Wat is jullie schema?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dames,

    Ik ben deze week begonnen met mezelf verbeteren.

    Zo ben ik gestopt met roken en probeer ik huishoudelijke taken op vaste tijden te doen. Voorheen deed ik dat wanneer ik er zin in had maar helaas heb ik een zeikwijf van een buurvrouw die na 9 uur vindt dat ik ook maar mn bed op moet zoeken. (Alles wat ik doe maakt teveel herrie, lopen, afwas in de vaatwasser zetten, naar de wc gaan. Laat staan machines aanzetten..)

    Nu vroeg ik mij het volgende af. Hoe laat staan jullie op en wat doen jullie dan allemaal tot je naar je werk gaat of de kinderen wegbrengt? Ik ben echt een typisch avondmens. In de avond kan ik bergen verzetten en iedere 5 minuten die ik sochtends langer kan slapen zijn goud waard. Maar dat wil ik dus veranderen.

    Sinds de buurvrouw zo klaagt -en dat is al een tijdje- loopt mijn hele huishouden langzaam in de soep.

    Vorige week heb ik er wat van gezegd, ik zei dat ik nergens meer aan toe kom omdat zij er last van heeft. Het enige wat ze zei was oh wat lief dat je aan me denkt.

    Vroeger sliep ze onder mijn zoon's slaapkamer en hoordr ze niets. Nu slaapt ze al een tijdje in de kamer waar je binnenkomt. Sindsdien heeft ze overal last van. Toen ze een tijdje geleden om 5 uur sochtends smste dat ik moest stoppen met verhuizen (terwijl ik achter mn computer aan het werk was!) had ik gezegd dat ze misschien maar oordopjes moest proberen, of anders haar slaapkamer maar gewoon weer gaan gebruiken. Ze zei dat ze alles al geprobeerd had en over het terugverhuizen ging ze nadenken.

    Njah ik sprak haar dus vorige week en ik vroeg of ze haar slaapkamer had omgewisseld.. Neeee joh was het antwoord. Nu had ze tenminste gewone gordijnen. ( tis wel normaal dat je door je slaapkamer naar de woonkamer moet?)

    Anyhow, het voelde als een blok beton. Ze veranderd niets en ik leef niet meer in mijn eigen huis. En snappen doet ze het niet. Zij staat altijd vroeg op en slaapt heel vroeg. Ik ga iets later op (8u) maar ben wel vaak wakker tot heel laat.

    Maar goed, ik kom er niet uit met haar en ik zit ook niet te wachten op een burenruzie. Ik moet dus maar gewoon een ochtendmens worden op de een of andere manier.

    Dus... lang verhaal geworden, hoe ziet jullie schema eruit? En zijn hier mensen die het gelukt zijn om de biologische klok aan te passen?
     
  2. fayenne

    fayenne Bekend lid

    3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Sorry maar waarom zoveel rekening houden met zo een zeurpiet ? Blijkbaar stoort haar elk geluidje en kan jij niet eens meer normaal leven in je eigen huis.
    Nu is het dat probleem over een tijdje iets anders , dit soort mensen vinden altijd wel iets om over te klagen.
    Ik sta hier geregeld om half 10 in de avond nog te stofzuigen.
    Ik zou je niet teveel aanpassen naar haar wensen
     
  3. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik heb ook z'n zeur als buurman.
    En zolang het alleen maar om leefgeluiden en om normale tijden gaat heeft hij dikke pech.
    (als hij ooit op z'n minst de moeite had gedaan om iets netjes te vragen dan had ik misschien wel wat rekening proberen te houden,mits het normaal blijft)
    Maar ik snap ook wel dat je geen zin hebt om telkens gezeur aan te horen.
    Ik weet niet hoe je dag eruit ziet (werk etc.) anders zou je ervoor kunnen kiezen om dingen die wat harder geluid maken (stofzuigen bijv.) iets meer overdag's te doen.
    Maar denk ook een beetje aan jezelf.
    Rekening houden met andere is 1 ding,maar het moet niet zo zijn dat jij op je tenen moet lopen in je eigen huis.
     
  4. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja nou het was dus al zo ver dat ik heel vaak met de kids naar mijn vader's huis vluchtte. Gewoon omdat ik geen zin meer had om thuis te zijn.

    Ik voel me ook opgesloten in mijn eigen huis, alles wat ik doe maakt teveel herrie. Maar na die opmerking van vorige week 'Ja nu heb ik tenminste gordijnen' in plaats van goh ik zal de boel omgooien want ik weet dat jij er ook last van hebt. Ik snap uberhaubt niet waarom ze in die ruimte is gaan slapen, nu kom je binnen via haar slaapkamer. Ze heeft overal last van, als ik haar was zou ik mn bed weer terugzetten en een paar gordijnen kopen voor in die kamer. Geld zat, alleen zo gierig als een krent.

    Maar hoe dan ook, ik heb geen zin in ruzie. Dus ik moet gewoon mn schema omgooien. Ik hik hier al langer dan een half jaar tegenaan, ik heb een berg was van hier tot tokio omdat ik het niet weg kan wassen op mijn tijden. Ik heb fluisterstille machines maar toch heeft ze er last van.

    Het makkelijkste zou zijn als ze weer in haar andere kamer ging slapen, dan was alles opgelost, maar dat gaat ze dus niet doen.

    Ik moet dus gewoon aanleren om ook 's ochtends en smiddags wat te doen. 's ochtends ben ik echt niet vooruit te branden, vaak ben ik ook tot heel laat wakker (3 uur soms ook wel later, maar sta wel om 8 uur naast mn bed)

    Vanaf dat ik op mezelf woon ben ik al gewend om het huishouden pas na het avondeten te gaan doen, en dat kan nu echt niet meer. Ik stoor haar ermee, en ergens ben ik zelfs stikjaloers op de buurvrouw hiernaast, want die hoor ik om 11 uur nog gerust stofzuigen, en ik kan daar werkelijk van genieten. Ik zou er echt geen last van hebben, beetje gebrom, meer is het niet. Maar mijn onderbuurvrouw zegt al dat ik aan het verhuizen ben als ik gewoon achter mn pc zit en dus werkelijk helemaal niets doe. Ja affentoe sta je op om wat drinken te pakken of te gaan plassen maar dat is het dan ook.
     
  5. KimK

    KimK Niet meer actief

    Nou ik vind het heel lief van je dat je rekening wil houden met je buurvrouw maarre dit gaat wel iets te ver, vind je niet? Je mag geen eens afwas in je afwasmachine zetten 's avonds? Nee sorry maar vind haar écht een zeikwijf!
     
  6. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja maar wat moet ik dan doen? Ze lijkt me wel zo'n typje die dan de politie gaat bellen. Ze is ook ambtenaar bij de gemeente.

    Nee ik moet gewoon mn schema omgooien, en aanleren om het op andere tijden te doen, want op deze manier verzuip ik samen met mn huis.

    Wat is jullie schema?
     
  7. This is me

    This is me Fanatiek lid

    15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Gooi aub je schema niet om.
    Dit is z'n persoon die nooit genoeg zal vinden.
    Ze zal altijd wat vinden om over te klagen,met het gevolg (wat eigenlijk zoals ik lees al het geval is) jij op je tenen moet lopen.
    Zolang jij gewoon leefgeluiden maakt en binnen bepaalde tijden (meende tussen 22:00 en 07:00 geen harde geluiden) kan zij de politie bellen wat ij wil,maar zal de politie niks kunnen doen want jij doet niks verkeerds.

    En wat betreft schema.
    Ik beging om half 9 s'ochtends met poetsen,stofzuigen pas na 9:00.
    S'avonds als de kleine op bed ligt ben ik blij dat ik ff rust heb,dan ik dus lekker niks meer ;)
    Onze zoontje gaat om 19:00 na bed.
     
  8. JongeMama22

    JongeMama22 Niet meer actief

    Ik heb ook zo'n zeur naast me wonen. Toen ze begon met zeuren, heb ik gelijk gezegd dat ik gewoon moet kunnen leven in me eigen huis en niet me hele leven aan haar ga aanpassen.Ik heb nou eenmaal een gezin en dat hoor je nou eenmaal wel eens wat. Ik hou wel rekening met dat ik niet ga stofzuigen, wasje draaien en andere dingen ga doen die wat meer lawaai maken na tienen en voor negenen. Maar verder ga ik niet.

    Als ik jou was zou ik dat ook niet meer doen, je bent veel te lief voor je buurvrouw.
     
  9. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Om puur antwoord te geven op de vraag:

    Schooldagen:
    We staan rond 6.30 u op, om 7.45 u moeten we weg om de kinderen naar school te brengen. 's Avonds eten we om 17.30 u, de kinderen gaan om 19 u naar bed. Mijn man en ik uiterlijk om 22 u, behalve als we 's avonds weg moeten (ik ben op woensdag pas om 23 u thuis bijv.).
     
  10. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    tja, waar ben je bang voor? dat de politie komt omdat je om 21.00 uur aan het stofzuigen bent:(
    ik zou er schijt aan hebben. je gaat toch niet je huishouden omgooien voor zo'n buurvrouw?? now way dat ik dat zou doen. oke, niet voor 8.30 uur smorgens stofzuigen en bijvoorbeeld niet na 22.00 uur. maar daar tussenin moet dat gewoon kunnen. en heeft ze er last van dan verhuist ze dr bed maar weer en anders belt ze de politie maar.
     
  11. KimK

    KimK Niet meer actief

    Ik stofzuig vaker overdag omdat ik TBM ben. Ik ga vanaf volgende maand werken en dan zal ik dus ook 's avonds stofzuigen. Om 6 uur eten, dan met kindere spelen & verzorgen en DAN pas mijn huishouden. Goeie politieagent die komt zeuren als ik om 9 uur mijn afwasmachine inruim ;)
     
  12. Josie88

    Josie88 Niet meer actief

    Hmmm, moet zeggen, heb ook een buurvrouw die altijd druk is en om 22.00 uur bedenkt dat ze ook nog een huishouden heeft, ik word er niet vrolijk van hoor. Het is hier erg gehorig en schrik me soms rot, klinkt alsof ze met stofzuiger en al door de muur komt. Maar klaag er niet over. ;)

    Kan je wel vertellen hoe ik het hier doe, maar of jij daar iets aan hebt?? Hier zijn we vanaf half 8 in leven, rustig aan badderen etc. Vanaf een uur of tien huishouden, doe altijd alles 's ochtends. 's Middags iets leuks doen, binnen of buiten. Eten maken, tot 19.00 opruimen, nog een keer stofzuigen en vanaf 19.30 uur in de bankhang-modus. ;)
     
  13. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    laatst was het programma Ruzie met de buren oid erop, en die vrouw had ook last van de bovenburen, en zij hoorde het inderdaad keihard. Maar door goede vloerisolatie van de bovenburen was het probleem helemaal opgelost. Misschien een tip voor jullie?
     
  14. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja dat is dus het mooie, ik heb een goede vloer met isolatie!

    Ik hoor mijn buren amper, ik hoor die van hiernaast van de trap af stormen omdat die trap tegen mijn woonkamer muur staat, soms de stofzuiger. Maar verder hoor ik niks. Ohjawel, ik hoor de douche, maar dat komt omdat er een houten deur weggewerkt zit in de muur. Ik hoor wel wat geluiden, maar om nu te zeggen dat ik me eraan stoor? Nee.

    En ik kan me niet voorstellen, dat als iemand eerst aan de ene kant van het huis slaapt. (lees 4 a 5 meter verderop). Helemaal niets hoort als het oh zo gehorig was. Nu ligt ze met haar hoofd recht onder mijn huiskamer/keuken. Tjah. En blijkbaar slaapt ze heel erg licht. Ze had haar bed nooit moeten verhuizen, en nu heeft ze overal last van en kan ik niks meer doen in mijn huis. Toen ze nog aan de andere kant sliep, kon ik om 3 uur snachts bij wijze van de wasmachine aanzetten, en hoorde ze niets.
     
  15. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    P.s. die uitzending had ik ook gezien, ging om de deur dichtsmijten en speelgoed over de vloer toch? Dat zijn dingen die hier ook niet meer gebeuren, ik doe ook mn schoenen uit voor haar, dat deed ik nooit.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ik zou de buurvrouw ook in het sop gaar laten koken...maar mijn schema:

    Voor school was in de machine
    als de oudste op school zit...stofzuigen en was ophangen.
    dan of de badkamer (2x per week) of nat afnemen of de keuken/koelkas of strijken
    na de lunch stofzuigen
    na het avondeten keuken opruimen en schoonmaken
    stofzuigen en dweilen, wc's.
    mijn man ruimt de vaatwasser uit voor hij naar bed gaat (rond 22.00)
     
  17. mumija

    mumija Niet meer actief

    Ik heb geen schema, ik doe alles wanneer ik tijd/zin/pijnloos ben en ja; dat is ook meestal 's avonds.
    Ik ben qua ritme eigenlijk net als jij, maar ik heb gelukkig geen miepende buurvrouwen. Dus aan mij heb je niks.
    Heb net nog een was aangezet.
    Maar waarom zou jij er alles aan moeten doen om een goede verstandhouding te blijven behouden en zij niks?
    Lekker gemakkelijk van haar.
     
  18. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Tja, ik zou daar persoonlijk echt maling aan hebben. Maar mijn ene buurman is fulltime wietblower en de andere draait nonstop hardcore. Dus ik geloof niet dat het echt opvalt als ik eens lawaai-overlast veroorzaak. LOL. Gelukkig zit de woonkamer van de hardcore-draaier aan de kant van mijn voordeur (waar wij dus niet zitten). Alleen mensen die aan onze voordeur staan hebben er last van.
     
  19. timafem

    timafem Actief lid

    14 mrt 2013
    164
    0
    16
    Kim11, lees even je eigen berichten terug... Je eigen bio-ritme willen veranderen omdat je buurvrouw iets heeft veranderd in haar huis? :$ Iets wat ze terug kan draaien? Zíj is degene met het probleem, niet jij! Nogal de omgekeerde wereld als jij je nu in allerlei bochten gaat wringen.;)
     
  20. mamavane

    mamavane Bekend lid

    27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ik zou proberen rekening te houden met dingen die veel ´lawaai´ maken:
    -wasmachine ´s avonds als je naar bed gaat met timer aanzetten zodat hij de volgende ochtend op een schappelijk tijdstip aangaat
    - stofzuigen aan het eind v/d middag/begin van de avond
    - afwasmachine direct na het eten aanzetten

    En verder zou ik niks anders doen hoor! Als ze er zo´n last van heeft, verhuist ze haar bed vanzelf wel weer terug als ze merkt dat haar gezeur tegen jou niks uithaalt. En anders lekker laten zeuren hoor, ene oor in, andere oor uit!
     

Deel Deze Pagina