Meivakantie korter/naar voren halen

Discussie in 'Corona forum' gestart door julia80, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Meivakantie korter/schrappen?

  1. Meivakantie gewoon 2 wkn laten

    74 stem(men)
    46,8%
  2. Meivakantie verkorten naar 1 week

    34 stem(men)
    21,5%
  3. Meivakantie naar voren halen

    16 stem(men)
    10,1%
  4. Meivakantie helemaal schrappen

    34 stem(men)
    21,5%
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik heb het hier en daar al eens voorbij zien komen, maar ik vind het zelf van de zotte dat we zes weken thuisles moeten geven en waarschijnlijk dan net op het moment dat de maatregelen opgeheven worden twee weken’ vakantie ‘ hebben. Niemand mag van de minister-president op vakantie, dus iedereen zit thuis nog twee weken te koekeloeren.
    Ik zou zelf heel graag zien dat ze ofwel de vakantie van twee weken verkorten naar 1 week, zodat alle leerkrachten en kinderen heel even een weekje niks kunnen doen en dan weer met frisse moed naar school.
    Of dat zeDe vakantie naar voren halen zodat hij valt in de periode van de maatregelen.

    Wat vind jij? Breng je stem uit!
     
  2. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik ga voor verkorten! :)
    En dan heb ik zelfs het geluk dat mijn dochter ongeveer 60% van de normale schooltijd nog naar school mag gaan en gaat..
     
  3. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.944
    1.304
    113
    Ben ik het helemaal mee eens. Van mij mogen ze het naar voren trekken zodat het voor 28-4 valt. Dan kunnen ze daarna hopelijk weer naar school. Zou veel schelen voor ouders die thuis werken en ondertussen kids les moeten geven. Vakanties kunnen toch niet door gaan.
     
  4. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Ik denk niet dat dat een optie is. Omdat men niet zo ver vooruit kan kijken hoe de situatie op 28 april is.
     
    bluedrake, jessy77, HappyRabbits en 13 anderen vinden dit leuk.
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vanuit de leraren zeg ik: zo laten zodat ze even bij kunnen komen.

    Vanuit leerlingen met een rugzakje of andersoortige 'moeilijkheidsgraad' zeg ik: aub. schrappen die vakantie en school starten, want structuur is hard nodig bij deze doelgroep.

    Vanuit verreweg de meeste ouders zeg ik ook schrappen zodat de meeste weer gewoon aan het werk kunnen als de kinderen weer naar school gaan.

    Maar bovenal zeg ik: laten we niet al te ver op de zaken vooruit lopen en eerst maar eens wachten tot wat er straks eind april besloten wordt.
     
    goblins, Zwierezwaai, carry27 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Van mij mogen ze de meivakantie naar voren halen maar ik vind verkorten of schrappen ook prima. Misschien kunnen achterstanden op die manier nog een beetje ingehaald worden.

    Maar ik denk niet dat hier iets in gaat veranderen want dan hadden ze dat gisteren al laten weten. Ik denk dat we al heel blij mogen zijn als we na de meivakantie weer naar school mogen, of dat nou 4 of 11 mei is.
     
    Sophie221 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Gewoon zo laten. Het is niet eens zeker dat de maatregelen op 28 april veranderen. Daarbij is de spreiding van de meivakantie ook nog groot. De ene school heeft een week voor de officiele week vrij en de andere school plakt er een week achteraan.
     
    puzzelstukje en mamameer vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben voor 2 weken vakantie gewoon zoals het nu gepland staat!
     
    tasje, Juffie26, carry27 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Ik zou het gewoon zo laten. Ik denk namelijk dat óf de maatregelen nog veel langer doorlopen (ongeacht wat je met de vakantie doet) óf dat de maatregelen wel op 28 april iets minder streng worden (maar dus nog steeds van toepassing), waarbij wordt gezegd dat dit alleen kan als men de meivakantie niks doet. Dus hoe je het ook wendt of keert, we zitten in mijn optiek dus sowieso nog tot begin mei thuis.
     
    puzzelstukje en mamameer vinden dit leuk.
  10. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier is de huidige datum midden in de meivakantie.
    Ik denk dat we niet moeten vergeten dat 28 april het onderzoek waarschijnlijk nog niet afgerond is (dat verwachten ze in de week van 4 mei pas), een verlenging is dus niet volledig uitgesloten en dat beslissen ze 21 april. Daarbij zorgt het er ook voor dat er in principe nog wat 'ruimte' is wanneer het verlengd moet worden in plaats van dat er op stel en spring weer voor iedereen de planningen en ritmes aangepast moeten worden.
    Heel eerlijk verwacht ik dat er 21 april nogmaals verlengd wordt en dat er mits de cijfers positieve invloeden laten zien vanaf 6 mei het een en ander afgebouwd wordt qua maatregelen. Maar denk dat het ook afhankelijk is van wat voor piek het weekend gaf waarin iedereen vond dat ze zich niet aan de maatregelen hoefde te houden.
     
