Dames, Wie heeft net als mij de eerste 3 dagen zoveel last van duideligheid bij menstruatie door het zo verschrikkelijk veel vloeien en dat doen jullie eraan. Ik eet dan maar heel veel om de energie op te bouwen met als conclusie aankomen terwijl je dit helemaal niet wilt. Ik sport heel graag maar deze dagen durf ik dat niet meer omdat ik bang ben flauw te vallen terwijl ik nooit flauw val.
ik heb nooit zo een erge vloeing dat ik er duizelig van word. wel dat ik totaal niet lekker in me vel zit , daar geef k meestal gewoon aan toe, lekker op de bank, kruikje dekentje en eet ik waar ik zin in heb. als t even kan me lekker laten verwennen door manlief als k jou was zou ik op die dagen niet gaan sporten, niet omdat je bang ben om flauw te vallen maar omdat je dan helemaal niet lekker in je vel zit! lekker doen en laten en eten waar je zin in heb. suiker eten helpt trouwens tegen duizeling en flauwvallen , maak t jezelf gemakkelijk zou ik zeggen
misschien eens een bezoekje aan de huisarts? Misschien heb je wel bloedarmoede? kun je volgens mij ook behoorlijk beroerd van zijn en als je zoveel bloed verliest is dat natuurlijk niet bevordelijk....
Het klinkt mij inderdaad in de oren als een te laag Hb gehalte. Op zich niet ernstig, maar inderdaad vervelend. Even langs de huisarts gaan en een keer bloed laten prikken als je menstueert. Dan weet je het zeker en kun je eventueel tijdens deze dagen je dieet wat aanpassen of pillen slikken. En wie weet is het wat anders. Wij zijn geen huisarts, dus vraag het hem even voor de zekerheid!
Misschien moet ik inderdaad maar even langs de huisarts, ik ben zelf bloeddoner dus ik weet dat mij Hb gehalte altijd super is. Hij is zelden te laag maar deze dagen voelt het aan alsof het een spurt naar beneden neemt. Deze dagen laat ik me altijd lekker vertroetelen en doet me vriendje altijd een warme kruik voor me klaarmaken (hoef er nog geen eens om te vragen de lieverd) dus dat zit altijd wel goed. Het is meer dat je dan op je werk zit, je niet kan concentreren en helemaal bleh bent.
En je bloeddruk? Is die ook altijd goed? Ik ben namelijk in het verleden heeeeel vaak flauwgevallen (altijd rond menstruatie), en bij mij was het meestal of mijn suikergehalte dat een duikvlucht nam, of mijn bloeddruk die weer es te laag werd. Had dus altijd een zakje suiker en een paar dropjes bij me 1 van beiden werkte altijd om me weer even op de been te houden...
Mijn zus had daar ook altijd last van en moest daarom van de gyn aan de pil. Maar dat is geen oplossing als je zwanger wil geraken natuurlijk. Tegen lage bloeddruk helpt zout eten. Gewoon eten gelijk je anders eet, maar een beetje bijzouten in bv. je soep, op de frietjes. In't begin is het heel hard wennen aan de smaak, maar het betert na een tijdje wel Ik moet hier ook altijd heel veel aandacht aan besteden en zeker nu ik met de pil gestopt ben. Moest je ondertussen gaan werken, kan je beter zorgen dat je altijd wat gezouten chips of pinda's bij de hand hebt. Daar schiet mijn bloeddruk dan terug van omhoog.
Ik had vorige maand ontzettend last van veel vloeien, kon mijn huis niet eens uit zoveel! Net een verbandje verwisseld en na een half uur wassie al weer doorweekt! Erg verschrikkelijk, meestal de eerste 2 dagen is dat zo erg. Geen idee hoe je dat verminderd. aan de soort pil ofzo?
Het zijn bij mij ook gelukkig maar 2 dagen extreem, maar extreem genoeg om er helemaal belabberd van te voelen. Mijn bloedruk (onderdruk) is altijd wat aan de lage kant, maar niets om mij zorgen om te maken, dit heeft te maken met intensief sporten. Ik ben geen suikerpatiënt maar het komt wel in mijn familie voor dus vaak na het sporten zit ik aan het suikerwater om weer te te komen. Ik ga de extra zout eens proberen
Ik ben ook altijd ontzettend ziek van ongesteld worden, duizelig, overgeven, diarree, ontzettend erg vloeien. Nu neem ik bij het eerste bloed 2 aleve feminax in en verloopt mijn menstruatie vlekkeloos. Natuurlijk verlies ik nog wel veel bloed, maar ik ben er niet meer duizeligdoor enzo. Ik zweer erbij. Misschien eens proberen?
ook ik ben HEEL ERG ongesteld altijd. ik vloei ontzettend veel..met zo'n superplus tampon doe ik 2 uur! mijn menstruatie duurt ook nog eens zeker een week! dus echt geen pretje. ik zit altijd aan de brufen 600, want de pijn is niet te doen. pijn me buik, me rug, me benen, me maag, me hoofd en me nek.
Mijn onderdruk is normaal gesproken aan de lage kant (maar idd ook nooit zorgwekkend) maar blijkt net tijdens die paar dagen soms gewoon extra laag te worden. Heb er nog nooit een verklaring voor weten te krijgen, trouwens, want mijn huisarts beweert altijd dat het niet kan
Ik ben echt superblij met jullie reacties dat ik niet de enige 'zielige' ben Normaal ben ik niet zo klager maar soms.... Ik heb tot nu toe geen paracetemol genomen ervoor maar misschien moet ik mezelf wat gemakkelijker maken en dat gewoon eens doen. @MvS volgens de dames van de bloedbank kan je na een dag intensief sporten je bloeddruk wel degelijk lager uitvallen dan normaal maar of dat samenhangt met je menstruatie, durf ik niet te zeggen, ben geen dokter maar het zou mij igg niets verbazen.