werken na bevalling... het loopt gewoon niet...

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door joseetje26, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden...

ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen...

ik ben in juni 2009 bevallen van een heerlijk meisje..... in september weer aan de slag gegaan voor 32 uur.... mijn man werkt 20 uur en een ochtendje gastouder.... we hebben een lieve gastouder.... haar wegbrengen vind ik daarom niet moeilijk voor die 5 uurtjes per week...

maar ik krijg de draai maar niet te pakken.... ben inmiddels binnen dezelfde instelling voor verstandelijk gehandicapten van baan veranderd omdat mijn functie teveel was qua deskundigheid ( boventallig) en op mijn nieuwe werkplek krijg ik het gewoon niet op de rit.... ben inmiddels 30 uur gaan werken en wil graag terug naar 26 uur.... maarja... hier heb ik alleen 8 uurs diensten... op een andere groep vaak 5 of 6 uurs diensten.... ik zit nu in schaal 45.... op andere groepen vaak in 40 als persoonlijk begeleider

ik weet het gewoon fff niet.... voorheen was werken geen enkel probleem maar ik ben nu zo onzeker.... vooral m,n nieuwe groep vind ik erg moeilijk... het lukt maar niet om te wennen

gr Jose

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ja meid, ik herken het! Ook hier krijg ik de draai maar niet te pakken. Ik hoor het wel heel veel om mij heen hoor!
    Het valt me op, dat zodra je er zelf eerlijk over bent, de reactie ineens komen.
    Bij mij heeft het er ook mee te maken dat mijn geheugen minder goed is. Ik kan daardoor veel minder aan, minder goed prioriteiten stellen e.d. Voor mijn gevoel doe het ik dus niet meer goed genoeg, waardoor ik met pijn in mijn buik naar werk ga.
    Maar ja, een oplossing heb ik (nog) niet...
    Sterkte!

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb na mn verlof van alyssa de draai niet gevonden.
    aan de ene kant vond ik het heerlijk om te werken, maar het liep niet.
    thuis liep ik te stressen om op tijd weg te gaan, op mn werk had ik het na een ochtendje wel gezien en wilde ik weer naar huis.
    het komt denk ik mede doordat we op mn werk zitten met urenbesparing dus erg veel is er niet te doen.
    nu loop ik alweer sinds april thuis (bi en nu nog verlof) en ik zie er aan de ene kant best tegenop om weer te gaan werken en ben bang dat ik mn draai ook nu niet kan vinden.

misschien dat je een keer met je leidinggevende kan gaan praten over hoe je de dingen op je werk kan aanpakken zodat je daar je draai kan vinden.
    misschien heeft hij wel tips hoe je het jezelf makkelijker kan maken.

liefs doris

4. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ook ik krijg de oude schwung er niet in.
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik in overleg een tijdelijke, andere functie vervult om na mijn verlof iets anders te gaan doen binnen hetzelfde bedrijf. Sinds een aantal maanden ben ik voor 24 upw aan de slag in mijn nieuwe functie maar vind er geen bal aan.
    Ik vind het niet moeilijk om mijn zoontje achter te laten op het kdv, de afstand van huis naar werk en kdv is maar klein dus ik ervaar geen haal- en brengstress maar op de een of andere manier lukt het me maar niet om voldoening uit mijn werk te halen en het gevoel te hebben zinnig bezig te zijn. Terwijl ik er ook niet aan moet denken om hele dagen met de kleine thuis te zijn.
    Pffff .... het is zo lastig allemaal!

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

is het een optie om 16 uur te gaan werken? 2x 8?

Ik zit in dezelfde loonschaal als jij ook zorgsalariëring. Ik heb ook erg veel last van een slecht geheugen en daarbij ook gewetenswroeging, omdat ik gewoon het liefst bij mijn zoontje ben. Daarbij ook het gevoel dat ik mijn functie niet meer goed aankan.

Door alle stress krijg ik steeds vaker last van migraine aanvallen, gelukkig weten ze hiervan op het werk en hebben ze er begrip voor. Al vragen ze zich af hoe het komt dat ze weer steeds frequenter worden.

Helaas heb ik nu nog niet de mogelijkheid om te stoppen met werken omdat we ons huis te koop hebben staan en vanwege een nieuwe hypotheek mijn vaste contract nog nodig hebben. Zodra dit geregeld is ga ik stoppen bij het bedrijf waar ik nu werk. Blijf ik even thuis en ga ik af en toe wat helpen in het bedrijf van mijn man.

Dan maar wat minder inkomsten. Als hij straks wat ouder is kan ik altijd weer gaan werken.

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik moet er wel bij zeggen dat ik in april een ongeluk heb gehad met hoofdletsel, vermoedelijk een whiplash... ik heb dus ok last van geheugen en concentratie problemen, snel overprikkelt...

ik heb het afgelopen week met mijn tm besproken en ben nu doorverwezen naar fysio, osteopathie, een letselschade adviseur en de bedrijfsarts.... hop dat ik met wat ondersteuning mijn draai weer vind

ik kan echt niet minder dan 26 uur werken..

gr Jose

Deel Deze Pagina