wat geven jullie mee op schoolreisje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dustin, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    18 juli gaan onze kinderen op schoolreis naar ouwehands dierenpark. spannend want onze jongste zit net 2 maanden op school.

maar wat kan ik nu het beste meegeven in hun rugtas? in de brief van school staat dat ze eten en drinken voor de hele dag mee moeten nemen. er word verder niks vanuit school geregeld. maar ze moeten de tassen ook zelf op hun rug dragen dus het mag ook weer niet te zwaar worden.

zelf zat ik te denken aan een flesje drinken (kunnen ze eventueel bijvullen). 3 boterhammen, zakje snoepjes, een banaan en een mandarijn.

is dit genoeg denken jullie?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor is voldoende.
    Ik geef altijd ook nog 2 pakjes drinken mee en een leeg waterflesje wat ze bij kunnen vullen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou er idd ook nog een pakje drinken bij doen. Je zou evt ook ipv een flesje 3 pakjes kunnen doen. Op schoolreis wel makkelijk om dat ze die weggooien en de tas dan steeds lichter wordt :)

Voor de jongste kun je evt nog een setje schone kleren meegeven. Wordt bij ons bij de kleuters wel gevraagd weet ik.

4. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    Setje schone kleding is zeker een goed idee.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Klinkt goed!

Hier vaak een pakje roosvicee en een beker limonade.
    De beker kan dan later bijgevuld worden met water.

En snoepjes zijn bij ons niet gewenst dus die krijgt ze niet mee.
    Wel een pakje liga oid.. Ze heeft altijd best trek op schoolreisje.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Flesje of beker vind ik handiger dan pakjes, omdat je die bij kunt vullen inderdaad.

Hier hadden ze allebei een flesje sap bij zich (konden ze daarna vullen met water), twee pakjes drinken, de jongste twee broodjes, de oudste vier, fruit, een paar snoepjes en een paar koekjes/Liga's.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here maar dochter drinkt ook graag iets anders dan water als ze op schoolreis is. Dus dan maar een pakje en een beker :)
    Eenmaal leeg is het pakje ook geen gewicht meer.

Heb ook weleens op verzoek van dochterlief 2 pakjes en een lege beker meegegeven :)

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier krijgen de kleuters gelukkig alles en moet er dus juist geen tas met eten en drinken mee. Hier had een bidon met water, Sultana/Liga en een dubbele boterham wel volstaan denk ik. Maar onze middelste is niet zo'n drinker en eten op zo'n spannende dag is meestal ook niet al te veel.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier drinken ze ook liever wat anders, daarom dus een beker sap (of (choco)melk, zat er geloof ik in) en twee pakjes sap. De beker konden ze na de lunch omspoelen en vullen met water als ze dat wilden. Werkte prima. :)

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hebben ze geen centraal punt waar de tassen onder toezicht achter gelaten worden?
    dat is hier wel zo, hoeven ze er niet de hele dag mee te slepen.
    dochter kreeg 2 boterhammen, zakje snoep, flesje water en een klein flesje siroop mee.
    de siroop zodat ze zelf ranja kon maken als haar flesje leeg was.
    en ze had een beetje geld mee zodat ze in het park ook nog wat kon kopen

11. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    nee helaas niet. ze moeten de tassen de hele dag op de rug dragen. en geld mogen ze niet meenemen al snap ik dat ook wel. ze zijn nog zo jong

12. p1982

p1982 Niet meer actief

hier mogen ze in groep 0-1-2 niks mee , ook geen tas

13. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Wat onhandig van school. Snap wel dat ze geen centraal punt hebben. Maar het was fijn geweest als er was gezorgd voor een lunch (frietje ofzo).

Ik zou dan kiezen voor wat fruit (appel, banaan), zakje met 2 boterhammen, iets van Liga (melkkoek ofzo) en een flesje drinken (zo'n doppler fles is handig). Dan is de tas toch wel zwaar genoeg.

Hier moesten ze alleen fruit en drinken meenemen en werden de tassen op een centraal punt gelegd. Ze zijn toevallig vandaag geweest naar het land van jan klaassen.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Onze zoon kreeg geen snoep mee, hoor... Wel 2 (grote) bekers drinken (1 ranja, 1 water), een stuk fruit (weet niet meer wat), boterhammen en € 2,- om iets van te kopen. Ze mochten max. € 5,- mee krijgen. En trots dat ie was, toen ie met een plastic krekel thuis kwam! :D Hij vertelde tegen iedereen, dat hij ook nog 5 cent terug kreeg. :D

Bij mijn weten heeft ie de hele dag de tas op zijn rug gehad, maar zoveel weegt dat niet... Hoe later op de dag, hoe lichter de tas natuurlijk. :D

Hij is trouwens 6 en zit in groep 3. Dit was zijn eerste echte schoolreisje (kleuters gingen naar het bos, dus dat tel ik niet mee). En ze gingen ook naar Ouwehand :D

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij ons gaf iedereen weg gooie dingen. dus pakjes drinken, spa flesje water, AH bakje fruit boterham in zakjes. zodat alles na eten weg gegooid kon worden. ze werden dus steeds lichter.
    ik ging ook mee als begeleider, we hebben zo een buggy gepakt bij de deur en alle tassen er aan gehangen, en mocht de vermoeidde kids om de beurt in de buggy zitten. ik droeg dus alles voor de kleintjes met dierentuin buggy.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn met de kleuters naar de Efteling geweest. Hadden zelf een buggy mee waar de tassen in/aan konden, was echt ideaal.
    Ik geef altijd een pakje drinken mee en een flesje water. Verder fruit, brood of crackers en voor de zekerheid nog een pakje melkliga, maar die gaat meestal niet op.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    hier nemen ze altijd een bolderkar mee waar e tassen inkunnen.

ik geef mee wat ze normaal ook eten met overblijven. dus twee of drie boterhammen, plakje ontbijtkoek en dan twee pakjes drinken ofzo. en dan een zakje met wat snoepjes.
    volgens mij krijgen ze bij ons ook altijd nog een ijsje en wat ranja tussendoor. maar vaak is al het drinken wat ik meegeef niet eens op. ze hebben het veel te druk op zon dag met spelen en genieten

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gaf ik mee; vier boterhammen, een bakje aardbeien, een appel en een banaan. Een luikse wafel. Een flesje water (0.5l, hervulbaar).
    Normaal krijgt ze drie boterhammen en 2x fruit mee naar school, dus nu wel wat extra's. Van school kregen ze een doosje rozijntjes en een koekje, dus geen enorme 'vulling' ;)

Deel Deze Pagina