Thuis of ziekenhuis??

Discussie in 'De bevalling' gestart door lederi62, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ziekenhuis of thuis?

1. ziekenhuis

2. thuis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ik ben een vlotte meid, maar als het over mijn lijf aankomt ben ik nogal preuts (niet tegenover mijn aanstaande, maar ik ga niet zomaar douche in een sportschool ofzo). en als het op ziekenhuizen aankomt dan denk ik dat ik me heeeeeeeel ongemakkelijk ga voelen. Dus voor ons lekker een thuisbevalling (als alles gewoon goed gaat natuurlijk), dat lijkt mij voor mij de beste en meest "ontspannende" manier..... lekker in mijn vertrouwde omgeving, waar ik normaal gesproken samen met mijn aanstaande de touwtjes in handen hebben. Mijn aanstaande trouwens vroeg nog niet eens wat ik wilde, die ging er gewoon vanuit dat we thuis zouden blijven (ik denk dat hij mij iets te goed kent). Wij hebben thuis een boerderij en begeleiden vrijwel dagelijks een bevalling van een koe, (en nee je mag het niet vergelijken!!) Maar mede hierdoor wordt voor mij een bevalling niet geassocieerd met een ziekte of iets (zeg niet dat dit door andere wel gedaan wordt hoor, dit is puur mijn eigen gevoel) en voor mij zijn ziekenhuizen wel een teken van ziekte....

Ik denk dat het voor iedereen een gevoelskwestie is, en je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voeld. En als iemand het niet vertrouwd bij een thuisbevalling wordt je ook direct naar het ziekenhuis gestuurd, dus risico groter??? Maar ik kan me ook voorstellen dat sommige een fijner gevoel hebben bij een ziekenhuisbevalling hoor. ik vind het gewoon iets persoonlijks.

2. lien123

lien123 Niet meer actief

Ik vind het ook een goede zaak dat je zelf mag kiezen. Als je bevalling gewoon goed gaat, dan zou ik liever ook thuis bevallen. Helaas was mijn bevalling traumatisch, en ik heb (nog) geen nieuw referentiemateriaal. Maar toch, mijn gevoel zegt nu (na de bevalling) dat er op ieder moment iets verkeerd kan gaan, en er altijd een risico is dat je te laat bent. Ik ga het risico niet nemen in elk geval.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

wat ik bedoel is, dat uit onderzoek is gebleken, dat (zonder medische indicatie) thuis bevallen even veilig is als bevallen in een ziekenhuis.
    een verloskundige heeft alles bij de hand voor eerste hulp bij calamiteiten.
    je kunt dus wel het gevoel hebben dat bevallen in een ziekenhuis veiliger en minder risicovol is, in de praktijk blijkt dat dus niet zo te zijn.

4. debbybosma

29 apr 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    Zeker weten in het ziekenhuis, nooit over getwijfeld en gelukkig maar. Ze hebben me moeten inknippen(voel je niet) omdat zijn hartslag daalde tot 30, als ik dan nog naar het ziekenhuis had gemoeten ....ik moet er niet aan denken. Ik wens je een voorspoedige bevalling en alvast gefeliciteerd met je mooie wondertjer

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De eerste twee in het ziekenhuis voor mijn eigen gevoel. Nr 3 redde ik het ziekenhuis niet meer. Ik vond het zooooo fijn lekker thuis te zijn! Volg je gevoel!

6. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Begrepen!;)

7. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Pff wat een goed topic en wat een verschillende verhalen, logisch natuurlijk haha.
    Ik wist zeker dat ik thuis wilde bevallen, maar vooral mijn vader en moeder( ja word er wat moe van, ook al bedoelen ze het goed) zeggen iedere keer, zou je dat nu wel doen?
    Straks zijn er complicaties met jou of met je kindje en dan kan je kindje beschadigingen aan over houden omdat ze thuis niet veel aab dingen kunnen doen.
    Je hebt geen bed in de kamer staan.. trouwens deze staat vanaf week 37 ook al volledig in de kamer toch? Volgens hun is die in geklapt en klap je die uit als je gaat beginnen met bevallen.. hihi.. volgens mij niet.. maar ja goed, ik weet ok nog allemaal niet.
    Word er wel moe van hoor.... toch onbewust ga je wel twijfelen.. zucht...

8. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Maar inknippen doen ze thuis ook? Ons zoontjes hartslag ging ook omlaag en toen kreeg ik ook een knip. Helemaal goedgekomen dus. Of had jou kindje erna nog extra nazorg nodig?

9. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hier ook van die ouders die de boel graag naar het ziekenhuis brengen. THUIS??!!! Zou je dat nou wel doen??? Jah! Eerst thuis proberen. Naar het zh kan altijd nog wel. Lekker in ons eigen omgeving, eigen douche, eigen alles! Ik denk dat ik zo ook meer kan ontspannen en met behulp van mijn eigen vk vind ik het ook veel prettiger dan iemand die ik nog nooit heb ontmoet in het zh.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik wilde heel graag thuis en dat is beide keren gelukt. een ziekenhuis moet ik niet aan denken! Na ja voor spoedgeval maar was zó blij dat ik thuis was! Geen rommel gezien hoor, vuiliniszak stond klaar voor placenta en onderleggers. Lekker in je eigen douche en weer terug een lekker schoon bed ;)

11. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Heb ziekenhuis ingevuld...

Bij de eerste wilde ik thuis maar met 36 weken braken mijn vliezen en moest ik en zh bevallen.

Tweede was een geplande keizersnede

Dus helaas zal ik mochten we voor een derde gaan niet meer thuis bevallen!

12. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Mijn verloskundige adviseert zelfs een thuisbevalling

Deel Deze Pagina