Meiden, Ik heb een vraagje aan jullie. Toen ik nog jong en onbezonnen was (hahaha ) heb ik eens geld geleend aan iemand die ik als vriend beschouwde. Ik heb diverse mails van hem waarin hij aangeeft dat hij het echt echt echt ooit eens terug gaat betalen. Maar ik ben het zat. Hij beschuldigt mij van van alles en nog wat, maar goed, ik weet nu wel dat het vooral te maken heeft met zijn onwil om te betalen. Ik heb 31 januari een afspraak met mijn advocaat. Hij heeft gezegd dat ik een goede kans maak. Weet iemand welke stappen die advocaat nu gaat nemen en op welke termijn? Ik heb er mijn buik van vol... Groetjes, Josien
Tuurlijk ... maar er zijn hier vast wel mensen met ervaring op dit gebied... 31 januari duurt voor mijn gevoel nu zelfs al te lang. Bleghhh, wat kunnen mensen toch ooit ook vervelend zijn.
Ik weet dat rechtzaken heeeeel lang kunnen duren. Vriendin heeft er 1 lopen...over haar baby. Kind is inmiddels dreumes...eind deze maand is de zitting (eindelijk). Het zal met financiele zaken niet anders zijn. Elmo
Mijn man krijgt nog geld van een oude bovenbuurvrouw van zijn bedrijf. Zij wilde niet betalen is vervolgens verhuisd. We hebben er een incassobureau op staan. Het gaat toch om bijna 800 euro ofzo. Ik weet niet of dit een idee is? Hangt er misschien ook een beetje vanaf of je daar voor verzekerd bent en om hoeveel geld het gaat denk ik? Succes ermee! Liefs, Wup
Josien heb je niet iets zwart op wit staan anders heb je geen goede zaak denk ik. En wegen de kosten van een advocaat op tegen het geld dat je eventueel zou ontvangen? Ik bedoel het niet negatief maar het lijkt mij zo slopend zo'n rechtzaak! Succes meis!
Ik zou nog 1300 euro terug moeten krijgen van 3 verschillende personen. Van 2 zal ik het nooit meer krijgen en 300,00 zal ik ooit nog wel terug krijgen. Ooit........ Ik ken ook nog een stel wat echt weinig geld heeft en het valt mij op dat juist die mensen het geleende geld snel terug betalen. Hun zijn dan ook de enige aan wie ik nog geld leen. Ook komen hun het keurig vertellen als ze de gemaakte afspraak van terug betalen niet na kunnen komen en of het een week later mag. Dit in tegenstelling tot anderen die je gewoon gaan ontlopen. Ik hoop dat je je geld terug krijgt d.m.v. je advocaat.
Het gaat om bijna 2500 euro... en inmiddels is het ook wel een beetje een principekwestie geworden. Dat het geld gaat kosten is mij wel duidelijk. Maar ik hoop ook een deel weer bij hem te kunnen verhalen. Mijn advocaat had het daarover. Dan zou je alleen griffierechten of zoiets hebben. Maar goed... ik ben er ook niet helemaal in thuis in deze juridische wereld. Maar ik heb er goede hoop op. Ja, een incassobureau is ook een idee. Ik zal er morgen eens voor gaan bellen.
Ik kreeg nog geld van mijn ex-werkgever en heb toen een advocaat ingeschakeld. Zij heeft dezelfde week nog een aangetekende brief gestuurd. Dan krijgt hij geloof ik 2 of 3 weken de tijd om te reageren/ betalen. Dan weer een aantekende brief. Uitnodiging bij de rechtbank. Vonnis zien te krijgen bij de rechter. Met het vonnis kunnen ze gaan vorderen (lees: weer een brief, nog een brief, dan evt brief dat ze beslag gaan leggen enz.) Maar pin me niet meer vast weet het niet exact meer. Maar al met al duurde het wel een paar maandjes... 4 geloof ik. Succes! (ps mijn ex-wg moest in eerste instantie 1900 euro betalen, maar door alle extra kosten die hij maakte en niet betalen en rente enz. werd dat 4500 euro)
Ik hoop wel dat je alles op papier hebt gezet met handtekeningen en al dat hij het van je geleend heeft (overeenkomst) ?
