Vanochtend werd ik al wakker met aardige hoofdpijn, een dikke pijnlijke keel, neus verstopt en pijn in m'n oren (gisteren niets aan de hand). Lekkere verkoudheid te pakken dus.. Normaal geen/weinig problemen mee. Is niet leuk, maar goed m'n rust pakken, als m'n neus echt dicht zit sprayen en goed drinken evt paracetamol en we kunnen weer. Ik merk alleen dat ik nu tegen de avond weer in stort. Ik kruip zo dan ook lekker m'n bedje in. Hopelijk is het morgen weer (snel) over, want dan gaan we op vakantie. Een midweekje center parcs, de eerste vakantie met z'n vieren, de jongste is dan net 7 weekjes. Ik ben zo bang dat ik straks de hele tijd lamlendig op de bank of op bed lig en die voor mij zo belangrijke vakantie in het water valt. Iemand nog tips hoe ik me snel wat beter ga voelen?
Op tijd naar bed blijven gaan, ook op vakantie, dan ben je overdag redelijk fit. Beterschap en fijne vakantie.
Op tijd maar bed gaan met ibuprofen 400, neusspray en dampo op je borst. Morgenochtend gelijk een stoombadje met dampo en weer een pilletje. Verder blijven neussprayen, om de boel open te houden en de druk wat van je hoofd te nemen. Rustig aan doen tijdens de vakantie dan kak je niet gelijk in omdat je toch te veel hebt gedaan.
Echinaforce in combinatie met Vitamine C 1000 mg. En Gember! Tovermiddel Verse gemberwortel kopen en thee van maken bijvoorbeeld. ik rasp of snij kleine stukjes (cm per keer) en giet er kokend water overheen. Je kan er ook een gewoon theezakje bijdoen. Als je het in een thermosfles doet blijft het langer heet en wordt het sterker. Je kan ook de hele wortel in een blender doen (wel beetje in stukjes snijden) beetje water erbij en flink blenderen. Daarna in een fles in de koelkast en elke dag een klein beetje in een glas, aanvullen met water en achterover slaan (best sterk spul). Het is een soort natuurlijke antibiotica. Helpt voor mij echt heel goed!
Een grog doet trouwens ook wonderen tegen verkoudheid en je slaapt er heerlijk van. Maar ik weet niet of je borstvoeding geeft, want dan houdt het op: zit sterke drank in....
Dit dus! Morgen en overmorgen even een overdosis Vit C 1000 mg nemen. 3 Maal daags bij de maaltijd icm 'ijzer' zonder zuivelproducten. (Ijzer zit bijvoorbeeld in kiwi. Een kiwi en sinaasappel tegelijk eten is dus een goede combi.) Fijne vakantie!