    Mar76 en mamameer vinden dit leuk.
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    gewoon zo laten, niemand weet hoe lang dit nog gaat duren en of we die 28 april alweer met dingen als naar school gaan mogen beginnen.
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    #12 Adje, 1 apr 2020
    Laatst bewerkt: 1 apr 2020
    Voor mij zou het wel een week korter mogen. Dat zou voor mijn kinderen wel goed zijn, maar ik zou daar zelf ook wel blij van worden :roflmao: (dus ik heb gestemd om de vakantie met een week te verkorten)
    Maar eigenlijk kunnen we dat nog helemaal niet zeggen. Het is van zoveel factoren afhankelijk wat een goede keuze is, dat ik alles gewoon weer afwacht en ga accepteren wat er besloten wordt. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat er na 28 april weer een verlenging komt van de maatregelen komt, dus dan is het veel handiger om tegen die tijd te kijken wat er met die meivakantie moet/gaat gebeuren.

    Edit: dus ik vind het helemaal niet van de zotte dat de overheid het nu zo heeft ingesteld, zonder nog een beslissing te nemen over de meivakantie. Zij zijn volledig afhankelijk van alle ontwikkelingen rond het coronavirus. En ik heb liever dat ze niet te ver vooruit voorspelen en daarna alsnog maatregelen moeten terugdraaien, omdat hun voorspelling niet goed was.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.845
    3.609
    113
    Vrouw
    Thuis
    Precies dit.

    Niemand die nu al kan zeggen wanneer de scholen weer open kunnen.
     
    Maslov en Juffie26 vinden dit leuk.
  14. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik snap ouders zeker wel. Het duurt lang.
    Maar vakantie is toch echt anders voor kinderen, ouders en leerkrachten.
    Geen (huis) werk etc
     
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Zouden ze 28 april niet juist hebben gekozen omdat de meivakantie dan is...?

    En eigenlijk verwacht ik niet dat alles dan weer ‘gewoon verder gaat’ waar het geëindigd is voor de lock-down... 29 april naar school gaat hem ws sowieso niet worden, ook niet als er geen vakantie was geweest.

    Ik probeer het maar te nemen zoals het komt. Het maakt me dus ook niet zoveel uit wat ze met de meivakantie doen. Scheelt me veel energie. :)
     
    HappyRabbits, fairy2011 en suus1983 vinden dit leuk.
  16. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    768
    530
    93
    Persoonlijk zie ik het nog niet gebeuren dat de scholen voor 1 juni opengaan. De meivakantie tja die kan gewoon blijven staan. Evaluatie 28 april is mijns inziens een hele goede datum.
    Ik verwacht wel dat er na de meivakantie, hopelijk de komende weken, een oplossing komt voor de kwetsbare kinderen.
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Ik geloof niet dat ze de scholen na 28 april weer opendoen, dus wat mij betreft laten we dat lekker staan. Even 2 weken geen schoolwerk (begeleiden). Ben ik (en de kids, maar vooral ik gok ik :o:) dan best aan toe.
     
    Juffie26 en Felice vinden dit leuk.
  18. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Hier al bericht gehad van school dat in de 2 weken geplande vakantie geen lessen voor thuis verzorgd worden en dat dat dus gewoon 2 weken vakantie zullen zijn (tot 10 mei)....
     
  19. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Laat de meivakantie maar lekker staan. Even gewoon de druk van de ketel, uitslapen en lanterfanten. Heb er al zin in.
     
    puzzelstukje, NiVa0230, Juffie26 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Anoukskie

    Anoukskie Fanatiek lid

    18 okt 2016
    2.398
    839
    113
    Hier hebben we maar 1 week meivakantie, en dan na de Pinksteren nog 1 week.
     

Deel Deze Pagina