gewild
     
  11. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik heb op thuis gestemd,mits dit mág want als ik zwanger word moet ik zowiezo zsm naar de gyn.om te kijken of het niet bbm is ivm mijn hersteloperatie,maar dat terzijde...waar ik dus uiteindelijk "moet" bevallen weet ik dus niet,ik hoop thuis,omdat we al 2 kids hebben zodat we voor hen geen oppas hoeven te regelen.
    Ik ben van de vorige 2 op medische indicatie in het zkh bevallen
     
  12. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen, omdat ik medicijnen gebruik en zodoende moest Nynke 48 uur blijven om te kijken of ze geen afkickverschijnselen zou krijgen.
    Uiteindelijk was het maar goed dat we al in het ziekenhuis waren omdat Nynke in een kruinligging lag en ze met de vacuumpomp gehaald moest worden.
     
  13. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik heb geen voorkeur. Mijn bevalling was in het ziekenhuis en toen vond ikhet heel erg plezierig. Maar mocht ik nu de volgende keer thuis bevallen vind ik het ook helemaal niet erg.

    Elina
     
  14. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik wilde poliklinisch, het is uiteindelijk gewoon ziekenhuis geworden... Bij een eventuele volgende heb ik een medische indicatie, dus weer ziekenhuis
     
  15. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik wil graag thuis bevallen , omdat het een vertrouwde omgeving is en
    ik heel veel hoor van mensen die van hun eerste kindje thuis bevallen zijn.

    Ik dacht altijd als het je eerste is moet je standaard naar het ziekenhuis.

    Maar als alles goed gaat met jou en de baby kun je ook thuis bevallen.

    Eigenlijk ben ik er nog niet over uit want in het ziekenhuis hebben ze alles bij de hand mocht er complicatie's komen en thuis moet je 100% zeker zijn van alles.
    Maar aangezienje niet weet hoe de bevalling zou uitpakken , kies ik toch voor ziekenhuis nu.

    Mischien verander ik wel van gedachten naarmate ik dichterbij kom bij de 7 /8ste maand
     
  16. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    ik wilde in eerste instantie ook in het ziekenhuis bevallen maar hoe meer info je krijgt hoe liever ik thuis blijf. Net als de rest je eigen vertrouwde huisje en denk dat ik me hier ook beter kan ontspannen. Als het allemaal anders loopt dan 'gepland' gaan we gewoon toch naar het ziekenhuis, maar hopelijk kunnen we lekker thuis blijven
     
  17. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Mijn man heeft van het begin af aan gezegd dat hij wilde dat ik in het ziekenhuis zou gaan bevallen. De eerste 3 zijn dan ook in het ziekenhuis geboren. Bij de eerste 2 kon dit niet anders ( in Amerika) en zij zijn dan ook met hulpmiddelen geboren. De derde is gewoon gekomen en er is nu dus ook geen medische indicatie meer om in het ziekenhuis te gaan bevallen.
    Wij wonen in een dorpje en een ziekenhuis is niet direct in de buurt en hij wil gewoon geen risico nemen.
    Nu was ik benieuwd naar de kosten van de eigen bijdrage. Ik heb daar laatst bericht van gekregen van de verzekering en de kosten vielen me mee. Agis comfort is de eigen bijdrage € 269,- en dan is het ook nog eens belastingaftrekbaar waar je nog eens € 110,- terug krijgt bij je volgende aangifte.
    Ik vindt het jammer dat ik niet thuis ga bevallen maar ik moet ook de angst van mijn man respecteren. En voor dit bedrag nemen we dan ook maar geen risico.........
     
  18. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Hou er wel rekeing mee dat je alleen kan aftrekken als je een bepaalde drempel bereikt. En dat je alleen het bedrag boven die drempel mag aftrekken.
     
  19. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb geen keus, ga in het ziekenhuis bevallen. Bij ons doen ze nog niet aan huisbevallingen..
    Tja dat krijg je op het friese platte land ;)

    Groetjes Kalush
     
  20. Minime

    Minime Actief lid

    29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    Helaas, slaapkamer te klein en moet verplicht in t ziekenhuis bevallen. Als t had gekund had ik t liefst thuis en heeeeelll graag een 'onderwater' bevalling gehad. Dat lijkt me t meest ontspannende wat er is maar helaas...

    :(
     

Deel Deze Pagina