thuis sperma testen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door balleke, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi meiden,

Je hebt tegenwoordig van Test Point thuis testen en daaronder hebben ze ook dat je op sperma kan testen. Nou hebben wij voor de gein dat gedaan en de test was neg :cry: .
    Zijn er ook meiden die dat mee hebben gemaakt en als nog zwanger geraakt zijn?
    Ik ben nu wel een beetje onzeker hier over en mij vriend ook.
    We moeten nog een tweede test doen (want je kan twee keer testen namelijk)
    Het was al een klein beetje mis gegaan met de test eigenlijk, want hij had er 1/2 drupel te veel in gedaan (voor de meiden die het ook een keer hebben gedaan) toen was het licht paars maar hij moet in het roze vakje komen en niet in het paarse!!!
    We hebben ons wel aan de drie dagen geen seks gehouden, want ander is de test ook neg.
    Word er zo onzeker van!!

Gr

2. gemke

gemke Niet meer actief

daarom is het volgens mij ook helemaal niet goed om dat thuis te testen hoor
    je word er alleen maar onzeker door
    is het al bewezen dat die testen ook daadwerkelijk een goede uitkomst hebben
    ik heb ze ook gezien hoor maar denk niet dat het zomaar te vergelijken is met wat ze in het ziekenhuis doen

3. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja dat denken wij nu ook dat het totaal niet te vergelijken is.
    Je moet het in zo'n trechter spuiten (sorry) en dan half uur wachten. En dat vonden wij wel een beetje raar, want sperma is toch dood na een minuut of 5????
    Maarja het was maar voor de gein.... :rolleyes: Nu niet zo leuk meer!
    Volgens de verpakking als de test neg was moest je naar de huisarts gaan en er stond op (volgens mij) dat het in het ziekenhuis ook gebruikt werd.... :rolleyes:
    Dus een beetje vreemd.

Gr

4. gemke

gemke Niet meer actief

ja heel vreemd ik denk dat de huisarts ook vreemd op zal kijken

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Heb ook wel eens gelezen dat ze alleen de aanwezigheid van zaad testen.. na een half uur lijkt een groot gedeelte ervan zeker dood te zijn, een koude plastic trechter is wat anders dan een warm vrouwen lichaam.. Daarnaast testen ze in het ziekenhuis ook op de beweeglijkheid van de zaadjes en het uiterlijk ervan, soms zijn ze misvormd. Mijn vriend wil dat ook wel eens, thuis testen, maar ik denk dat het beter is om na 12 rondes proberen zwanger te worden naar de HA te stappen voor onderzoek. Zaadcel onderzoek is toch het eerste waar ze naar gaan kijken, en veel betrouwbaarder dan zo'n thuis test lijkt mij..

Maak je niet al te druk ok?
    Liefs Muppet80

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Die thuis testen kun je beter niet doen, ze zijn onbetrouwbaar. Helaas hebben wij er ook 1 gedaan en die was ook slecht. Later in het ziekenhuis bleek het bij ons wel te kloppen dat de zwemmers slecht zijn. Dus in ons geval klopte het maar ik hoor er ook heel veel andere verhalen over.

Overigens is zaad neit na 5 min dood hoor. Als je een test doet in het ziekenhuis zit er soms ook een tijd tussen dat je potje daar is. Je moet m dan wel goed warm houden.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Zo'n thuis test is echt heel erg onbetrouwbaar! zou het echt niemand aanraden om die testen te doen. Als je toch twijfeld ga dan bij de huisarts langs en laat het testen.
    Er zit inderdaad wel even tussen het produceren :oops: en dat het in het ziekenhuis aankomt, je moet het dan warm bewaren dus in je broekzak ofzo en binnen 1 uur moet het afgegeven zijn (hier moet je daar een afspraak voor maken) en staan er van die mensen je al op te wachten met een speciale warme "thermosfles" om te zorgen dat het goed blijft voordat ze gaan testen. En moet je ook echt vertellen hoelang geleden je het in het potje hebt gedaan, wat voelde mijn man zich ongemakkelijk :) .Dus dan kun je al nagaan als het een half uur koud staat te worden dat dat niet best is.
    Gauw vergeten die test en anders eens langs de arts en daar hoef je echt niet al 12 maand voor bezig te zijn.

8. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi,

Bedankt voor de reactie's. Het heeft mij en mijn vriend hoop gegeven... :)
    Als we over paar maanden nog niet raak is dan en zeker als de test weer neg is gaat mijn vriend naar ha toe. Dan weten we het zeker of het wel of niet goed is.

Gr

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Goed zo balleke! Jullie zijn ook nog maar in ronde 5.. ga er maar vanuit dat het tussen de 6-12 maanden duurt voor je zwanger bent.. dat is het gemiddelde zeg maar. Na 1 jaar is het grootste gedeelte van de meiden zwanger. Succes want volgens mij zit je op het wachtbankje!

10. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi Muppet,

We zijn niet in de vijde ronde hoor :oops: :oops: Ik ben al twee jaar van de antieconceptie af en gewoon (af en toe)met condoom gevree'en zeg maar. De eerste eisprong 15e dag was een ongelukje :rolleyes: en een daarna een maand overgeslagen, toen hebben mijn vriend en ik besloten dat we er toch maar voor gingen, want we zouden het eigenlijk in maart beginnen vanwege uitzending enz.. de laatse eisprong zijn we net mis gelopen omdat hij een dag na mijn eisprong thuis kwam van oefening. Dussss we gaan nu de derde ronde in. En nu omdat ik niet gestresst ben en ik zeker wist dat het niet raak zou zijn werd ik op dag 28 ongi... :D dussss de dagen dat op 31 ongi werd is alleen door het f*cking (sorry) gestress van mij..haha :(
    Het sperma testen hebben we alleen voor de gein gedaan en omdat ik me nogal zorgen maak daarom hebben we de test gedaan om te kijken of zoiets werkt ja of te nee. Maar ik vind het waardeloos en mijn vriend ook!! en zwaar teleurgesteld in die test.... :cry: :cry:
    Maar goed ik en hij zien het allemaal positief in we gaan tenslote de 3e ronde (met ongelukje er bij 4e ronde) in.

Gr

11. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    hej wij hebben zo'n thuis test gedaan en bij ons gaf hij positief aan.alle twee de keren!
    maar hebben sowiezo voor maandag 4mei een afspraak staan bij de HA!

liefs snippie

12. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    De meeste vruchtbaarheidstesten voor de man zijn gebaseerd op het checken van het aantal aanwezige spermacellen. Dit houdt echter niet in, dat deze spermacellen ook in staat zijn om zich naar de vrucht te bewegen en de eicel te bevruchten.

Deze test controleert of er voldoende spermacellen aanwezig zijn én of deze spermacellen in staat zijn zich ook daadwerkelijk voort te bewegen.

Een geavanceerde test die als enige het volledige ejaculaat test voor een optimale betrouwbaarheid.

* De test bevat 2 volledige test kits.
    * Meer dan 90% betrouwbaar
    * Wordt discreet verstuurd op de dag dat u besteld

dit staat bij de test die wij hadden
    en nee wil niemand bang maken.

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @ Balleke; jeetje dat is ook lastig als je vriend steeds weg is.. kan hij niet een container met zaadjes voor je achterlaten? lol..
    Jullie zijn dus al langer bezig, maar de rondes die je opschrijft zijn de daadwerkelijke maanden dat je kans had/hebt op een zwangerschap? Begrijp ik het zo goed?
    Heb je je ei altijd goed in zicht met ovulatietesten? Je zet wel neer wanneer je ei is in je onderschrift dus ik vermoed het wel..
    Misschien kun je eens langs de huisarts gaan wanneer je vriend er weer is. Gewoon doen.. kan jou het schelen... en leg je situatie uit,

heel veel succes meis!

