pfff uitstijkje voor tweede keer mislukt!!

Discussie in 'De lounge' gestart door ImAmommy, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Sorry meiden,

maar moet dit toch echt ff van me afschrijven. Ik word gek van mijn HA! Al 2 keer bij haar geweest voor een uitstrijkje, heeft ze daar op haar gemak lekker lang zitten roeren in mijn doos, wat ik al erg vervelend vond en krijg alweer een bericht dat het mislukt is ivm te weinig cellen!!!! :x:x:x

Werd net vrolijk gebeld of ik al een nieuwe afspraak wou maken. Ik gaf (geërgerd) aan dat ik daar nog over terug zal bellen...
    Ik heb echt de neiging een doorverwijzing naar de gyn te vragen. Vond het plaatsten van een spiraal minder vervelend dan dit!! :(

Ook heb ik last van tussentijdse bloedingen en wil weten of het wel allemaal goed zit.. Ben ik weer een maand verder voordat ik eindelijk antwoord heb mijn vraag :(

Ik zie hier echt tegenop en heb geen zin in nog een mislukte uitstrijkje....

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Jemig.. dat is idd vervelend.
    Ik geef je groot gelijk alsnje een doorverwijzing naar de gyn vraagt!!

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hou er wel rekening mee dat je dan je eigen risico kwijt bent als je dat nog niet hebt gebruikt.

4. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik laat dat nooit door mijn huisarts doen... Ik ga hiervoor jaarlijks op controle bij gynaecoloog. Maar ik woon ook in Vlaanderen (België) en hier is dat de gewoonte en hoef je geen doorverwijzingen en dergelijke...

Ik zou je huisarts niet verder laten klungelen, wie weet doet die nog iets fout en die doorverwijzing naar gyn vragen

5. misa

misa Niet meer actief

Ja dat is wel vervelend! Ik zou vooral het steeds er weer naar toe gaan, oppas regelen, enz heel irri vinden.

Ik denk dat een verwijzing vragen een goed plan is.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben dokters assistente en maak ook uitstrijkjes.
    In alle jaren dat ik het doe heb ik nog maar 1 uitstrijkje gehad wat niet kon worden beoordeeld maar dat verbaasde me niets.
    Baarmoedermond lag behoorlijk naar achteren gekanteld en de dame in kwestie was enorm verkrampt.
    Ik vind het raar dat het tot 2x toe niet is gelukt.
    Heeft de huisarts dan niet aangegeven dat het moeizaam gaat omdat baarmoedermond niet makkelijk te vinden is?
    Je kunt het beter ook bij de assistente laten doen mits zij dat doen in jullie praktijk want die hebben er veel meer ervaring mee.
    Hier doen de artsen zelden zelf een uitstijkje want dat wordt allemaal uitbesteedt aan de assistentes.

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Bij mij precies het zelfde verhaal.... Ook 2 keer mislukt.... De assistente zei bij de tweede keer" als deze weer mislukt is moet de huisarts het maar doen...." Ik zei daarop, daar hebben we het dan nog wel even over;)
    Toen ze me belden om te vertellen dat de huisarts het maar moest doen heb ik aangegeven dat ik een verwijzing wilde voor de gyn. Dit moest ze overleggen met mijn huisarts, prima! De HA kent mij goed genoeg dus ik wist zeker dat ik een verwijzing zou krijgen.
    En die kreeg ik. Inmiddels een goede uitslag gekregen van de gyn en weer gerustgesteld.
    Ik heb 5/6 jaar geleden een uitslag gehad waar ze onrustige cellen hadden gevonden en moest toen door naar de gyn, ik had nu om de zelfde gevraagd en kon daar terecht.
    Een wereld van verschil met het "geroer" van die assistentes moet ik zeggen...het was zo gepiept en pijnloos.
    Ik zou gewoon voor een verwijzing gaan! De gyn vond het ook niet zo gek dat ik na twee mislukte uitstrijkjes kwam.

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Fijn voor jullie patiënten dat jij er goed in bent:)
    Bij mij ligt mijn baarmoedermond ook naar achteren gekanteld, dit weet ik dus geef dat zelf altijd aan. De eerste assistente zei " het lukt wel hoor" en de tweede vroeg of ik mijn handen onder mijn billen wilde leggen. Ik kan me goed ontspannen en heb geen moeite met de eendenbek. Wel begon het flink te bloeden, bij de tweede keer zo erg dat het er uit kwam lopen terwijl ik nog lag.... :$
    Bij de gyn bloedde het ook iets maar ik kon op mijn gemakje opstaan en me aankleden.

