Hallo. Ik ben momenteel 37 weken zwanger. Al ruim een week rommelt het erg. Veel harde buiken oa en dat terwijl ik de hele dag zit ivm rugklachten. Ben dus niet te druk. Nu is mijn stoelgang normaal niet erg snel. 2 x per week. Nu ben ik gisteren 2 x geweest. Vanmorgen van 4 tot 6 buikpijn gehad. Daarna in slaap gevallen en de normale harde buiken rest van de dag. Vandaag al 3 x voor ontlasting naar wc geweest. Zou dit iets kunnen zeggen over een naderende bevalling? Liefs.
Ik denk het niet, want ik heb dat ook al een aantal weken. Zou dat niet komen doordat de darmen in de verdrukking komen door de baby en je daardoor sneller naar de wc moet? Dat was mijn theorie nl. .
Ze zeiden tegen mij ook dat het kan zijn dat je lichaam zich voorbereid op de bevalling zodat je "leeg" bent als je moet bevallen, weet niet of dit echt klopt
Het kan wel maar tegen het einde van de zwangerschap ga je overal voortekenen in zien. Je darmen kunnen door zwangerschap al heel erg gevoelig worden.
Ik moest de dag van mijn bevalling, en de dag daarvoor wel vaker naar de wc. Zou dus maar zo kunnen. Al klinkt de reactie van iemand boven mij, dat je darmen in de verdrukking komen, ook erg plausibel.