Ingeleid vanwege pijn/migraines

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eliseb82, 26 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben benieuwd wie er allemaal zijn ingeleid (en wanneer) omdat je pijn had aan het einde van de zwangerschap? Bv. door migraine aanvallen?

Ik deel gelijk even mijn situatie: Ik ben nu bijna 36weken zwanger. Sinds 3 weken ervaar ik hele heftige migraine aanvallen. Voor mijn zwangerschap had ik nooit last van migraine (of hoofdpijn) dus grote kans is dat dit door de zwangerschapshormonen komt. Mijn bloeddruk is heel netjes laag en alles gaat goed met de baby. Op dit moment slik ik (vanwege de pijn) het maximale toegestaan doseren van paracetamol (4mg) per 24 uur - en zelfs dit helpt niet veel tegen de pijn. Met het slikken van paracetamol ga ik door tot het einde van de zwangerschap (de laatste 2 weken zal ik hiermee heel langzaam mee moeten afbouwen).

Mijn VK zegt dat ik op z'n voegst mag laten inleiden bij 39 weken. De baby is gezond en goed op gewicht, dus ik schrok wel even dat het niet al bij 37 of 38 weken kan.. a.s. vrijdag heb ik een ligging echo, dus dan zal ik het nogmaals met haar bespreken.

Heeft iemand een soortgelijk ervaring? En hoe heb je inleiden ervaren i.c.m. met pijn (of het nou migraines is of iets anders..). Ik zit er zelf ook over te denken om een ruggenprik te laten zetten als de pijn van de weeën (en bevalling) ondraaglijk is. Natuurlijk was dit allemaal niet volgens de planning, maar helaas wil ik z.s.m. van deze pijn vanaf (natuurlijk niet ten koste van de gezondheid van de baby - maar dit zit dus goed..).

2. MLkids

MLkids Niet meer actief

Inleiden doen ze niet voor de 38 weken mits er een heel dringende medische reden is!

Eigenlijk wordt er ook bij 38 tot 40 weken niet zomaar ingeleid. De VK kan je wel doorsturen voor een consult maar of de gyn akkoord gaat met een inleiding weet je natuurlijk niet want er is geen directe medische noodzaak.

Je moet uiteraard ook inleidbaar zijn: 2 cm ontsluiting en verweking. Zonder dit kunnen ze je niet zomaar inleiden, dan wordt je opgenomen en krijg je gel of een ballonkatheter en daarna het gewone inleiden. Dit is bij mijn eerste gebeurd en ik had hyperstimulatie doordat ik en door de gel weeen kreeg en daar bovenop door het infuus. Ruggeprik heeft de hele bevalling niet gewerkt!

Hou er rekening mee dat je van een ruggeprik juist hoofdpijn kunt krijgen! 1 door de bloeddrukdaling en 2 doordat er hersenvocht kan weglekken uit het aangeprikte gebied. Indien dat laatste dan ben je echt veel verder van huis, dan krijg je migraine op migraine!

Ik ben 3x ingeleid en enkel de laatste keer was te doen, de andere 2 keren (met ruggeprik) waren absurd heftig door de weeenstorm!

Je baby moet er ook klaar voor zijn, vooral met 37 weken kunnen ze nog opstart problemen hebben.

Overigens geeft een ingeleide bevalling meer kans op kunstverlossingen of een KS.

Ik weet dat migraine heel vervelend en heftig is, maar je weet ook niet of de migraine weg is na de bevalling en dan zit je met een huilende baby, gebroken nachten, kraamtranen, kraamvisite, stuwing en migraine.

Je kunt beter nu nog lekker je rust pakken! Soms wil het ziekenhuis je ook weleens een nachtje opnemen en je een pethedinespuit geven om lekker te kunnen slapen.

Succes!

3. mami196

mami196 Actief lid

1 sep 2012
    205
    1
    0
    Ik vind dat ze soms vreemd omgaan met dat soort situatie's.

Ik heb veel rugproblemen en kan mijn rechterbeen niet omhoog trekken.
    Ik ben nov. 2011, en in maart 2012 een herniaoperatie gehad, dat is nog niet eens 1 jaar geleden.
    Veel druk mag er niet komen op mijn rug.
    Nu afgesproken dat ik laagdrempelig een ruggeprik krijg, een ks vonden ze niet nodig,,,,,,,,,
    8 jaar geleden een zware bevalling gehad (vacuumpomp lukte niet, en uiteindelijk met een tang ter wereld gekomen.)

De denkwijze van het ziekenhuis is dat bij een tweede het er zo uit glijdt, ik wacht maar af....
    Dat ik nu veel last heb van uitstralingspijn in mijn been heb nemen ze voor kennis aan,,,

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb al vanaf het begin dat ik zwanger ben migraine aanvallen, nu zelfs 1x per week. Of zoals laatst maar 5 dagen ertussen. En daarnaast 2x per dag medicatie (vanaf 22weken) voor misselijkheid & overgeven wat ik ook vanaf het begin al heb, 24-uur per dag.

Ivm vorige keer keizersnede ben ik overgedragen aan een gyn met 35 weken. Er is mij toen heel duidelijk gezegd; voor de 39 weken doen we niets. Oftewel niet inleiden om deze klachten. Waarom? Omdat veel kindjes toch nog niet klaar zijn om de wereld te kunnen trotseren en de longrijping misschien nog niet voltooid is bij jouw kindje.

Natuurlijk vind ik dat niet leuk, maar wat is nu 1 a 2 weekjes...
    Ik heb dan toch liever een gezond kindje wat alles zelf kan, wat hij hoort te kunnen.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat vervelend al die migraine zeg!
    Ik heb het buiten de zwangerschap om regelmatig. Voor ik zwanger werd had ik zelfs periodes waarin ik op 4tot5aanvallen per week zat. Ik weet dus wat het met je doet en hoe het voelt.
    Kan me dus voorstellen dat je er helemaal doorheen zit..

Echter zitten aan inleiden ook mogelijke complicatie's vast, die voor een gyneacoloog denk ik zwaarder wegen dan de ongemakken van een migraine-aanval.

Ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat je de laatste paar dagen/weken migraine vrij doorkomt!

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben bij de 1e ingeleid met 38 wkn ivm migraine aanvallen!
    Ook alleen tijdens zwangerschap vanaf ongv 32 weken...

Drama bevalling was t wel helaas!
    38 uur geduurd, ruggenprik, katheter, vacuumpomp, knip, 1:45uur persen...
    Ik zou t dus nooit meer doen.
    Nu ook al aangegeven dat ik t nu absoluut niet wil

7. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Wat fijn om alle andere reacties te lezen. Hier gaan ze verder kijken wat ze kunnen betekenen voor mij (migraine medicijnen ipv pcm). Ik ben benieuwd. Ik wil namelijk tijdens de bevalling niet van de aanvallen hebben, dan wil ik me echt focusses op de bevalling. Misschien dan toch een ruggenprik overwegen zodat ik iets meer kan "ontspannen" (waardoor de kans op een migraine aanval ook kleiner wordt misschien).

Deel Deze Pagina