Inleiden met 37 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door jannn, 8 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    As zaterdag wordt ik ingeleid ivm groeiachterstand van ons kindje.
    Ik ben dan 37 weken. Wie kan mij vertellen hoe het bij jou ging toen je ingeleid werdt met 37 weken? Zelf wel met 41 weken ingeleid maar dat ging heel snel.
    Ben benieuwd naar jullie ervaring

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ivm groeiachterstand ingeleid? Gaat je placenta achteruit? Sta je hier achter?
    Met 37 weken is de kans groot dat het inleiden niet heel makkelijk zal gaan, je ziet vaak een onrijpe bmm hierdoor pakt het lichaam pas laat het signaal op van het inleiden. Je kindje kan ook nog wat prematuur gedrag vertonen, weinig energie, weinig eetlust, slechte zuigreflex enzovoort.
    Het kan natuurlijk omdat je al eerder bevallen bent dat t wel snel gaat maar dat is t leuke aan bevallen, je weet t nooit :)

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja het kindje groeit niet goed meer ivm placenta.
    Dit is niet waar ik voor kies maar het ziekenhuis.
    Had graag ervaringen gehoord.

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ingeleid met 37+3 (gebroken vliezen) ik heb een infuus gehad, omdat alles nog niet rijp was, maar het ging super snel! Ook heb ik een ruggenprik gekregen!

Wel had mijn zoontje prematuur gedrag/gewicht
    Moeite met drinken kon zich zelf niet op temperatuur houden!
    Geboren met 2,5 kilo en 46/47 cm niet goed gemeten! Ik moest nieuwe kleding aanschaffen maat 44!
    Naar een week of 3/4 ging het allemaal een stuk makkelijker.

5. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik ben ingeleid met precies 37 weken. Vroeg in de ochtend melden in het ziekenhuis en kreeg toen een ballonnetje geplaatst. Heel de dag verder nergens last van gehad. Ballon viel er rond 7 uur savonds uit. Zat toen op 2 cm en nog net niet genoeg om mijn vliezen te breken. Heb die avond heerlijk geslapen daar. In de ochtend weer een nieuwe ballon die er rond 2 uur uitviel. Nu was ik wel ver genoeg. Vliezen zijn kwart over 3 gebroken en de kleine man was er iets voor 6 uur. Het inleiden is mij heel goed bevallen. Geen weeën storm gehad waar ik van te voren heel erg bang voor was.

6. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.332
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik ben ingeleid met 37+2 en mijn zoontje is geboren met 37+3. Zondag ballon erin. Maandag eruit gehaald 4 cm ontsluiting. Iets voor 9 uur 's ochtends vliezen gebroken. 10 uur 5 cm. Half 12 ruggenprik gehad en om half 2 had ik 9 cm en 1 uur later mocht ik persen. Mijn weeën en bevallen duurden in totaal 7 uur. Een vlotte bevalling. Ik had last van hoge bloeddruk. Goede ervaring dus! Zou wel nog een keer overdoen.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier met 36+5 ingeleid, ging vrij rap!

8. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik ben ingeleid met 37+3. Ik heb 1 tabletje nodig gehad om op 3cm te komen. Toen hebben ze mn vliezen gebroken en zijn de weeen begonnen. Om half 1 begon de weeenstorm en om half 6 mocht ik gaan persen. Uur geperst en ze was er. Ik vond het zelf wel heftig met de weeenstorm maar heb geen negatieve ervaring eraan over gehouden. In totaal heb ik 10 uur over de bevalling gedaan vanaf dat 1e tabletje.
    Verder had mijn dochter een redelijke start, alleen moeite met zuigen waardoor de bv moeilijk startte.

9. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Ingeleid met 37 weken en 2 a 3 dagen geduurd

2 x Ballon en 2 x gel gehad.

Eenmaal op gang ging het heel snel.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt meiden tot zover! Zie er redelijk tegenop..

11. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Met 37 weken ingeleid ivm hoge bloeddruk, eerste kindje. Vond deze bevalling beter dan de tweede bevalling. Ik had alleen een weeenstorm maar ging daardoor binnen 2 uur van 5-10cm. Was wel een sterrenkijker maar geen hinder van gehad, 35 minuten persen en 3 scheurtjes.

Succes morgen! Voor je het weet is het voorbij :)

12. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ook hier een kindje wat klachten van 'randprematuur' had.
    Inderdaad weinig energie, moeite met drinken, temperatuur op peil houden, kreunen, dipjes.
    Ze lag de eerste dagen in de couveuse aan de monitor
    Ze viel ook veel te veel af.

Dit zijn geen leuke dingen, maar uiteindelijk kwam het verder goed.
    Het heeft wel een stempel gedrukt op de eerste twee weken.

Waar zie je zo tegenop? Het bevallen of hoe je kindje het zal doen?
    Sowieso zou ik dat bespreken met je gyn. Ze kunnen een hoop duidelijkheid geven

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste en tweede met 36.3 en 36.5 ingeleid maar had al wel gebroken vliezen, de weeen zette die dag niet door dus heeft se gyn me ingeleid zodat zij de bevalling nog kon doen ( met 37 weken zou ik sowieso ingeleid worden)

Bij de derde wel ingeleid met 37 weken, ik had die ochtend 3 cm ontsluiting dus heb geen gel veter of ballon nodig gehad, om
    Half 9 hebben ze mij de vliezen gebroken en meteen aan de wee opwekkers gezet, 7 over half 4 is ze geboren.

Ik heb bij alle drie geen weeenstorm gehad de eerste uren, tot 6 cm voelde ik er amper wat van, en vanaf 6 cm ging het rap, veel weeen en in een half uur volledige ontsltuiting. Persen was een paar keer ( 12 8 en 8 minuten )

Bij de vierde ben ik helemaal spontaan bevallen met 36 weken, zonder wee opwekkers zonder breken van de vliezen etc, ik had dagen lang last van rugweeen toen met 36.1 bleek dat ik 3 cm ontsluiting had, de weeen bleven komen ik had geen seconde rust er zaten geen pauzes tussen en heb van 13.00 uur tot 18.00 op 6 cm gehangen, de vliezen mochten niet gebroken worden doordat hij nog niet was ingedaald en de navelstreng dan uit zou kunnen zakken maar toen de gyn een stagiaire liet toucheren brak ze per ongeluk mijn vliezen, ze hebben de baby naar beneden gedrukt terwijl de vingers van de stagiaire als kurk diende, vanaf toen had ik in 20 minuten volledige ontsluiting en heb ik 30 minuten geperst

Als je het mij vraagt .... Inleiden ( de wee opwekkers want met gel en ballon geen ervaring) of een gewone spontane bevalling .... Nou liever de inleiding ! Dat ging zoveel soepeler !

En je hebt al een eerder kindje gekregen dus de kans is aanwezig dat je al weken van te voren met ontsluiting loopt zonder dat je aan het bevallen bent dus met een beetje geluk kunnen ze ook bij jou de vliezen breken.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Overigens hebben de eerste drie geen opstart problemen gehad. Na 2 nachtjes door brengen in het ziekenhuis ( derde 1 nachtje ) mochten we naar huis en alles liep lekker.

De vierde heeft wel problemen gehad maar dat lag niet aan zijn prematuur zijn.

Deel Deze Pagina