Nog geen 8 weken en veel wakker!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMirella, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo allemaal, is het normaal dat mijn kleintje veel wakker is ?
    Vandaag heeft hij weinig geslapen, elke keer klaarwakker!
    Heel nieuwschierig, hij wil bijna alleen maar rechtop bij ons zijn :|
    Hij slaapt ook nog niet door... Wanneer gaan ze dat een beetje doen..?
    Nu moet ik zeggen dat Damani wel erg veel kan voor zijn leeftijd (houd z'n hoofd al zelf recht en kan heel goed op z'n buikje liggen en z'n hoofd hoog houden, lachen en geluidjes maken, iedereen volgen en herkennen etc), hij is ook een flinke baby ! (ong. 58 cm en ong. 5810G)
    Maar soms heb ik gewoon geen nachtrust en dan neem ik hem maar bij me en dan slaapt hij gerust uuuuuuuuuren door !
    Ongelovelijk, haha, het komt echt bijna niet voor dat hij langer als 5 uurtjes slaapt!

Iemand tips ?

-xxx-

2. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    onze kleine meid is nu 9 weken en wil ook niet veel slapen.
    we houden t schema aan
    07.00 uit bed en fles en mag eruit blijven
    11.00 fles en proberen te slapen in haar bed
    15.00 uit bed en een fles en mag eruit blijven
    18.30/19.00 in bad en erna een fles en lekker bedje in (zo rond 20.00 uur).dan slaapt ze na ongeveer 2x dr speen terug te doen door tot ik dr wakker maak rond 00.30 voor dr laatste fles
    en dan lekker weer dr bedje in en slaapt ze weer tot tussen de 05.00 en de 07.00 uur en dan weer t zelfde.
    t lukt niet altijd precies aan te houden overdag omdat je ook wel eens weg moet/wil.maar savonds is t elke avond tzelfde en t gaat hier super.
    ik merk dat ritme/vaste tijden bij haar goed werken.
    ze huilt ook best snel en is snel verveeld lijkt t wel..

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hihi, herkenbaar! Eva is ongeveer 60cm nu denk ik en weegt ruim 6 kilo. Verder zelfde verhaal als op buik en hoofd recht houden, veel brabbelen en lachen. Echt heel gezellig!
    Hier slaapt ze sinds een weekje 's nachts goed, omdat we eindelijk wat regelmaat hebben ingebouwd. Na een paar dagen ging het steeds beter!

Hier ons schema, ik begin vanaf 's avonds:

18:30u: laatste voeding boven op ons bed, daarna naar bed en ze slaapt binnen een half uur, meestal zonder onze hulp
    1 uur: voeding
    4/5 uur: voeding
    half 8/8 uur: Eva is wakker, we kletsen even (tussen 19u en 8u slaapt ze trouwens goed, wordt alleen wakker voor de voedingen, en is dan heel vrolijk (omdat ze ons dan natuurlijk een paar uur niet gezien heeft ;))
    8-9: wassen en aankleden en even kletsen
    En dan 4 cycli van ongeveer 2,5 uur:
    voeden (ong. 10 minuten)
    rechtop houden en kletsen (ong. 15 minuten)
    box (ongeveer half uur)
    slapen (ong. uur)
    wakker worden, kletsen, evt. op buik oefenen in box of in de wipper zitten, of bij mij op schoot

Zo hebben we dus een goed ritme en ondanks dat ze niet veel slaapt overdag, gaat het zo wel goed. Als ze wakker wordt lijkt ze ook uitgerust. En het belangrijkste: ze slaapt 's nachts supergoed!

Liefs,
    Snoopy

4. sette

sette Lid

3 dec 2007
    80
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    vriezenveen
    Hier ook een wakkere flinke meid,

Summer wordt om 8 uur wakker krijgt de fles, en ik leg haar terug in bed, ze slaapt dan niet altijd maar ligt vrolijk rond te kijken.
    12 uur de fles en in de box of bed (of lekker met moeders op stap)
    16 uur de fles dan mag ze in de box
    19 uur de fles en naar bed, wil ze niet altijd hoor is dan wel een poosje boos
    22 uur onder de douche of in badje dan de fles en madam komt rond 8 uur zich pas weer melden!

Dit ritme hebben we nu de laatste week ontdekt en werkt voor ons prima!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sette, wat doe je 's ochtends als Summer echt niet meer in bed wil liggen? En tussen 16 en 19 uur, ligt ze dan de hele tijd in de box? En is ze dan de hele tijd wakker?

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jeetje mina. Ik leg Tim heel vaak in zijn bed, omdat ik dacht dat slaap erg belangrijk is. Maar als ik dit zo lees, kan hij misschien best al vaker wakker zijn. Soms huilt hij ook best lang, als hij in bed ligt. Misschien verveelt hij zich dan wel! Ik ga het eens proberen, om hem soms wat langer wakker te laten.

7. sette

sette Lid

3 dec 2007
    80
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    vriezenveen
    Snoopy, ik heb tot nu toe vaak dat Summer 's morgens nog wel in bed wil liggen en haar bedje staat zo dat ze goed naar buiten kan kijken. Als het echt niet wil dan ga wandelen of lekker bij mij op de arm kletsen. En tussen 16 en 19 heeft ze vaak haar huil moment en dan gaat ze in maxicosi bij ons zitten als we eten en is papa thuis dus krijgt ze alle aandacht van papa.
    Maar ze mag ook even goed huilen hoor!

Gisteren geprobeert zonder badje naar bed en dametje sliep door tot 7 uur ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Prinses, tot ongeveer een week dacht ik ook nog zo. Maar nu Eva veel langer en vaker in de box speelt, huilt ze veel minder en slaapt veel beter. Die had dus echt zoiets van, wat doe ik in bed? Legde ik haar voorheen bij de eerste tekenen van moeheid in bed (want ik had gelezen dat dat moest), nu leg ik haar in bed als ze laat merken dat ze het zat is of als ik merk dat ze echt heel moe is. Ieder kind is anders en die regeltjes werken dus ook niet bij ieder kind.

Sette, bedankt voor je uitleg! Eva ligt 's ochtends vaak ook nog in haar bedje als ik nog niet gedouched heb en de was wil doen enzo. Meestal hang ik dan een speeltje aan haar wieg, maar ze vindt de (open) kedingkast leuker ;). Hier hebben we geen huiluurtjes meer gelukkig, ik laat haar ook niet huilen eigenlijk. 's Avonds in slaap komen is soms wat lastig, maar dan geef ik haar haar speen of ik leg haar nog even aan. Meestal ben ik dan in totaal een half uurtje bezig, gister 2,5 uur :(.

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hahaha, dat heb ik inderdaad ook gelezen. Tim huilt soms ook, en dan lijkt het alsof hij niet in bed wil zijn. Dus ik ga maar proberen, de wakkere momenten iets op te voeren.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mamamirella, komt het elke dag voor dat hij veel wakker is, of is het van de laatste dagen?
    Misschien maakt hij een sprongetje (oei ik groei) en dan wil hij graag bij je zijn!

Deel Deze Pagina