Hallo, Ik loop bij dezelfde verloskundige als toen met mijn dochter (nu 3 jaar). Ze heeft alles goed ingeschat met haar. Ze zei met 40 weken dat ik nog een week langer ging dragen en dat de baby bij de geboorte 3 kilo zal zijn. Mijn dochter woog precies 3000 gram en kwam op exact 41 weken. Het is een heel ervaren verloskundige. Afgelopen vrijdag vroeg ik dus weer aan haar of ze een schatting kan geven van het gewicht bij de geboorte en wanneer zij denkt dat mijn baby zal komen. Zei wel meteen dat ze niks kan garanderen (ja logisch, dat weet ik ook wel, maar omdat de eerste keer goed geschat was vroeg ik het voor de gein weer), maar ze zei dus dat ze de baby nu (38 weken) op 6 a 6,5 pond schat en bij de geboorte denkt ze 7 pond. Ook zei ze dat ze denkt dat ik tot 40 en een half week zal dragen. Van dat laatste stond ik toch een beetje verbaasd. Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat je met een tweede niet zo snel overtijd zal gaan als bij een eerste. Ik hoopte zelfs een weekje eerder ofzo. Maar ze zegt, het heeft niets te maken met je eerste of tweede, maar met je genen. Als je met je eerste overtijd ging, ga je meestal ook met je tweede overtijd, je hebt gewoon een langere drachttijd. Het verschilt per vrouw en niet per kind. Maar is dat echt zo?
hoi ik heb zelf ook de eerste zwangerschap maar mijn moeder heeft beiden keren 40+10 en 40+6 gehad. we zijn dus ook erg benieuwd hoe het bij mij zal gaan en ofhet dus erfelijk is. groetjes
Ben de eerste keer met 42 weken ingeleid en de tweede keer met 41+2 bevallen, hier klopte het dus wel. Overigens zei mijn vk dat ook idd.
Nou, ik heb weinig vertrouwen meer in de voorspellende gaven van verloskundigen: Eerste kindje zou wel een stevige 8-ponder worden. Woog krap 6 pond bij de geboorte. Tweede kindje zou waarschijnlijk nog voor 38 weken geboren worden en echt niet meer wegen dan 6 pond. Die was dus ruim 7 pond en werd pas met 41+2 geboren (ik had inmiddels het gevoel al 3 weken overtijd te lopen). En of het in je genen zit? Eerst dacht ik van wel. Volgens mijn moeder is bij ons in de familie nog nooit een baby tot de volle 40 weken blijven zitten. De oudste kwam netjes met 38 weken ter wereld. Tja, dan was mijn jongste dus de eerste blijkbaar........
Mijn moeder is bevallen van mij met 40+3 en van mijn zusje met 39+4. Ik ben bevallen van F met 40+3 dus wat dat betreft zou het kunnen kloppen. Maar......... Mijn schoonzusje is bij de eerste bevallen met 41+6 en bij de tweede met 36+5!!!! Dus het zegt echt niet alles.
Tja, ik ben van mening dat het idd wel in de gene zit. Wat niet inhoud dat het natuurlijk per defenitie zo is dat het weer gebeurd. Maar mijn oma was van alle 3 haar kinderen overtijd, mijn moeder is van mij ingeleid bij 42, mijn broertje kwam net een dag voor de inleiding met ongeveer 42 weken. Mijn tante (enige zus van mijn moeder die kinderen heeft) is bij alle 3 ingeleid rondom de 42 weken. Ikzelf ben de vorige keer ingeleid met 42,1. Ben inmiddels 40,1. O en mijn man is er 1 van een 2ling en zelfs mijn schoonmoeder liep overtijd! De vriendin van mijn zwager is van haar oudste ook ingeleid met 42 weken en inmiddels is ze 34 weken zwanger van de 2e. Dus helaas, geloof ik er wel in haha
mijn moeder is van de eerste met 41 weken bevallen en van de 2e met 39 weken. ikzelf ben van mijn eerste met 42+1 bevallen en hopelijk zal mijn 2e net als bij mijn moeder eerder komen Maar eigenlijk geloof ik er niet zo in dat het in je genen zit.....
