In eerste instantie dacht ik 'natuurlijk niet, die is even gek...' Nu ik verder lees, snap ik het wel. Sterkte.
Meid, heel veel sterkte. Krijg je wel psychische ondersteuning bij het hele proces? Ook daar kan de huisarts voor zorgen. Het is natuurlijk fijn dat die 2x per week belt. Maar dat is toch anders dan uitgebreide ondersteuning.
Dat kan toch niet, en waarom zou je dat doen. 'Jaa sorry mama knuffelt niet meer met jullie want moeten 1,5m afstand houden'
9 longontstekingen in bijna een jaar tijd. Morfine gebruik. Zwakke weerstand door afbraak spieren en tekorten.
Nee wij houden als gezin geen 1,5m afstand van elkaar. Dat doen we wel ten opzichte van andere mensen die niet bij ons gezin horen zoals het RIVM het voorschrijft. Ik wil je heel veel sterkte wensen deze periode. Hopelijk vind je toch een "oplossing" zodat je je kinderen toch weer durft te knuffelen.
Jeetje. Dan snap ik je angst helemaal goed. Heel veel sterkte! ps misschien je openingspost door beheer laten aanvullen met dat je ernstig ziek bent. Dan krijg je minder lullige reacties denk ik.
Nee hoor, ik begrijp het volkomen. Ik was ook 1 van de eersten hier op zp en in mijn omgeving die riep dat mijn kinderen niet naar school gaan. Ik word dus soms ook voor gek verklaard haha. Majah ik vind dat ieder voor zichzelf moet kiezen wat hij in deze tijd doet, vooral omdat er niks duidelijk is nog over het virus. Ik ben nooit ziek geweest en sinds bijna 2 maanden dus heel ziek door (vermoedelijke) corona, ik geef je dus gelijk. En ik vind het fijn voor je dat je kinderen best veel begrijpen en dat je gelukkig een extra badkamer hebt. Ik zou het ook zo gedaan hebben hoor
Ik ga ook niet naar buiten, mijn kinderen ook niet. We zitten bijna 2 maanden thuis. We missen niks, we hebben een grote tuin met een open veld en de kinderen leven zich uit. Ik heb ze lang niet zo vrolijk gezien. Dus zo schadelijk zal het niet zijn voor ze. Ze maken overigens elke dag netjes hun huiswerk. Voorlopig blijven we ook binnen, mochten ze ernaar vragen dan kunnen we een blokje om lopen. Maar momenteel interesseert het ze echt niet.
Maar houd jij ook 1,5 afstand van hen? Daar gaat het gewoon om . Een maatregel die nergens door de overheid genoemd is . Je maakt het jezelf en je kinderen extra moeilijk als je voortdurend afstand houdt. Ik neem dat ze niet instopt in bed of knuffelt( graag correctie als ik dit verkeerd begrepen heb) Iets wat wel kan ook als je in de risicogroep zit. Mijn kinderen werden er gek van om alleen binnen of in de tuin te zitten. Die zijn 11 en 13. Dus gaan we wandelen en fietsen. Jammer genoeg heeft de oudste Pfeiffer gekregen dus dat maakt het wat lastiger allemaal. Mijn jongste is dolblij dat ze weer naar school mag. Misschien omdat oudere kinderen al wat meer vrijheid waren gewend en dat opeens hebben moeten inleveren. dus dat je zoveel mogelijk binnen blijft en alles vaker op schoonmaakt. Helemaal goed maar afstand binnen je gezin is mijn ogen het moeilijker maken voor heel je gezin Wat zegt je huisarts hierover. Misschien kan hij je duidelijkheid geven.
Het antwoord op jouw vraag is feitelijk simpel. Je kinderen moeten thuis blijven omdat jij tot de risico groep behoort. Dus gunnen of niet, het is te gevaarlijk. Wat betreft de 1,5 meter thuis, dat doen wij niet. Zelfs in jouw situatie zou ik dat niet doen. Gezamelijke quarantaine is zinvoller. En ik hoop dat je je beseft dat die afstand echt schadelijk kan zijn voor je kinderen op lange termijn ( denk aan verstoorde hechting, trauna etc) Mijn zoon heeft gedwongen maandenlang is geisoleerde verpleging gelegen en heeft door het gebrek aan lichamelijk contact diverse problemen opgelopen.
Ik heb inderdaad weken afstand gehouden van mijn kinderen omdat ik dus ziek was/ben. Mijn man stopte de kinderen in, dit heb ik dus weken niet kunnen doen. Maar ik heb het geluk dat mijn man wel aanwezig is. Ts staat er alleen voor én haar kinderen zijn al wat ouder. Mijn oudste hoeft ook niet altijd ingestopt te worden, daar voelt ze zich op sommige dagen te groot voor . Ik heb de kinderen gewoon uitgelegd dat mama ziek is en dat de dokter zei dat we even niet mogen knuffelen. Sinds een paar dagen kan ik gewoon in de buurt komen volgens mijn arts, dus dat doe ik ook. Maar zoals ik al zei wij komen niet buiten, dus als het goed is kunnen we niet van buitenaf besmet worden. Maar goed, dit topic gaat over ts en niet over mij. Zij is ernstig ziek helaas, dus ik begrijp haar wel. Ik stond hier ook best nuchter in, totdat ik zelf dus heel ziek werd. Dan kijk je anders naar bepaalde dingen.
Ik zou inderdaad ook met het hele gezin in quarantaine gaan. Is veel veiliger en je boodschappen worden toch al bezorgd. Dus eigenlijk hoef je niet naar buiten.
Wat een heftige situatie zit je in. Ik zou inderdaad proberen een gezamenlijke quarantaine te gaan. Andere optie die er misschien is is om de kinderen gedurende een langere tijd bij hun vader te laten wonen? Verder lees ik morfine gebruik? Morfine wordt normaal gesproken alleen gebruikt bij extreme pijn of na een operatie. Ik lees dat je meermaals een ontsteking hebt gehad, dat is natuurlijk heel vervelend maar daarvoor zou je geen morfine nu moeten gebruiken. Is er sprake van een verslaving? Lijkt me wel iets waar je mee aan de slag zou moeten om je Gezondheid weer beter te krijgen Veel sterkte!!
In mijn omgeving heb ik een stel wat uitelkaar is, waarvan de een ernstige longziekte heeft. In goed overleg hebben ze besloten dat de kinderen voorlopig extra bij de gezonde ouder zijn. Is dat een optie voor jou? Als je een besmette huisgenoot hebt, moet je een je een pakket maatregelen nemen die verder gaan dan 1,5 m afstand, dus ik betwijfel het nut van 1,5 meter van je kinderen zijn. Het lijkt me alleen maar heel verdrietig voor alle partijen. Wat zegt je huisarts er dan van als hij 2x p week belt? https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis