Hoi allemaal, ik ben bijna 25 weken zwanger. Op zich gaat het heel erg goed, kindje trappelt wat af en ik kan lekker mijn ding doen, op een rustiger tempo, dat wel...Maar ondanks dat ik toch probeer zo min mogelijk hooi op mijn vork te nemen(advies van VK: 1 grote klus per dag doen, alles verdelen over de week), geen zware dingen meer til, lekker uitslaap tot 9u(kan omdat we een eigen bedrijf hebben, boerderij) en mijn rustmomenten pak op een dag, merk ik dat ik de laatste 2 weken weer erg snel moe ben. Of dat dat komt doordat ik toch te veel doe(soms kun je gewoon niet anders, zeg nou zelf), of dat het komt omdat mijn zwangerschap al aardig vordert, ik weet het niet. Als ik dan moe ben, moet ik echt rust nemen, vd week ben ik zelfs in bed gekropen omdat ik er niet lekker van werd. Heb toen 2u geslapen, daar knapte ik wel van op! Soms voel ik me zelfs een beetje misselijk, hoewel, dat is niet het goede woord, gewoon zo'n vervelend gevoel, ondanks dat ik wel gewoon trek heb. Heb trouwens dan wel minder behoefte aan etenswaren tussendoor. Wie herkend dit? is dit normaal voor omstreeks 25 weken?
Ja ik had dat ook. Ik werd net als toen ik net zwanger was weer een beetje misselijk. snachts wakker ervan worden. En ik viel zelfs in slaap op de bank, terwijl ik helemaal niet zo ben.. Ik kom al moeilijk in slaap in bed... en ik doe ook echt niet veel. soms wel... maar dan voel ik het meestal wel gelijk. Probeer gewoon gezond te blijven eten. drink goed. lekker fruit eten. en pak elke dag in de middag een rust moment voor je zelf. zeker 2 uurtjes. Heerlijk toch. regelmaat is ook belangrijk. savonds betijds naar bed. etc hopelijk is het voor jou, net als bij mij, weer snel over
Ik had dat ook.. blijk zwangerschapsdiabetes te hebben. Wil je niet bang maken...iets wat je even in de gaten houden... Sorry
Hoi, ik hou mezelf idd goed in de gaten. Er kan nou eenmaal van alles optreden als je zwanger bent. Maar zoals ik het nu bekijk ligt het aan net even te veel doen overdag. Dus gas terug Eind vd maand prikt de VK bloed, omdat ik rhesus D heb. Weet niet of ze nog meer controleren, zoals ijzer tekort of bloedarmoede. Mocht ik het niet vertrouwen, dan bel ik natuurlijk meteen de VK. Veel sterkte met de zwangerschapsdiabetes, wel een domper op je zwangerschap lijkt me
Ik heb gelukkig geen slaapproblemen in bed, wel dat ik er snachts vaker uit moet omdat de kleine uk het leuk vind om op de kop te gaan liggen en mijn blaas te fijn te drukken Pak inderdaad ook mijn rust, voornamelijk smiddags doe ik het liefst geen klussen meer. Moet het echt vd ochtend hebben qua huishouden enz. Smiddags plof ik lekker op de bank (of met mooi weer in de tuinstoel) en ga ik een boek lezen o.i.d. En ik eet ook veel fruit en drink veel, vooral water. Regelmaat hebben we hier zeker ook, met een melkveebedrijf. Elke dag verloopt altijd wel in hetzelfde ritme, tenzij er wat met de koeien is o.i.d. Straks ook fijn als de kleine er is!