thuis test negatief, dokter test positief wat is het nu?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vallrich, 4 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vallrich

vallrich Lid

4 mei 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en die cb heb ik niet gehaald. Morgen ga ik terug naar de dokter

2. vallrich

vallrich Lid

4 mei 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel dat je dit zegt tegen me! Ik ga meteen kijken!

3. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ik heb nog nooit een dokter of assistente shit horen zeggen.
    Ik vind het nog steeds een vaag verhaal hoor, sorry.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja....en dit komt heel vaak voor.

NOT!

Ik vind dit meer iets om iemand valse hoop te geven. Of angst aan te praten dat iemand wel zwanger moet zijn.

Het enorme verschil met TS haar verhaal is dat TS gewoon twee keer ongesteld is geweest en diegene die nu 9 weken zwanger is, is TWEE weken OVERTIJD.

Vind het goed dat je TS er op attendeert, maar laten we wel nuchter blijven svp. De kans dat ze met 1 positieve test en 4 negatieve testen en twee menstruaties NIET zwanger is is ook zeer groot aanwezig.

TS: heeft je huisarts een echo-apparaat? Want dan zou ze mer de echo kunnen kijken of er wat gaande is in je baarmoeder. En anders om een bloedtest vragen.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Op bloed-niveau negatief testen en 9 weken zwanger zijn is medisch echt onmogelijk (urine test kan wel).
    Ik weet niet hoe het geciteerde topic verder gaat, maar ik zou er niet te veel op vastpinnen (aangezien we de complete status van dat verhaal niet kennen. heb het inmiddels gelezen)...
    Hoop wel voor je dat je snel duidelijkheid hebt!

6. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik krijg het daarvan dat jullie haar allemaal voor gek verklaren. Het kan wel degelijk zijn! Vallrich zal in de week wel meer duidelijkheid krijgen maar jullie moeten stoppen met haar aan te vallen. En als je het verhaal van Vallrich goed leest, lees je dat de test bij de dokter positief is maar dat zij ook 1 test had die een heel licht streepje gaf, misschien haar eisprong dat ze toen heeft vastgesteld. Ik heb trouwens wel al meer gehoord dat er vrouwen zijn die op de urine test negatief testen maar toch wel echt zwanger zijn. Dat van de bloedtest had ik nog niet gehoord, maar je ziet dat het wel degelijk kan. Ik zeg niet dat Vallrich zwanger is, ik zeg dat het misschien mogelijk kan zijn. Dat meisje zoekt hier steun, zij vraagt niet om afgekraakt te worden.

Sorry Vallrich, maar dit moest er even uit. Was mij er gisteren al druk in aan het maken dat ze jou zo aanvallen. Veel sterkte en hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

7. vallrich

vallrich Lid

4 mei 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel bdotsie! Doet me goed! Hoop morgen meer te weten...bedankt voor je steun!

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar niemand kraakt haar af.

Het verhaal is vaag ( zoals ik al eerder zei! )
    Betekend niet dat ze het verzint.
    Moeten we dan massaal met zn alle zeggen meid wat een leuk verhaal gefeliciteerd?

We geven haar juist tips! De kans dat ze zwanger is is gewoon klein dat is wat iedereen zegt om haar gerust te stellen.
    Daarbij zijn er zat die zeggen dat ze of nog een keer moet testen of af moet wachten.

Maar als ze daadwerkelijk positief test met een test bij de huisarts en daarna 2 negatieve testen heeft is de kans op een zwangerschap nihil en kun je er vanuit gaan dat die test niet klopt.

Zeker als je al 7 weken zwanger bent is het eerder een uitzondering om negatief te testen dan anders om.
    Ts loopt zich nu druk te maken terwijl dat ( denk ik ) niet nodig is.
    Daarbij verteld haar HA haar dingen die niet kloppen en dát vind ik pas een kwalijke zaak!

9. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Er zijn wel degelijk mensen die hier zeggen haar niet te geloven... Maar goed daar gaat het allemaal toch niet om... er zijn op het forum wel meer rare of bizare varhalen....Ik snap dat wel die onzekerheid, ik bedoel bijna iedereen die zwanger wil worden heeft de dagen vlak voor nod waarbij wachten lang duurt.... En als je kwaaltjes hebt, je wil het weten ook al is de kans nog zooo klein dat het wel zo is. Ik neem aan dat iedereen zou twijfelen als je 1 test positief hebt!

Ben wel heel benieuwd wat de dokter nu maandag gaat vertellen!

En dat er mensen boos worden dat ze een weekend arts belt, want dat dat hun ziektekostenverzekering kost, HALLO... Wat denk je dat mensen in de gevangenissen ons kosten, wat denk je dat de monarchie kost, kunnen we niet een beetje meeleven met de medemens. Iemand die twijfelt en in onzekerheid mag toch zeker wel de weekend arts bellen?! Net als een zware crimineel recht heeft op eten en onderdak wat wij als samenleving betalen!

10. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Bdotsie je kunt geen eisprong detecteren met een zwangerschapstest.. Iets met klok en klepel...

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik doelde ook meer op het stukje "jullie allemaal" terwijl er geloof ik maar 2 zijn die uitspraken dat ze haar niet geloofde. De rest zegt alleen raar verhaal.
    En ja nogmaals het is ook een raar verhaal! Maar dat neemt niet weg dat TS dat verzint.

