Hier ook een kampeerder Inderdaad hetzelfde probleem met stoten! Vind het ook jammer van zijn ledikant, maar goed niks aan te doen. Ik heb ook zijn eigen matras erin. Misschien dat het gevaarlijker is omdat de zijkanten meegeven ofzo? Ik acht de kans vrij klein. Zodra mijn zoontje wakker is laat hij duidelijk van zich horen en slapend onder zijn matras komen lijkt me knap!
Ik ben zelf go en heb hier nog nooit van gehoord...zou ook niet weten waar ik ze anders moet laten. ts, lijkt mij geen punt..bij de oudste hebben wij het ook wel eens een periode gedaan.
Hier slapen we weer allemaal dankzij het campingbedje. Dochter slaapt door en wij ook dus ideaal. Ze ligt er nu bijna 2 maanden in en we laten het voorlopig ook maar even zo. Haar matras uit de ledikant ligt erin en sluit prima aan. Geen speling dus lijkt mij veilig genoeg.
Jaa hoor hier ook gedaan! Vanaf 4 mnd tot ze 15 mnd was. Met ledikant matras erin. Daarna 4 a 5 mnd ongeveer nog in ledikant gelegen maar vaak wakker. Dus doorgegaan naar meegroeibed en sindsdien gaat t goed.
In dit geval was het bedje goedgekeurd voor gebruik bij een go, daar is het namelijk ook gebeurd. Het campingbedje had nooit door de keuring heen mogen komen achteraf. De baby is tussen het matrasje en het bedje gekomen en daardoor gestikt. Niet alle ledikantjes en campingbedjes hebben precies dezelfde afmeting of rondingen, het hoeft maar een centimeter verschil te hebben... Daarom zou ik dus erg goed opletten dat alles precies goed aansluit.
Klopt. Een gewoon matras is dikker en dus zwaarder. Kan me niet voorstellen dat een kindje van 8 maanden het dikke matras met zichzelf daarop kan optillen om er vervolgens onder te gaan liggen.Ik neem aan dat de meeste matrassen de afmetingen van het campingbed hebben en niet stukken kleiner zijn, want dan is het wel gevaarlijk. Maar als het campingbedje van zichzelf gevaarlijk zou zijn, mag je je kind daar dus ook blijkbaar op vakantie niet in laten slapen vanwege wiegendood. Overigens zit aan ons campingbedmatras twee lange stukken klittenband welke je door een gleuf aan de onderkant vast kunt maken. Is tegen het verschuiven. Kwam ik laatst pas achter trouwens .
Het klopt wel wat Catou zegt, gastouders worden inderdaad gewaarschuwd voor het gebruik van campingbedjes bij jonge kinderen. Dit na het overlijden van (volgens mij) twee jonge kinderen. Het gaat er niet zozeer om dat een campingbedje onveilig is, maar wel een eigen matras erin. Het originele matrasje is dun, een eigen matras is dikker. Doordat de zijkant van een campingbedje over het algemeen van gaas is gemaakt en dus rekbaar is kan een kindje daar met het hoofd tussen raken. Een dik matras zorgt ervoor dat een kindje kan stikken. Dus Catou praat geen onzin en wil jullie ook niet zomaar bezorgd maken. Er wordt echt onderzoek gedaan naar de GGD naar het gebruik van campinbedjes (en dan met name een eigen matras erin) en gebruik voor jonge kinderen wordt afgeraden voor gastouders. Dit laatste omdat de incidenten toevallig bij gastouders plaatsvonden.
Dank je salsera! Klopt inderdaad. @tuc blijkbaar ander gob dan ik heb, moet ook zeggen dat een ander gob van me er niet voor heeft gewaarschuwd. Ik heb gewoon vaste ledikantjes en kan ze gewoon kwijt.