9. saphira85

saphira85 Lid

7 apr 2015
    91
    0
    6
    dat is balen! Zeker als het na twee keer nog mislukt is. Misschien idd toch naar gyn toe zodat het nu wel goed gaat.
    Bij mij ging het ook niet zoals gehoopt , had een stagaire,nou prima die moet het immers ook leren maar ze kon dus de bmm niet vinden dus ook ff lekker aan het friemelen daar beneden...
    Uiteindelijk toch gelukt en ook goede uitslag gelukkig.

10. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Even een andere vraag... WTH, gebruiken ze om dat uitstrijkje te maken.. Mijn dokter zei dat het niet anders is dan een swab met zo'n wattenstaaf dingetje of snijden ze er echt iets uit dat hier iedereen allemaal gaat bloeden en dat ze in de baarmoeder mond gaan roeren.. Dan doe ik het nog liever zelf!! Ik heb ook een uitnodiging gehad maar ik wil niet :/

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Op zich hoeft het niet pijnlijk te zijn hoor, volgens mij "krabben" ze wat cellen weg doe onderzocht moeten worden.
    Dat het bij mij gaat bloeden wil niet zeggen dat iedereen dat heeft;) en dat ze in je doos "roeren" is ook niet overal zo.
    Bij de gyn bloedde het minder bij mij en hij had aan 1"Krabje" genoeg dus van roeren geen sprake.....:D
    Op zich stelt het niet veel voor en zie ik er nooit tegen op maar nee, het is niet mijn hobby om er zo bij te liggen....

12. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161

Ik krijg al een halve trauma bij het idee met die verhalen zo! Is dat dan niet precies hetzelfde als wanneer ze checken voor infectie naar de bevalling en ze nemen een soort van uitstrijkje, tis toch niet dat ze het met iets scherps doen?

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Yup, hier ook gehad voor het bevolkingsonderzoek. Eerst te weinig cellen, daarna konden de assistentes mijn baarmoedermond er niet goed 'voor' krijgen, dus toen moest ik voor de derde keer. Lekker zo'n eendenbek wanneer je bekkenbodemklachten hebt. Gelukkig een goede uitslag en daar gaat het om. Sterkte. Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt.

14. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Bedankt meiden,

Ik bloed ook heel erg na het uitstrijkje. Geen idee wat ze uitvoert! Mn bmm kan ze goed zien, dus geen idee waar het anders aan zou moeten liggen.

Ik overweeg echt om morgen voor een verwijzing te bellen. Geen idee hoeveel eigen risico ik hiervoor moet betalen. Dit duurt mij echt te lang en idd het steeds op en neer naar de ha is ook niet fijn met een kleine... Oppas regelen is hier haast onmogelijk tenzij ml meegaat en wat later naar zn werk gaat.

15. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Oh heb btw een huisarts met een praktijk uit de middeleeuwen! Er is maar 1 assistent aanwezig voor de balie en 2 huisartsen (getrouwde gekke stel).

Kan helaas niet van ha veranderen hier want is postcode gebonden. Kan me dus nergens anders laten inschrijven :(

16. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Mijn huisarts (man) doet het met zo veel beleid dat ik amper wat merk. Maakt ook eerst de eendebek warm onder de kraan ;).
    De vrouwelijke centrumassistent is daarentegen een botte hork en gaat veel hardhandiger te werk.
    Ik zou het uitstrijkje door iemand anders laten doen. Zelf vraag ik nu altijd of de huisarts het zelf kan doen.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Tja herkenbaar.. bij mij mislukken ze ook altijd, maar dat ligt dus niet aan wie het doet ben ik ondertussen achter..
    De assistente kreeg het na 3 x proberen niet eens voor elkaar en riep de huisarts erbij ... die het wel voor elkaar kreeg, maar i.d. niet voldoende cellen .. nog een poging. Te veel bloed erbij.
    Toen verwijzing naar de gyn ( koste me behoorlijk wat geld ) en ook daar ... mislukt. Eerst de assistent die het niet voor elkaar kreeg en daarna de gyn zelf ... die lukt het wederom wel. Maar ook weer te weinig cellen. Andere gyn.. te veel bloed..
    Het is gelukt hoor.. uiteindelijk maar je snapt dat ik niet sta te springen als ik weer moet

18. Homeland

Homeland Niet meer actief

Ik heb het 2 keer door een huisarts, 1 x vrouwelijk en 1 x mannelijk, laten uitvoeren. Bij beide bloedingen. Een maand terug bij de assistente en ze deed het perfect! Geen bloeding en nog de (voor mij nieuw) gouden tip om met het inbrengen van dat ding een beetje te persen.

19. Homeland

Homeland Niet meer actief

Persen omdat je er dan niet zoveel van zou voelen. Alleen even een vervelender gevoel met cellen weghalen maar dat waren luttele seconden.

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vraag altijd een doorverwijzing naar de gyn, ga niet eens een poging wagen met een ha of diens assistente.

Deel Deze Pagina