Thuis schoolwerk, hoe lukt het?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Kache, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ga je het kleinedocument van onze lerares sturen.
    Mocht je interesse hebben in het grote document (18blz) moet je even je e-mailadres sturen. Dat lukt niet via pb.
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier gaat het goed.
    Ik heb een schema voor haar gemaakt met picto’s.
    Ze vind het zelf heel fijn om te zien wat ze moet doen en wanneer dit van haar verwacht word.
    Ze zit pas in groep 1 dus ik heb het nog makkelijk gelukkig :p

    ’s morgens doen we wat schoolwerk.
    Ik zit dan bij haar en leg haar uit wat ze niet snapt of wat ze moet doen.

    ‘s middags doen we knutselwerkjes wat te maken heeft met het thema.

    ze vind het ook leuk om te doen en baalt er van dat ze nu niet naar school kan.
    Dat werkt ook wel mee.
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Mag ik dat kleine document ook alsjeblieft?:)
    Hier hetzelfde verhaal met een bijna 4-jarige die veel te weinig uitdagende werkjes gekregen heeft.
     
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Hoe lukt het... wat zal ik zeggen? Ik heb het 2 min gedaan en toen nam mijn man het over. Dus, 7 + 2 = ? .... 9 schat! negen NEGEN NEGENNNNNN!

    Het leek hem beter als hij het deed XD
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hahaha herkenbaar. Ik moet me af en toe erg inhouden.
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Pb gestuurd!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is gewoon niet makkelijk. En niet alles gaat lukken.

    Heb je een rooster, voor jezelf en je dochter? Kinderen zijn op school veel structuur gewend. En voor jezelf is het waarschijnlijk ook prettig. Plan bijvoorbeeld 3x per dag een half uurtje schooltijd in. Niet dat je er dan ook 3x de volledige 30 minuten bij hoeft te helpen. Maar accepteer wel dat je op die momenten minder gedaan krijgt. Althans: niks wat concentratie vergt.

    Ik help m'n kinderen op gang. Na wat uitleg, kunnen ze best even alleen werken. Ook in groep 3 zijn ze dat al wel gewend. Ik ga dan ondertussen gerust even poetsen, de tafel dekken, de was vouwen. Als ze me dan 'storen', vind ik dat niet zo erg. Ik kan er makkelijk even mee stoppen en weer verder gaan zodra ik ze weer geholpen heb. Je kindje van 3 kan misschien 'helpen' met dat soort klusjes. Dan is hij in ieder geval even uit het vaarwater van zus, terwijl zij wat opdrachtjes maakt.

    Ik heb echt makkelijker praten hoor, die van mij zijn ouder. En ze entertainen elkaar ook wel.
    Zou jij je dochter ook opdracht kunnen geven om bijvoorbeeld 1x per dag aan je jongste voor te lezen en 1x per dag iets te bouwen ofzo? Ik weet niet hoe goed ze het met elkaar kunnen vinden. Misschien geeft jou dat ook weer even een moment je handen vrij.

    Enne, voor de momenten dat je echt even door moet... de tv is er ook nog. Dat wil je niet hele dagen, maar nood breekt wet.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor ouders met kinderen in groep 2 die echt al toe zijn aan groep 3: de app "Garfields Count Me In" is nu tijdelijk gratis. Het is even kijken hoe het werkt. Ik dacht eerst dat je alleen maar monstertjes met een cijfer op de buik op hun plek moest zetten. Maar je kunt op een gegeven moment ook naar andere levels. Daarbij moeten ze blokjes tellen, meer & minder, getallen tot 10 splitsen, getallenrij aanvullen.
    Voor zwakke rekenaars in groep 3 is het misschien ook wel fijn. Het begint behoorlijk makkelijk, maar als ze opdrachten goed maken komen ze langzaamaan steeds in wat moeilijkere levels terecht.
     
  10. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.779
    640
    113
    Vrouw
    Hier ging het gisteren eerst niet zo goed dit kwam omdat ik gisteren nog op kantoor moest werken tot 5 uur en vriend thuis aan het werk was maar er een hele grote storing was waardoor dochter met add en dyslexie zelfstandig moest werken, uiteindelijk heb ik haar gezegd stop maar totdat mama thuis is dan help ik je.

    Vandaag heb ik thuis gewerkt tot half 2, tot die tijd heeft dochter boven gewerkt op gynzy. Lekker op haar eigen tempo, na half 2 ben ik haar gaan helpen en hebben we tot kwart voor 4 gewerkt want om 4 uur had ze digitale dyslexie behandeling

    Ik merk door haar add en dyslexie dat ze nu thuis lekker de tijd kan nemen en haar rust. Op school heb je deze tijd niet. En ze is liever van 9 tot 4 bezig met tussendoor grotere pauzes en alles relaxed, dan 3 uur knallen en daarna kapot zijn.
     
