Wat geven aan iemand die zelf altijd "prut" geeft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tigra, 31 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    De topictitel zal wel voer zijn voor het topic-titel-topic, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet formuleren:D

Allereerst, zelf vind ik cadeaus totaal niet belangrijk. Ik vier mijn verjaardag zelden en mijn kinderen zijn op hun verjaardag met alles blij. Dus ik zou mezelf niet als ondankbaar willen betitelen.
    Ik vind het wel altijd leuk om voor verjaardagen van vrienden, neefje/nichtjes enz leuke cadeaus uit te zoeken.

Binnenkort zijn mijn nichtjes jarig. Een tweeling die 4 wordt.
    Maar ik merk dat ik helemaal geen zin heb om iets leuks/duurs/origineels kopen. Mij schoonzus komt namelijk zelf met prut aanzetten. Even voor de duidelijkheid, zij en m'n zwanger hebben beiden een goede baan en ze wonen in een kast van een huis.
    Maar ze zijn ongelofelijk zuinig.
    Toen mijn dochter werd geboren kreeg ze een houten speelgoedding met beschadigingen dat half in een verpakking zat. Het kwam duidelijk van een kringloopwinkel. Ik kreeg een ingepakt, aangebroken pakje roze muisjes cadeau. Ik dacht eerst dat een een grapje was, maar volgens mijn man was een een serieus cadeau. Het pakje was al bijna leeg.
    Mijn oudste dochter heeft voor haar verjaardag een klein potje vingerverf gekregen en m'n andere dochter een bellenblaas.

En nogmaals het gaat me absoluut niet om zelf iets groots te krijgen. Maar ik zou zelf nooit met zulke cadeaus aan komen zetten. En dan heb ik het niet over bijvoorbeeld vrienden van ons die nauwelijks geld hebben en toch wat kopen, dat waardeer ik echt. Zij geven nog meer dan m'n schoonzus.
    Dus wat zal ik voor mijn nichtjes kopen? Ik wil niet dat zij de dupe worden dat hun ouders zulke gieraards zijn. Maar ik merk dat ik ook geen zin heb om wat duurs te kopen. Een beetje een principe-kwestie merk ik ;)
    Ik ben ook benieuwd wat jullie in zo'n situatie zouden doen. Waarschijnlijk moet ik het maar accepteren, is ook geen probleem. Maar ik vraag me af of meerderen dit toch een beetje raar vinden.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Iets leuks van de action ;)

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    naar de action rijden en daar voor max 5 euro wat halen...:)

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ook prut. :D

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vind het hele rare cadeaus maar zou ondanks dat zelf wel met leuke cadeautjes komen enkel en alleen omdat ik niet zou willen dat, zoals je zelf al aangaf, de kinderen daar de dupe van worden. Ik zou in deze mijn principes dus opzij zetten en me op de jarige concentreren.
    Wanneer schoonzus zelf jarig is dan zou ik waarschijnlijk wel prut geven.

6. mumija

mumija Niet meer actief

Voor ieder een bellenblaas!:D

7. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Dat is nog te leuk hoor vind ik haha

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Stoepkrijt, vingerverf, kleurboek, dat soort dingen hebben ze wel bij action en zijn ook gewoon leuk voor kinderen om te krijgen

9. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Waar vind ik trouwens die titel topic? Wist niet dat die bestond?
    Wil er een kijkje nemen haha

10. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    Voor de nichtjes een leuk cadeau en voor je schoonzus' verjaardag een aangebroken taart ;).

11. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Oh ik snap je, dat heb ik met mijn ouders. Dit jaar kreeg ik een tweedehands boek, vorig jaar niks en een keer twee vazen waarvan we letterlijk tegen ze gezegd hebben, die vinden we niet mooi (ze stonden destijds op een markt, iemand met een andere kraam had de zilveren vazen te koop)

Ook mijn ouders zijn niet slecht bedeeld trouwens. Tegenwoordig merk ik dat ik ook echt geen zin heb om daar moeite voor te doen. Aan de andere kant, voor mijn jonge broertje en zusje (nu 11 en 10) doe ik dat dan weer wel.

Misschien inderdaad wat mijn voorganger zei, wat leuks kopen bij de action. Heb je toch wat moeite gedaan maar kom je niet met flut cadeaus aan zoals je zwager en schoonzus dat doen. Kan dat echt niet geloven wat ze je geven..

12. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Precies dit!ik vind het zielig voor de kinderen je heb bij de action genoeg voor goedkoop en leuk

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Prut terug geven. Kreeg bij een geboorte ook een keer een kledingstuk wat totaal niet bij het seizoen paste met 70% kortingkaartje er nog aan.

Ja dan krijg je ook iets van de uitverkoop terug

14. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Niets belezen behalve op.

Ik heb nog wel een aangebroken zak koffiebonen welke ik niet te zuipen vind, mag je zo van me overnemen :)

15. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Ik heb exact hetzelfde meegemaakt, en ik heb gewoon een kaartje gekocht en daar een tientje in gedaan en bij het geven gezegd: 'Hier, het is dan wel niet origineel, maar hier heb je tenminste wat aan.'

:)

16. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Als ik zou weten dat er geen poen is voor een fatsoenlijk cadeau, dan zou ik die arme meisjes juist in de watten leggen. Want het geld is er blijkbaar niet, of ze moeten keihard sparen voor iets duurs.

17. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier ook een zwager/ schoonzus die steevast een flesje doucheschuim van de action geven.
    Toch "benadeel" ik hun kinderen niet omdat ze zelf zo gierig zijn.
    Ik geef alle neefjes/ nichtjes een cadeautje van 15 euro en hun kinderen dus ook, al heb ik soms ook de jeiging om hetzelfde flesje badschuim weer in te pakken en terug te geven.

18. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit raar vind.

Voor de nichtjes ga ik wel naar de action. Ik kan gewoon niet met iets stoms aankomen zetten.
    Aangesneden taart voor schoonzus is wel een goeie. Of een aangebroken pak simpele biscuitjes :D

19. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mee eens! Doe ik ook met de kids van vrienden met weinig geld.
    Alleen hebben mijn schoonzus en zwager juist veel geld.

20. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Oh nee, koffie lijkt me ook niet geschikt voor kinderen, sorry.

Deel Deze Pagina