Mijn test was ook binnen 2 minuten al knap positief. Ook de spoedtest dezelfde dag en de ggd test de dag erna was positief
Mijn zoon is op vrijdagochtend getest. Vrijdagavond via DigiD de uitslag. Zaterdagochtend om 10 uur had ik al telefoon van de GGD. Dus het kan toch wel snel zijn. Zouden ze bij kinderen sneller bellen?
Waren ze tussendoor wel negatief getest? Mijn zoons waren 6/7 weken na hun positieve test verkouden. Toch maar laten testen. Bleken ze beiden positief te testen. Maar omdat we niemand wisten die corona had, dus wij echt geen bron konden aanwijzen gingen ze bij hen uit van valspositief op oud virus.
Geen idee. Bij me zoontje belde ze na 2 dagen. Op vrijdagmiddag getest, snachts uitslag en op zondag telefoontje
Mijn zoons waren tussendoor niet getest, dus wisten we niet of ze tussendoor negatief zijn geweest. Ik denk dat de kans op besmetting binnen de 8 weken erg klein is, maar onmogelijk zal het zeker niet zijn.
Als je dan positief test is dat een restje oud virus waar je op test en geen nieuwe besmetting. @Zxcvb heeft dit ook gehad en haar zoon hoefde toen niet in quarantaine.
Waarschijnlijk vals negatief. Die horen we hier ook best vaak. Dochter testte negatief met klachten en toen ze beter was pas positief. Schoonmoeder pas met het typisch geur en smaakverlies zoals dat bij covid hoort ook negatief. En zo zijn er nog wel meer.
Ik heb toch voor mijzelf een afspraak voor vanmiddag gemaakt... Ik hoop ergens op een negatieve uitslag zodat ik met een goed gevoel naar mijn werk kan... Mijn werkgever wil nl het liefste dat ik gewoon kom werken morgen... Maar als die positief is kom je idd in de discussie is dit oud of nieuw...
Je bent beschermd, dus kan idd gewoon werken. En juist omdat je niet eerder hebt getest weet je dat als je positieve uitslag hebt dit helemaal niks zegt. Enkel bij negatief.
Net contact gehad met bron en contact onderzoek en ook daar werd mij geadviseerd om mee te gaan in de quarantaine en te testen bij klachten en testen op dag 5 alvorens ik weer aan het werk/naar buiten zou gaan. Juist omdat ik nu op 7,5 week en dus tegen het einde van die "immuniteit" zou zitten. Voor ons gevaccineerde is het idd testen op dag 5 en met negatieve test weer naar buiten ongeacht isolatie kind. Voor de andere kinderen is het 5 dagen na besmettelijkheid besmette kind (of na laatste contact, maar ga zoon niet isoleren). Dus voor de andere 2 is het pas testen op de woensdag voor kerst tenzij ze eerder andere klachten krijgen dan de klachten die ze al hebben. Dit mag trouwens gewoon een zelftest zijn, alleen dan met een positieve test alsnog naar GGD (en dan begint het circus weer opnieuw )
Ik lees net dit topic, wat vervelend zeg!! Hopelijk krijgen je andere kinderen het niet of juist heel gouw zodat ze eerder uit quarantaine mogen. Hier hebben we net het hele gedoe gehad. Mijn 3 dochters zijn weer hersteld, alleen mijn jongste zoontje bleef steeds negatief, dus die zit nog in quarantaine en moet over 5 dagen weer testen. Ik las hier boven in jou tekst dat het ook een zelftest mag zijn, bedoel je dan als je kids eerder klachten krijgen of als je ze test op dag 5? Ben hier even benieuwd naar, omdat ik mijn zoontje over 5 dagen ook nog moet testen, tenzij hij eerder klachten krijgt. Heel veel beterschap voor jullie!!
Oh dat zou wel heel fijn zijn, mijn zoontje is getest meteen toen zijn zussen positief waren, ik dacht hij is dan vast ook positief en dat gaat dan mooi van zijn quarantaine af, maar hij was dus negatief. Daarna gisteren weer getest, omdat man en ik ook gingen testen en bij negatief wij uit quarantaine mochten, maar als zoontje positief zou testen dan natuurlijk niet, maar hij was wederom negatief (6 dagen na begin klachten van de laatst positief geteste hier in huis). Nu moet hij officieel over 5 dagen weer testen (5 dagen nadat zijn zus klachtenvrij is) . Maar dat mag ik dus ook met een thuistest doen? Vind het zo zielig zo’n kleintje in de test straat. En tuurlijk doe ik het als het moet, maar zolang het niet hoeft… Overigens blijven wij ook nog gewoon binnen totdat zoontje eruit mag hoor, hooguit de meiden die al uit quarantaine zijn even naar school brengen en halen.