Hoi Heb een zoontje van nu ondertussen 7 maanden en werk parttime sinds hij 4 maanden is. In het begin ging dit zoals vanouds, maar laatste weken heb ik moeite om hem thuis achter te laten.. Als ik werk is mijn man thuis dus hij is niet onder "vreemden" maar toch heb ik het gevoel alsof ik veel mis. Hij ontwikkeld zich nu zo snel dat ik het liefst de hele dag bij hem ben. Wie kent dit? Denk nu aan stoppen met werken maar dat is ook weer zo definitief Iemand ervaringen?
@S1m0ne: heel herkenbaar wat je schrijft! Na de geboorte van mijn eerste zoontje ben ik ook parttime blijven werken. Op zich beviel dat prima! Maar ik had ook het idee veel te missen. Inmiddels heb ik een tweede zoontje erbij! Mijn man wilde heel graag dat ik zou stoppen met werken om voor de kids te zorgen en zelf zag ik het ook niet zitten om elke dag 2 kids naar het kdv te brengen. Dus sinds mijn zwangerschapsverlof van de laatste (juni 2009) zit ik thuis. Het bevalt prima! En ik vind het heerlijk met mijn mannetjes! Maar het rare is; ik heb nog steeds het gevoel een en ander te missen. De jongste (inmiddels 10 maanden) doet zijn nieuwe trucjes het liefste als papa kijkt en mama niet in de buurt is Dus ik ben hele dagen thuis met hem, maar mijn man zag hem voor het eerst kruipen en voor het eerst zelf gaan zitten... Natuurlijk zie ik ook heel veel dingen van hem. Maar vergis je niet; als je stopt met werken, is dat geen garantie dat jij alles als eerste ziet. Je moet gewoon doen wat je hart je ingeeft... en natuurlijk wat je je financieel kunt veroorloven. Ik ben er zelf van overtuigd dat beiden (werken vs thuisblijven) voor- en nadelen heeft. De vraag is alleen welke het zwaarst wegen voor je. Sterkte & succes met het maken van je keuze. En als ik je ergens mee kan helpen doe ik dat natuurlijk graag!
Kun je je werkdagen niet zo indelen dat je ze zo verspreid mogelijk door de week hebt? Dus bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag als je drie dagen werkt. Dan ben je nooit zo lang aaneengesloten van huis. Of dat je als je twee dagen werkt in plaats van twee hele dagen vier halve dagen werkt. Ik roep maar wat. Niet elk werk is zo flexibel en je moet het ook maar net kunnen combineren met je man.
Hier geen ervaring. Maar als het zou kunnen financieel zou ik het zo doen. Ik vind het heeerlijk de dagen dat ik vrij ben met mijn mannetje.
Als ik niet meer zou werken zou mijn wereld denk ik wel klein worden hoor. Ik moet er persoonlijk niet aan denken. Succes met je beslissing, lijkt me een lastige hoor.
ik ben sinds vandaag als oproepkracht aan de slag gegaan in de zorg zo kan ik zelf bepalen hoe veel ik werk !omdat het voor ons niet helemaal mogelijk is dat ik stop met werken ik vind dit zo heerlijk als ik een week niet wil werken werk ik een week niet zou niet anders willen met 2 kleine kinderen
@Agnes: zo dacht ik er ook over voordat ik mijn eerste kindje kreeg; toen werkte ik echt 50-60 uur in de week en vond het helemaal geweldig! Heb zelfs tegen mijn man gezegd dat ik kinderen wel leuk vond, maar dat hij dan maar minder moest gaan werken. Ik vond mijn werk veel te leuk! Nou, na de geboorte van de eerste heb ik mijn prioriteiten behoorlijk verlegd. Zelfs zover dat ik na de geboorte van de 2e gestopt ben... Wie weet verander jij ook nog wel van gedachten Zo niet, ook prima natuurlijk. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, toch? Je moet doen waar je gelukkig van wordt. @Trotsemama1: slimme oplossing! Zeker als het werk zo flexibel is dat je dat makkelijk kunt regelen met 2 kids en opvang etc.