Liefs Muppet

14. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi Muppet,

Hij is niet de hele tijd weg (gelukkig) Hij gaat in okt weg voor 11 weken weg op uitzending. Het enige wat ik dan doen is met hem mee gaan..haha (ben ook militair) :) Maar dat gaat helaas niet :cry:
    We hebben voor dat hij weg gaat en met deze maand mee geteld nog 5 maanden de tijd om het te kunnen maken(onze love baby)....pfff Dan zijn we in totaal 7 maanden voor het echie bezig geweest en met het ongelukje voor kerst 8maanden(maar dat ongelukje tellen we niet mee)

Ik voel me ei namelijk. Ik test wel van tevoren om het zeker te weten dat ik dan mijn ei krijg. Maar 9 van de 10 keer voel ik het.... Maar het werk niet echt mee om zwanger te worden :( Ik heb na dat ik mijn spiraal er uit heb gehaald gevoeld en dat is nu ongeveer 2 jaar geleden.

Over een paar dagen gaat mijn vriend weer testen met dat thuis test ding (en nu moet hij het wel goed doen en niet een halve druppel te veel in kwakken..haha en met thermometer voor het water!!) Lees op test point de gebruiks aanwijzing. En als het weer niks is dan gaat hij naar de huisarts toe. Hij gaat de test doen als ik het niet weet... Ik geloof er niks van, want ben constan bij hem...hahah Maar ik hou jullie op de hoogte.. ;)
    Op goede zaadjes!!

Gr

15. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    hej bedoelde het niet naar he.
    ik zou zelf ook in de rats zitten als hij negatief is.
    maar wat ik al zei wij gaan sowieoz 4mei naar de huisarts!
    we vertrouwen niet 100%op die testen hoor.
    liefs

16. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Heeey,

Die thuistesten moet je niet vertrouwen. Wij hebben er twee keer een gedaan en beide keren hadden we een positive uitslag. Toen zijn wij naar de huisarts gegaan en nu is gebleken dat de kwaliteit van het zaad zo slecht is dat we alleen nog maar via ICSI zwanger kunnen worden. Dus een positieve uitslag met die testen is ook niet te vertrouwen.

17. Rm1

Rm1 Actief lid

21 nov 2008
    150
    0
    0
    ik zat er over na te denken om ook zo'n test te bestellen toen ik dit onderwerp zag. Ik geloof dat ik het toch maar niet doe. Volgens mij wordt je er behoorlijk onzeker van. Lijkt me echt naar hoor als die test negatief is. Maar wat ik weet is dat het ook inderdaad waar is dat de beweeglijkheid en vorm niet te zien is met de test. En ik heb ooit ook gehoord dat weinig zaad wat goed beweegt en goed qua vorm is beter is dan veel zaad wat weinig beweegt. Dus wie weet heeft jouw vriend weinig zaad maar erg goed zaad, haha.

18. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Jeetje dat is wel erg dat die test zo'n uitslag gaf :x ! Welk merk was dat dan? Eigenlijk moet je de boel gewoon aanklagen. Op de verpakking van test piont staat dat het ook word gebruikt in het ziekenhuis.

Nog effe een vraagje wat is ICSI dan, want ik het daar nooit over gehoord. Ik weet wel iets over IVF en dat andere maar daar weet ik de naam niet meer van.

Gr

19. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    meid wat erg zeg!!!!

ben ik even blij dat ik sowiezo niet vanuit die uitslag ben gegaan!dahmz dat moet dan zeker wel een klap in je gezicht zijn!
    ik heb dan nog van geluk spreken met mijn mk's dat ik weet dat ik wel op de normale manier zwanger kan raken.bah zeg!!!!schrik hier wel van.
    sorry ook voor mijn vorige stukjes dan op deze site!!!

liefs

20. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik kan me voorstellen dat je schrikt van een negatieve uitslag, maar ik, voor mij persoonlijk zou ik gewoon naar de huisarts gaan om het te checken. Je kunt je natuurlijk wel laten kalmeren door de opbeurende berichtgeving hier, maar (nogmaals:persoonlijk) ik zou daar gewoon geen tijd aan verspillen. Het kàn namelijk (ook al hoop je dat natuurlijk niet) een juiste uitslag zijn en bij de HA testen ze ook snel en heb je gelijk zekerheid. En ze kijken inderdaad ook naar beweeglijkheid en kwaliteit.

Maar ik heb ook een soort van 'haast' gevoel, ik weet natuurlijk niet hoe jij/jullie erin steekt (steken), dus dat blijft echt wel persoonlijk.

Deel Deze Pagina