Als er iets op papier staat is eht waterdicht. Weet er alles van, maar sta aan de andere kant van eht verhaal door een overeenkomst van mn vriend en een ex. niet door een lening maar geld waarvan zij vindt dat ze d'er recht op heeft. Zij heeft haar advocaat eenvbrief latens turen. Ik hoop dat er geen rechtzaak van komt want we willen echt betalen maar via een banklening en dat duurt 2 maanden. Als hij door een brief van je advocaat beseft dat eht menens is moet je hem wel een realistische periode geven om het geld te bemachtigen of af te lossen. Bij ons gaat het om 12500 en dat heb je neit meteen. (Verhaal staat bij zwanger worden: blij neit zwanger te zijn... wie had dat kunnen denken) Vaak doet een briefje met een advocaathoofding al genoeg en jaag je jezelf neit op kosten. Kitty
Ik leen nooit geld, heb daar zo'n hekel aan. Geef het gewoon, wil niet iemand nog iets schuldig zijn en wil ook niet dat iemand mij iets nog schuldig is. Maar ben dan ook extreem makkelijk met geld. Maar goed als je het wel doet en die afspraak hebt moet hij het gewoon terug betalen. Hoop voor je dat je het snel terug hebt. Heb wel ooit een keer (enorm) dure schoenen aan een vriendin uitgeleend en kreeg ze kapot terug. Vanaf toen leen ik nooit meer iets. Maar als iemand iets nodig heeft en ik heb het geef ik het gewoon...
Je advocaat zal eerst een dwangsommatie naar hem toesturen, hij heeft dan 2/3 weken de tijd te regelen en een regeling te treffen. Zodra hij dat niet doet zal er via een kort geding een rechtzaak tot stand komen. Let wel, deels van de advocaatkosten kan je niet op hem verhalen..en de rechtzaak kan lang duren (1-3 jaar).. Als hij weinig inkomsten heeft, zal hij alsnog een lange tijd erover doen om het terug te betalen. weet niet of je in aanmerking kom voor een pro deo advocaat, anders kan je ook even een startbedrag van een paar honderd euro betalen voordat hij uberhaupt gaat starten. Ik zal sowieso even aan je advocaat vragen of het via een kort geding gaat gebeuren, anders kan het nog langer duren (en hoe langer=hoe meer geld je kwijt ben voordat je eindelijk wat terugziet) Incassobureau is ook een optie, maar duurt langer dan via een advocaat en zij willen vaak een overeenkomst van de lening zien om hem te kunnen gaan aanschrijven. Succes ermee in ieder geval
Hey Josien, Wat balen dat er altijd mensen zijn, die misbruik maken van de goedheid van een ander! Dit is dan ook de reden waarom ik echt geen geld meer uitleen. Wij hebben het ook meerdere malen gedaan hoor, en dan moet je uiteindelijk dus achter je eigen centen aanzitten. Uiteindelijk hebben wij bijna alles teruggekregen, maar ik blijf het frustrerend vinden. Van 1 persoon krijgen we nog steeds 500,- euro, maar die heeft het nu gewoon echt niet, en van een kale kip kan je niet plukken, dus daar hebben we uiteindelijk tegen gezegd en op papier gezet dat als het ooit weer beter gaat, het alsnog afgelost moet worden. Ik hoop dat jullie je centen ook nog terugzien. Dan maar met behulp van een jurist. Het is nog steeds jullie geld. Liefs, Elvira
Hoi dames, Bedankt voor jullie reacties! Ik ben benieuwd wat de advocaat verder voorstelt, maar als ik het goed begrijp zal hij hem dus eerst sommeren te betalen en vervolgens een procedure starten. Ik hoop gewoon dat hij al heel erg schrikt als hij een brief zou ontvangen van een advocaat. Ik krijg het idee dat hij denkt dat ik het toch niet aan zou durven. Nou... maar dan weet hij nog niet dat ik nu inmiddels echt op een punt sta dat ik niet meer met me laat sollen. Ja ik weet het... het is echt heel stom geweest om geld aan hem uit te lenen. Althans... ik heb voor hem een rekening betaald. Ben allang blij dat ik hem het geld niet handje-contantje gegeven heb. Veel lol heeft hij er zelf dus niet meer mee gehad. Vandaag heb ik alle gegevens al moeten mailen naar mijn advocaat (vooral de mailtjes die hij geschreven heeft zijn van groot belang blijkbaar). Hij belde dat hij het alvast wilde hebben. Fijn dus... ook een fijn gevoel dat hij er meteen werk van wil maken. Ik hou jullie op de hoogte ... Groetjes, Josien