SDenise: jij hebt dat heel mooi neer gezet, super. Zo kan Vallrich beter haar opties bekijken en je leest direct dat jij er ook doorheen bent gegaan. Veel succes met jouw studie!
Meis, even een "positief" berichtje over abortus... Maar zeker niet om je die kant in te duwen, want hoe goed doordacht ook, het laat een litteken achter, waar je nooit meer omheen kunt! Ik was 20 en net samen met mijn vriend (die ik wel al 3 jaar kende toen) toen ik onverwacht zwanger bleek. Ik was tijdelijk dakloos, sliep bij een vriendin op de bank, had geen werk... Ik wist even helemaal niet meer waar mijn leven heen ging. Kortom een rot situatie! Samen met mijn vriend een goed nagedacht, en uiteindelijk gekozen voor abortus. Wij hadden helemaal niets te bieden! Toen 6 jaar later (een jaartje geleden) zelfde vriend, inmiddels 4 jaar samenwonend, huis gekocht, beide een baan... We gingen voor een kindje! Helaas liep die zwangerschap uit in een miskraam, waar ik heel veel verdriet van heb gehad, maar uiteindelijk heb ik me neer kunnen leggen bij het idee dat dit de natuur was... En niet een idee van, ik wilde er een niet, en nu krijg ik er een niet (wat iemand toen durfde te zeggen). Nu en jaar later, 23 weken zwanger, over 2 weken trouwen we, en ondanks dat de zwangerschap me lichamelijk erg zwaar valt, geniet ik ervan. Ik heb nooit spijt gehad van onze beslissing, het was voor ons gewoon het beste. Onze relatie was nieuw, er was geen huis, geen geld... Nu hebben we een heerlijk huisje, banen, een super relatie en alle liefde en tijd voor een nieuwe wereldburger in ons midden! Achteraf makkelijk praten natuurlijk, want je weet nooit hoe je leven er over 2 jaar uitziet... Ik weet dat er hier veel meiden zitten die tegen abortus zijn, of mijn verhaal moeilijk vinden omdat ze bijvoorbeeld niet f moeilijk zwanger worden, maar ik plaats het toch! Meis, de keuze is super moeilijk, en wordt de zwaarste die gaat maken, dus zorg dat je er achter staat! Ik wilde je gewoon even laten weten dat het, ongeacht je beslissing, uiteindelijk weer goed komt!!
Heb even mee gelezen.. Helaas ontstaan er over dit onderwerp regelmatig discussies hier.. Het is en blijft dan ook een gevoelig onderwerp.. Probeer je er alsjeblieft niets van aan te trekken want het zou je keus niet moeten beïnvloeden! Toch wou ik je feliciteren met je zwangerschap... Aangezien je er in het begin toch over dacht om het te houden en je een grote kinderwens hebt. Zoals sDenise het heeft neer gezet is het inderdaad een stukje overzichtelijker! Probeer het voor je zelf nog goed op een rijtje te zetten. Heel erg veel succes met de keuze..
Ik zou als ik jou was contact opnemen met het FIOM. Die kunnen je met heel veel dingen helpen. Je kunt altijd nog in een huis voor jonge moeders gaan wonen. Die helpen je met alles en je kunt babyspullen daar gebruiken en helpen je met financiën en het zoeken van een huis e.d. Als je dit kindje wil TS, dan kan het!! Waar een wil is, is een weg!
hoi meis, zoals al wordt gezegt iedereen heeft zo zijn mening en een oordeel klaar. ik heb op 19 jarige leeftijd ook voor de keuze gestaan. ik raakte perongeluk zwanger, kwam net uit een zware relatie, zat niet lekker in mn vel had mn leven niet op orde, woonde nog bij mn ouders, geen werk en de papa had gelijk aan gegeven er niet voor de kleine te zijn omdat hij dat niet aan kon. Ik heb toen voor abortus gekozen, elk jaar op 7 maart sta ik er bij stil het is inmiddels 7 jaar geleden en soms spookt het nog wel even door mn hoofd. maar ik wilde graag mijn kind een toekomst bieden met een papa en een mama, een dak boven zn hoofd. Ik had een nicht als voorbeeld en wilde dit echt niet. ik ben nog steeds met de zelfde partner en inmiddels bijna 34 weken zwanger, ik heb wel even moeten wachten tot hij ook kinderen wilde maar we hebben nu alles voor elkaar, huisje, boompje beesje. hij komt straks ik een warm liefde vol huis, papa heeft een goede baan en mama is lekker thuis. ik vind het verhaal van firsttimemom erg mooi omdat ik me hier in terug kan vinden. En ik denk dat het voor jou ook belangrijk is om dit soort verhalen te lezen. Wat je ook beslist er is altijd een oplossing