wie heeft er een boot?

Discussie in 'De lounge' gestart door spriet, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij willen een boot kopen
    wat is jullie ervaring met een boot en kinderen?
    Waar moeten we rekening mee houden?
    Qua aanschaf reddingsvesten? Tips?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij hebben een open zeilboot...

Dat is met kleine kinderen niks aan.

Dus gaan we gewoon zelf weg te zeilen.

Een motorboot of Kruiser is een ander verhaal. Wij gingen vroeger altijd met de boot. Echt geweldig.

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ja we willen een motor boot kopen om weekenden mee weg te kunnen en eventueel vakanties.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja dat vonden wij als kinderen altijd geweldig. We gingen ook elk jaar.

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Welke leeftijd hadden jullie?
    en vond je het niet vervelend weinig vrienden te hebben op vakantie?
    ben zelf 4 weken op dezelfde camping gewend en geen boot ervaringen.
    man wel maar niet als klein kind.

6. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Wat voor boot willen jullie? Een open boot een kajuitboot een zeilboot motorboot.

Ik ben opgegroeid op een boot ;) alle vakanties met de boot weg en mijn kindje gaat nu ook vaak mee met de boot. Wel is het een kajuit boot. Wij maakte nooit hele lange tochten. En als er een keer een lange tocht werd gemaakt (17 uur) dan gingen we de volende dag net weer zeilen.
    Wat reddingsvesten betreft koop een goede! Bezuinig niet!!! Vraag advies in een goede watersport zaak. Denk ook aan een eventuele luier. En probeer het uit in het zwembad. Zodat je kindje weer wat er gebeurd. En dan niet in het water laten zakken ;) pas het vest in de winkel en kijk goed hoe een kind zit. Ow en de bandjes tussen de benen moeten redelijk strak zitten. Dit is niet zielig...
    Er zijn ook automatische reddingsvesten maar denk wel aan de leeftijd.
    Bij ons is de regel: uit de auto, reddingsvest aan! Geen discussie mogelijk! Was vroeger trouwens ook toen ik klein was.
    Ik heb het altijd fantastisch gevonden!

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben een 'klein' bootje. Wel voor 8 man maar die gebruiken we om bij giethoorn te varen en lekker te zwemmen in de zomer.. Dus niet echt een mega sloep waarmee je op vakantie gaat:p

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Gewoon vanaf we geboren waren. We gingen altijd mee met mijn opa. Grote boot met genoeg slaapplekken.

We hadden juist wel veel kinderen om te spelen. We waren altijd in een jachthaven en daar waren natuurlijk net als bij een camping veel andere kinderen.

Je kunt ook als passant kiezen om 5 dagen te blijven op 1 plek en vanauit daar tochtjes te maken met de boot en gewoon steeds elke avond weer terug naar de haven.
    Sommige havens hebben ook leuke dingen te doen in de avond.

9. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Lees net dat het een motor boot wordt. Leuk!!
    Wat is jullie vaar gebied?

10. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ons gebied is waterrijk friesland
    we hebben een boot van 7 meter op het oog met 4 slaap plaatsen en nog eventueel 2 bij te maken in het kajuit.

11. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben er vier inmiddels dus als je wat wilt weten mag je me een pb sturen. Ik heb pas ook een heel stuk gereageerd in een topic met tips voor aanschaf. Daar zou je ook kunnen kijken.
    Let wel: je stalling en onderhoud etc daar moet je meer dan vijf weken daadwerkelijk varen wil het rendabel zijn tegenover een boot huren.
    En nee geen reclame voor ons bedrijf maar het is de praktijk. Alleen de stalling die we voor zomer en winter betalen kun je al twee weken een dikke boot voor huren. Als je een nieuwe aandrijflijn moet laten leggen kun je wel 20 weken huren. Ander voordeel is ook dat je vanuit heel Nederland kan vertrekken dus overal heen kan ipv een vaargebied.

Wij nemen onze dochter altijd mee hetzij met varen of met schoonmaken. Ze heeft altijd een plofvest aan. (Dure variant die pas zo mega dik wordt als het sensortje water pakt) maar wij zijn er ook iedere week drie dagen per week een dagdeel. Als ze baby zijn slapen ze de hele dag (behalve in de sluizen haha). Dochter vermaakt zich altijd prima.
    Op de kleine boot (9 meter is het moeilijker voor haar) weinig ruimte zeker met meerdere personen op de boot.

En friesland is smaakgevoelig maar vinden wij weinig aan eigenlijk. Sloten weiland en koeien. In hoogseizoen file varen voor bruggen. Maar zoals ik al zei het moet je liggen. Als je diversheid in natuur etc wilt zou ik persoonlijk ergens anders je uitvalsbasis kiezen.

12. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Telt een opblaasbootje ook mee? :D

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Leuk...dat van ons ook.

Raak er nooit op uitgekeken.

14. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Friesland is erg leuk!
    Ik heb mij daar jaren prima vermaakt!
    Qua lengte ed moet het met 2 kinderen wel lukken denk ik.
    Probeer het anders eerst eens uit. Huur een boot. Al is dit volgens mij best prijzig.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    7 meter is niet heel erg groot inderdaad. Maar wel te doen.

16. minon

minon Niet meer actief

Huren voor een lengte van 9 meter zit tussen de 550 en 950 euro voor een week in deze regio. Afhankelijk welke maand. Friesland zijn de verhuurprijzen iets lager volgens mij.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben een bootje gehad, was niet zo'n hele grote. Was er eentje waar je gewoon een dagje mee ging varen in en rondom Giethoorn. We hebben hem weg gedaan omdat we geen stalling meer hadden (schoonouders gingen verhuizen).

Heb er totaal geen spijt van dat hij weg is. Het is voor ons veel goedkoper om zo af en toe eens een bootje te huren :)

18. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Wij hebben een sloep, die achter het huis van mijn schoonouders ligt, dus niet vergelijkbaar, maar varen daar in de zomer heel veel mee en alleen in friesland. Blijft fantastisch. Mijn man en ik gaan idd ook wel eens zeilen met de Valk van mijn schoonouders, maar dat is niks voor kinderen. Een motorboot is dan het leukste en idd in havens is zoveel te doen.

19. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    als kind altijd met de boot op vakantie geweest, en ook wel op de camping, dus ken het verschil, op beiden leuke tijden gehad, maar met de boot gingen we altijd met veel familie,
    de camping had mijn voorkeur, en zelf moet ik nu niet aan een boot meer denken.
    Het is erg persoonlijk, ik zou eerst eens een jaar een boot huren om te proberen hoe het bevalt voor je er een koopt.

20. minon

minon Niet meer actief

Nu is trouwens ook helemaal geen goede tijd om te kopen. Dat moet je in oktober/november doen als eigenaren de winterstalling weer in moeten maar liefst voor die tijd van hun boot afzijn. Dan kun je meer met de prijs dan nu. Nu hebben ze zoiets als ze het te laag vinden zeg gewoon nee. Vaar er dit seizoen nog lekker mee door en dan wacht ik een ander bod af.

Deel Deze Pagina