Ik heb er ook over nagedacht zeker toen ons derd ekindje geboren werd von dik dat ik daarvan, omdat het de laatst ewas niks mocht missen. Ik had mijn brief al klaar, alles was berekend en het was financieel haalbaar maar heb mijn brief nooit ingeleverd en dat was de beste beslissing ooit!! In het begin lijkt het allemaal leuk maar dan ben je echt 24/7 mama. Mijn leven zou bestaan uit de kindjes, het huishouden, zwemles, school enz enz maar verder uit niks. Ik heb toen een aantal weken vakantie genomen om t ekijken of dit was wat ik zou willen de komende jaren maar kwam er al snel achter dat dat niks voor mij was. Ik ben wel aangepast gaan werken. Ik werk maar 20 uur waarvan ik 2 dagen zelf de kinderen van school haal. De andere dag is mijn man thuis. Ze hoeven dus niet naar de opvang en zo kan ik die 2 middagen wel van ze genieten. Die andere 20 uur ben ik geen mama maar mijzelf en kan ik mezelf blijven ontwikkelen en dat vin dik ook heerlijk. Voor mij bleek het idee om thuis te blijven niet te passen.
Mooi geregeld! Als ik dat zou doen, dan moet ik òf avonden gaan werken òf weekenden. Maar ik vind het veel te leuk om als gezin dingen te doen in het weekend en 's avonds heb ik er echt geen puf meer voor... Fijn dat dit voor jou wel werkt! En in de verzorging zijn de mensen ook hard nodig, dus is het een win-win situatie, toch?
Poeh ik zou het niet kunnen hoor. Heb laatst een maand thuis gezeten en ik werd gillend gek... Ik was helemaal down en chaggie. Ik ben blij dat ik weer aan het werk ben... Ik vind het super hoor dat er moeders zijn die thuis blijven bij hun kindje! Als het je financieel lukt zou ik dat lekker gaan doen als je daar zo van geniet!! Werken kan altijd nog wel .
Je mist ook heel veel Het gaat allemaal zo hard met die kleintjes.. Als je het ziet zitten en het financieel trekt zou ik lekker thuis blijven bij de kleine. Wie kan er nou beter voor hem zorgen als jij?! Je huishouden is lekker aan kant, dus je hebt extra tijd met je kleintje en je man 'over' savonds en in het weekend om leuke dingen te doen. En je hoeft helemaal niks meer van hem te missen. Ik ben sinds de geboorte van mn zoon ook thuis en heb het prima naar mn zin. Doe wel vrijwilligerswerk (vanuit thuis achter de laptop) 'erbij'. Zo hou ik toch veel contact met anderen. Bevalt me echt super en ik zou ook echt niet anders meer willen. Verveel me ook echt geen moment hoor! Dat is denk ik echt wat je er zelf van maakt.. Tuurlijk kun je op je 'luie reet' gaan zitten. Maar je kunt er ook lekker op uit gaan met de kleine of vrijwilligerswerk doen in de uurtjes dat de kleine slaapt of je met een hobby bezig houden. En stiekem.. Heb je helemaal niet zo veel tijd 'over' hoor Die kleine heeft heeeel veel aandacht nodig, wil vermaakt worden, eten/drinken/badderen/spelen/wandelen/zwemmen etcetc en dan het huishouden erbij en de boodschappen. (en in mijn geval nog 3 huisdieren) Ik heb het hier thuis drukker als dat ik het op mn werk had! hahaha
@Vosje: ben wel heel benieuwd wat voor vrijwilligerswerk jij doet vanachter de laptop! Zat er zelf ook al aan te denken, maar vrijwilligerswerk buitenshuis brengt weer zoveel regelwerk met zich mee. Dus thuis vanachter de laptop zou ideaal zijn. Dus zou je het mij willen vertellen? Pb-en mag ook. Thanks.
Dat was het nu juist bij mij, hobby's zat maar door de kinderen die aandacht wilde geen tijd. Het eten geven, badderen, schoonmaken en boodschappen doen daar haalde ik mijn voldoening niet meer uit na 2 weken. Ik vind het heerlijk ze te badderen en leuke dingen met ze te doen begrijp me niet verkeerd maar ik wilde meer dan dat alleen. Ik merkte dat ik "af ging stompen". Over de simpelste dingen moest ik echt nadenken bijvpoorbeeld. Buiten dat vind ik het zelf gewoon echt heerlijk mama te zijn maar op de dagen dat ik werk ben ik gewoon mijzelf en doe ik mijn eigen ding wat ik leuk vind en waar ik goed in ben. Heerlijk even een paar uurtjes geen mamammamammamamamamamamamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Maar ben altijd wel blij als ik naar huis ga, dan meteen doormoet naar het schoolplein mara dan wel weer de middag met mijn 3 kindjes heb! Voor mij is de combi van werken/thuis zijn dus de ideale manier.
