Vraag het me echt af... bij de afspraak bij de vroedvrouw deze week vroeg ze me of ik al last had van harde buiken en voorweeën, heel normaal in deze periode (35 weken). Ik zei toen van niet, en toen zei ze: 'ah, misschien merk je er gewoon niets van.' Prompt kreeg ik drie dagen later een zeurende, lichte pijn in mijn onderrug. Ik besteedde er eerst weinig aandacht aan, omdat ik die pijn vaker heb en ik altijd dacht dat het kwam omdat ik te lang in dezelfde houding heb gezeten of door vermoeidheid. Normaal masseert mijn man mijn onderrug en ik merk dat dat heel erg goed doet. Toen bemerkte ik dat het afzakte en een kwartier later ofzo weer begon en dan een paar minuten aanhield. Met uitstralingen naar mijn liezen. Dus ik wil het toch weten: zijn dit volgens jullie voorweeën? Heb geen idee hoe weeën kunnen aanvoelen, ik vond het geen vervelende pijn, meer een licht zeurend gevoel, een soort spierpijn in mijn onderrug en was helemaal 'high' van het feit dat dit weleens voorweeën zouden kunnen zijn
Lastig beoordelen zo De voorweeen voelde ik echt voor en onderin mijn buik. De rugweeen kwamen pas toen ik in een weeenstorm zat en ook toen voelde ik het nog voorin m'n buik ook. Want als ik het goed lees is het alleen je rug ? Het zou natuurlijk best kunnen, dat het bij jou alleen in je rug zit. Helaas zeggen voorweeen niks over wanneer de bevalling begint Al kan het wel een cm of 3 cadeau doen voor de bevalling, dat was hiet het geval
Ik heb een paar weken geleden een paar uur voorweeën gehad. Gemene krampen onderin buik met een duidelijke piek. Netjes de tijd bijgehouden, en toen ik dacht: Nu moet ik de vlk gaan bellen, waren ze weg. De ochtend daarop even gebeld om te checken en het waren inderdaad voorweeën, maar veel te vroeg! De volgende keer moest ik direct bellen.. Gelukkig blijven ze nu weg
Voorweeen zijn vreselijk, ze geven je hoop op niks. Alhoewel jij nog aan de vroege kant bent. Bij mij begonnen de voorweeen bij 37 weken, en duurden tot de 41 weken, gelukkig wel met een start bevalling van 4 cm. Dat is het voordeel van voorweeen. Het zette steeds niet door bij mij, maar het was ook wel heel erg te doen. Toen het echt begon was er duidelijk verschil in sterkte van weeen! Succes en hopelijk krijg je ook een paar cm. kado!
O.. vreselijk! En dan liep ik te klagen dat ik ruim 2 dagen voorweeen heb gehad die cq. om de 6 a 7 minuten kwamen!