Thuis werken

Discussion in 'De lounge' started by MamaDeluxe, Jan 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Hey lady's

Ik doe nu de opleiding management assistent maar ik wil misschien toch iets anders doen. Ik wil namelijk graag vanuit huis werken.
    Geen inpakwerk oid natuurlijk :p

Ik wil dus wat inspiratie opdoen, wie werkt er thuis en wat doe je/ is je functie?

2. sevtamzel

sevtamzel Lid

Apr 5, 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Ik werk van huis uit. Ik ben hypotheek adviseur, ik kan mijn eigen afspraken plannen. Documenten stuur ik op naar kantoor hoef ik de deur niet uit, en kan ik mijn eigen tijd indelen. Ideaal met kinderen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Er is een verschil tussen thuiswerken ( vaak saai en simpel werk) en telewerken ( in dienst van een bedrijf en waar je af en toe naar kantoor moet, hoeft niet altijd )

4. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Kijk ook eens bij www.moneypenny.nl, die hebben secretariële en administratieve functies thuis.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben ook management assistent, probeer 1 dag thuis te werken. Ik werk vier dagen per week. Vind het wel lastig met Lena hoor dat thuiswerken, ben met haar bijna de hele dag bezig maar in het weekend doe ik nog een paar uurtjes wat. Of 's avonds.

Dingen die niet meteen moeten zoals afspraken maken, dingen uitzoeken en aanpassen probeer ik dan thuis te doen. Verder hou ik thuis wel mijn mail bij, dat scheelt ook.

Als je bij een leuk bedrijf werkt is management assistent wel een erg leuke functie. Doe van alles, weet veel dingen in het CRM programma, regel dingen voor de auto's, telefonie, bankzaken, arbeidscontracten en pensioenen en verzekeringen, doe correspondentie, de ISO, arbo en dat soort dingen.

Het is niet overal een functie waarvoor je elke dag op kantoor hoeft te zijn, als je je werkzaamheden op kan sparen die je thuis kan doen.

Je kan wel, als je helemaal thuis wil werken, enquêteur worden bij TNS Nipo bijvoorbeeld. Dat doe je helemaal vanuit huis. Nadeel is wel dat het veel van het zelfde is denk ik, maar kennis van mij heeft het jaren met plezier gedaan. Het betaalt op zich niet slecht.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik ben ook op zoek naar werk.
    Ga een van deze dagen ontslag nemen bij mijn huidige werkgever zodat ik naar N-H kan verhuizen (want mijn mannetje heeft daar al werk gevonden en dan zit ik hier alleen).

Thuiswerken...hmmm daar dacht ik ook aan, maar ik lees ook VEEL over oplichterij..

TNS NIPO klinkt wel leuk. Ga wel ff googlen.

7. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    enquêteur ben ik vroeger ook geweest bij Nipo en bij anderen. Dus je kunt even verder googlen naar andere bedrijven die dat ook doen.
    Overigens kan t op verschillende manieren, idd telefonisch vanuit huis. Maar deur aan deur kan ook, en dat kan onder schooltijd of avonduren, net wat je wilt. Ik deed deur aan deur en dat was erg leuk om te doen. Zo kom je nog eens ergens en je ontmoet een hoop mensen. Je wordt ook niet vervelend ontvangen zoals bij die call centers t geval is.

8. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik werk ook vanuit thuis
    telefonisch
    kan het onder schooltijd doen en in de avond uren na het eten
    ik vind het ideaal
    bij mijn vorige werk moest ik naar kantoor toe om het te doen
    en nu vanuit thuis, hoef ik de deur niet meer uit ;)

9. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Ik werk ook vanuit huis, heb een webdesignbedrijf aan huis dus ik hoef om te werken de deur niet uit

10. Marjannn

Marjannn Bekend lid

Dec 31, 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik heb een massagepraktijk aan huis. Maar als mijn kindje er is, moet ik nog wel zorgen voor oppas (m'n ouders). Groot voordeel is dat ik mijn eigen tijden kan indelen.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hmm in dat geval ben ik denk ik een telewerker. Alleen ik hoef nooit naar kantoor, omdat mijn schoonvader m'n baas is, en als er iets is hij hier heen komt of ik bij hun thuis langs ga.

Wat ik doe? Beetje van alles en nog wat eigenlijk, klantenbestand bijhouden, mailen, boekhoudingen, vertalingen, etc. etc. Maar net waarvoor ze me nodig hebben. Mijn functie bestond eigenlijk niet in hun bedrijf, maar toen Milan geboren werd en ik graag thuis wilde blijven, hebben ze het zo opgelost. Er is tot nu toe gewoon altijd werk voor mij, ik doe gewoon de klusjes waar zij zelf geen zin in hebben ;).

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Linda86, dat klinkt heel fijn.

:p

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat is het ook! :) Als ik werk is het prima, maar kan ik een keer niet is het ook goed. Ik kan echt helemaal zelf bepalen wanneer en hoeveel ik werk, echt ideaal met een baby én een studie.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Ik wil ook wel zo'n baas, :p

15. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij zijn er al veel onderwerpen geweest over thuiswerken.

Er is gewoon zeer moeilijk aan te komen. En daarnaast moeilijk te combineren met kinderen die thuis zijn. (Of ze moeten altijd slapen, en dat lijkt me niet) Je moet dan echt veel discipline hebben.

Share This Page