Als wij het geld zouden hebben zou ik zeker het eerste jaar thuis willen blijven.... omdat ik ook niks wil missen !! Maar ik merk ook nu al, zit sinds februari thuis, dat ik het ga missen om eens even eruit te zijn... contact met anderen.. en iets anders praten dan kindertaal... Dat afstompen herken ik wel.. ik krijg een beetje het gevoel dat ik niet 'meedoe' ... heb het idee dat ik alleen nog maar over de kinderen kan praten...
Grappig, ik werk 4 dagen in de week en heb echt niet het gevoel dat ik iets mis van de ontwikkeling van de kleine meid... Waarschijnlijk ben ik niet met alles de eerste die een nieuwe ontwikkeling ziet, maar ik zie een ontwikkeling wel altijd een keertje voor het eerst... Moet zeggen dat ze op ons kdv heel discreet zijn en nooit roepen wat Mini vandaag nou weer heeft gedaan als ik het niet eerst aan hen heb verteld.
ehm ik heb er geen enkel probleem mee om te gaan werken. Vind het ook wel lekker om 2 dagen even niet de volledige zorg te hebben maar dit in handen van mijn partner te geven. Ik vind het wel enorm snel gaan qua ontwikkeling vooral toen papa belde dat ze zichzelf kon optrekken tot staan. Ja dat heb ik dan gemist.....jammer dan. Er komen nog zoveel dingen die ze gaat doen. Ik zal trouwens ook niet gelukkiger worden als ik thuis blijf.
Ik werk als vrijwilligster voor meerdere verschillende organisaties. Ik doe het websitebeheer voor een vrijwilligerscentrale hier in de buurt, een gemeenschapshuis, een bejaardentehuis, de zomercarnaval en een carnavalsvereniging (venlo he..). Klinkt veel, maar valt heel erg mee. De sites heb ik in de meeste gevallen ontworpen en ik krijg nu alleen nog mail als ze iets veranderd willen hebben of ze ergens een vraag over hebben. Laat dat eens per week zijn. Dan werk ik nog 4 dagdelen en ieder eerste weekend van de maand op de helpdesk van 50plusnet.nl (via het nigz). Best gezellig. We zijn een klein team en de vragen die ze stellen over de site gaan allemaal via mail. Een dagdeel houdt in dat ik de helpdesk moet controleren tot bijv. 12 uur smiddags. Ik mag dan kiezen of ik het de hele ochtend tussendoor steeds bij houdt, of van 11 tot 12 alles in een uur achter mekaar check. Ik doe het lekker tussendoor. Maar er zijn best veel dingen te vinden die je online kunt doen. Bijvoorbeeld voor de kindertelefoon. Het gevoel van afstompen herken ik echt totaal niet, maar ik heb er dan ook voor gezorgd dat ik vanuit thuis via verschillende wegen toch nog voldoende contact naar 'de buitenwereld' hou. Het is even zoeken, maar het is echt te vinden hoor.
Inmiddels zijn we weer iets verder! en heb ik dan toch echt mijn ontslagbrief ingeleverd. financieel gaat het allemaal lukken en zoals ik op mijn werk heb gezegd wat heb ik aan extra geld om leuke dingen te doen als ik niet samen met het hele gezin vrij ben? Ik werk nog tot het eind van deze maand en dan lekker genieten!! Helemaal stil zitten doe ik niet, verzorg mijn moeder straks 2 dagen ipv 1 zodat mijn vader ook weer wat meer rust heeft. En kan dan eindelijk weer eens met vriendinnen afspreken die normaal altijd werken als ik vrij ben en omgekeerd nog bedankt voor de vele reacties en dacht laat ik mijn besluit er ook maar eens bij zetten
Ik werk nu 4 dagen per week...en ik vind het vrij pittig!!! Daarbij heb ik dagelijks een reistijd van ruim 3 uur!!!!!! Pffff als ik het zo lees, denk ik: Meid, hoe hou je het vol?? Maarja, nadat ik maandennnnn thuis had gezeten na de zwangerschap wilde ik graag werken en dat moest ook wel qua financien.. Ik vind werken leuk om te doen en vooral omdat ik dan mijn eigen centjes verdien en me ontwikkel.... Maar na het aflopen van mijn contract eind dit jaar ga ik zeker wel op zoek naar een baan voor 3 dagen p/w. 4 dagen zal ik niet snel doen. Ennnn...ik ga dichterbij huis werken, dat reizen is echt slopend op den duur!