  11. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Misschien al je tips bundelen en naar beheer sturen. Dan kunnen die het ook bij hun topic met de linkjes en schema’s zetten.
     
  12. princess79

    princess79 Bekend lid

    17 mrt 2011
    892
    66
    28
    Vrouw
    Lieve dames
    Even een vraag voor wie junior Einstein gebruikt
    Ik probeer het hier maar klopt het dat je er voor moet betalen?
    Of doe ik iets niet goed?
    Alvast bedankt voor de info!!
     
  13. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Hier officieel gisteren begonnen. Hiervoor deed ik zelf werkjes met zoon maar sinds gisteren begonnen met echt taken voor school.

    Dagelijks blaadjes Nederlands en lezen en 2 blaadjes rekenen.
    Dan Squla, geen idee wat hij daarop moet doen dus we doen gewoon maar iets. :roflmao:
    Lezen met zoem
    En Gynzy. Ook daar, geen idee wat hij precies moet doen dus heb naar wat aangeklikt.

    De juf had een filmpje gestuurd met een opdracht. Hun thema is nu bakkerij dus we moesten in huis producten zoeken wat de bakker gebruikt, een foto maken en hiervan enkele woordjes opschrijven.
    Ook vertelde de juf wat ze moesten doen. Ze zei niks van de apps dus misschien moest dat niet maar tja. :)

    Ook oefeningen gekregen van de logopediste op school. Dus iets opzoeken en erover vertellen,...

    Gisteren ging heel goed. Heb verschillende foto's gemaakt en die met een verhaaltje naar de juf doorgestuurd.

    Ik begrijp wel dat het voor mama's en papa's die moeten werken thuis of op locatie dat het soms wel moeilijk in te plannen is. Zeker als je meerdere kinderen hebt in verschillende groepen.

    Hier kan ik mij gelukkig storten op zoon. Merk wel dat het de band nog meer versterkt. Hij zit weer helemaal in de mama fase. :roflmao:
    Heel leuk om te zien wat hij allemaal op school leert en dan zie ik ik nog niet alles.
    Altijd als ik aan zoon vroeg wat hij op school heeft gedaan kreeg ik altijd als antwoord lezen, schrijven, rekenen, gymen. Njah dan weet je iets ja. :p
     
  14. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Is betaald maar er staan ook gratis werkbladen op die je kunt downloaded...

    Als je op de homepage naar beneden scrollt dan staan daar allemaal cirkels. En als je dan op een van die cirkels klikt komt je op een aantal gratis werkbladen...
     
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb niet echt een lijst met tips. Af en toe schiet me iets te binnen of kom ik ergens iets tegen. Dan blijft beheer bezig.
     
  16. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Bedankt voor de tip! Hier werken de kinderen na in mijnklas.
     
  17. princess79

    princess79 Bekend lid

    17 mrt 2011
    892
    66
    28
    Vrouw
    Dankjewel voor je antwoord
     
  18. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Poeh ik vind het pittig hoor. Ik ben TBM dus heb geen werk erbij, maar ik heb wel CVS. Alle avonden lig ik beroerd op bed. Oudste zit in groep 4, jongste in groep 2, maar is toe aan groep 3. Voor de oudste heeft school alles online, maar af en toe heeft ze er toch hulp bij nodig. Voor de jongste moet ik het allemaal zelf uitzoeken (zo voelt het ook echt). Dat kost me echt veel energie. Hij heeft wel squla, maar die is overbelast. Ik print inderdaad werkbladen uit met sommen, sommentekeningen, ik oefen letters, woordjes, etc. Hij vind het ook gewoon fijn om mee te doen met zijn grote zus. Ik hoop dat voor hem nog wat aanbod vanuit school komt.
    Ik kan overigens via de bieb gratis op junior einstein, maar aangezien de oudste de laptop nodig heeft, kan de jongste daar maar heel beperkt op.
     
  19. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Haha dat herken ik ook. Zo lastig af en toe als het kwartje niet (meteen) valt.

    Gelukkig zijn de kinderen tot nu toe wel heel serieus ermee bezig. Ze hebben 3,5 uur werk per dag gekregen en dat gaat goed. Ze doen er ook echt zo lang over omdat er bijv. staat werk 1 uur aan je taken in muiswerk. En er staan overal genoeg taken open.
    Vanochtend zijn ze samen om 06:00u opgestaan om vast te beginnen :rolleyes:.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Vind jou zo goed bezig. Vandaar....
     

Deel Deze Pagina