En ja als ik 2 negatieve testen heb en dan een positieve test heb zou ik ook denken ik ben zwanger.
    Maar als ik daarna 2 negatieve testen heb zou ik weer denken van niet ( uit zelf bescherming ) wat niet betekend dat iedereen zo is! Ik zeg alleen dat als ts 7 weken zwanger zou zijn die test wel positief moet zijn ( en dan bedoel ik alle 4 en niet maar 1 )

En zoals ik aangaf ik vind het een kwalijke zaak dat een arts dingen roept en zegt die van geen kant kloppen zéker omdat een arts toch wel moet weten hoe het zit.

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Veel sterkte bij de huisarts en de keuze waar je voor staat, wanneer je zwanger blijkt te zijn.

Wat ik alleen niet snap van alle reacties hier, is waarom iemand naar een pretechobureau wordt doorverwezen wanneer er ook verloskundigen bestaan? Daar kan je beter terecht met vragen m.b.t. een zwangerschap, dan bij een huisarts imho.
    Die echo daar is ook zo gemaakt om te zien of je wel of niet zwanger bent wanneer positieve testen uitblijven of vaag zijn.

13. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    #93 Hannes, 5 mei 2013
    Laatst bewerkt: 5 mei 2013
    Als je het graag wil hoop ik met je mee dat je zwanger bent! Maar eerlijk gezegd lijkt me de kans dat je zwanger bent extreem klein, omdat je negatief test op heel gevoelige testen (kruidvat) die zouden moeten aangeven dat je zwanger bent. Het is helemaal niet vreemd dat je al verschijnselen hebt, omdat dat dezelfde zijn als je krijgt als je ongesteld moet worden. Die worden namelijk niet allemaal alleen maar door HCG (zwangeschapshormoon) veroorzaakt, maar ook door de stijging van andere hormonen die je ook hebt voordat je ongesteld moet worden. Daarom denken veel vrouwen dat ze zwanger zijn ook al is het niet zo. Ik heb het ook heel vaak gedacht, terwijl het niet zo was :( en toen heb ik opgezocht hoe dat kon, dat kwam dus door die hormonen (ik dacht stijging van progesteron als ik het goed heb).

Maar wie weet! Heel veel succes bij de dokter! Fingers crossed.

14. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik zó in de zenuwen zou zijn zou ik er alles aan doen om vandaag nog.een cb test te halen dan weet je toch genoeg... Nee blijf nog een dag langer in de zenuwen zitten...

15. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het bij de dokter was...

16. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meid heb het verhaal mee zitten lezen en snap je stress en frustraties.. Het is niet een raar verhaal maar gewoon een vervelend verhaal!! Ik zou me ook in de stress gooien als de ha dit zegt en thuistesten dat... Ik heb met mijn vorige zwangerschap ook lopen klooien met testen en steeds een licht streepje en weer weg. Maar was toch echt zwanger! En voor de mensen die dit niet kunnen/willen geloven het kan! Mijn nicht bleef negatief testen en uiteindelijk was ze 3 maanden zwanger! Omdat de test negatief zegt hoeft het niet meteen zo te zijn!
    Maar meid ik was zelf ook 20 dat ik beviel van mijn dochter dus weet hoe je je voelt, als je je verhaal bij me kwijt wilt dan kan dat zeker, ik kan je namelijk ook mijn ervaring meedelen met een abortus... Stuur me maar een pb als je dat wilt!

Sterkte meid!

17. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Heb de paginas effe doorgelezen

Buiten alles de reacties ect..

Gaf TS aan dat de Huisarts SHIT zei omdat de test positief was en ze er nog niet klaar voor was.
    Ten eerste komt het vaag en raar over want zoiets heb ik een huisarts nog nooit horen zeggen laat staan beslissen voor de patient!

Aan de hand van toucheren kunnen ze jouw kwaaltjes niet vaststellen (alleen als je bloedingen heb)

Verder ben je erg kortaf naar de mensen die hun mening erover heeft
    En geef je duidelijk antwoord op de mensen die JOU geloven.

18. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Ik kan niet verklaren waarom jij negatief test en de huisarts positief!
    Daarbij hoort de huisarts je door te verwijzen of eventueel bloed te laten prikken.

Zelf testte ik ook negatief en op Spoedeissende hulp ook pas na 10 weken positief en alleen in het ziekenhuis ik werd ook gewoon ongesteld alleen na de 2e maand vloeide ik door
    de reden van laat positief testten was omdat ik een BBZ had van bijna 12 wkn!

Dus ik kan niet zeggen of je zwanger bent en ook niet hoelang
    dat kan alleen een VK of genecoloog

19. vallrich

vallrich Lid

4 mei 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou het kan dus wel want ik ben zwanger. Ze hebben een urine tesr gedaan deze was bij de HA weer positief maar ik wilde nu wel echt zekerheid. Dus bloed laten prikken en ik ben dus zwanger. Nu word het dus maar goed nadenken over mijn keuze.. de HA kon niet verklaren waarom mijn thuistesten negatief waren. T kan zijn dat die gewoon niet goed reageerden..

20. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Nou meid
    Nogmaals als je wilt praten dan kan dat, ik ken die positie qua vroeg zwanger zijn en de moeilijke keuze die er voor je staat en eventueel een abortus. 'been there one that'.
    Ik hoor het wel!

Deel Deze Pagina