Ik heb dit vaker gehoord. Ik probeer er een artikel over te vinden maar weet niet zo goed welke zoektermen ik moet gebruiken Bij mijn moeder klopte het in ieder geval wel aardig (dwz, ik was precies op tijd en mijn zusje iets te vroeg).
Mijn moeder is bij mij en mijn broertje bevallen met 34 weken. Mijn 1e bevalling was ook met 33+6. Zit nu op 37+1 van de 2e, dus deze laat langer op zich wachten...
Mijn moeder was van mijn broer 1 week overtijd....daarna van mij 2 weken..... De tweede hoeft dus niet perse eerder te komen. En nu ik; ook overtijd! Tja, genen...zou kunnen toch? Echter kan je er volgens mij nooit 1 antwoord op geven...iedere zwangerschap is toch weer uniek denk ik. Succes!!
mijn moeder heeft 5 kinderen, en we waren allemaal te vroeg. Mijn dochter is geboren(via ks) met 40+4, dus zal mijn benieuwen hoe lang ik nu moet
Ik weet wel dat VK-en echt wel een beetje kijken naar hoe de bevallingen van je eigen moeder zijn gegaan. Ken ook iemand waarvan de moeder turbo-bevallingen had en daar hield de VK bij haar ook rekening mee, wat maar goed was, want ze heeft er 2 uurtjes overgedaan vanaf de 1e kramp tot aan het moment van de geboorte
ik denk ook wel dat het erfelijk is want wij lopen ook allemaal tot nu toe overde datum wat klinkt dat raar eigenlijk hahaha mijn moeder was bij alle 2 laat en ik was bij mijn zoontje in gelijd op 40 weken maar is de natuur dus geholpen inverband voor gevaar voor de kleine en mijn en mijn dochter had ook alletijd en die kwam pas op 40+6 dagen dus ben benieuwt wat het deze ronde word
Tja... Mijn moeder is van mij en mijn broertje precies op de uitgerekende datum bevallen. dus bij beiden bij 40 weken precies! Mijn eerste is bij 42,1 dag geboren (ingeleid) en mijn tweede is bij 41,2 weken geboren. Volgens mijn eerste verloskundige maak je statistisch evenveel kans om bij een tweede overtijd te gaan. Mijn huidige verloskundige zegt dat het dus wel aannemelijk is dat wanneer je 2 keer overtijd gaat , het een 3de keer grote kans is dat je weer overtijd gaat. Kindjes hebben dan klaarblijkelijk langer nodig!
mijn eerste kwam met 32 weken, de tweede met 40.5 ik ben zelf ook met 32 weken geboren, maar heb geen broers of zussen, dus weet niet of een tweede bij mijn moeder ook voldragen zou worden..
Niet mijn verloskundige maar de echoscopiste zei met een echo van 36 weken ivm verdenking van stuitligging dat ons mannetje toen ongeveer 2900 gram was en met 40 weken zo'n 3500 a 3600 gram Nou echter met de geboorte die was op 38+1 woog ons mannetje maar 2550. Ik weet wel met de controles dat mijn verloskundige zij dat ik weinig ruimte had in mijn buik en dat het wel eens een flinke baby kon zijn. hihi hij werd geboren en was 46cm. Zelf was ik ook een kleine baby ik was geboren met 41+4 en woog 2880 gram en was 47 cm.
Ik geloof er niet zo in, dat de zwangerschapsduur erfelijk bepaald is. Mijn moeder kreeg de 1e met 39 weken, de 2e met 38, de 3e met 34 weken en de 4e, ikke, met 42 weken! Mijn zus kreeg de 1e bij 38,5 weken en de 2e bij 42. Zus 2 kreeg de 1e bij 40 weken, de 2e bij 42 en de 3e bij 42,5 weken. Ik kreeg de 1e met 40+2, de 2e bij 39 en de 3e bij 38,5. Maar dat is valsspelen omdat de 2e en 3e een geplande KS was.
ik geloof er ook niet zo in! mijn moeder is van mijn zus bevallen met 35 weken, van mij is ze bevallen met 31 weken. mijn zus heeft 2 kindjes en zijn alle twee met/na 42 weken geboren. ik werd ingeleid met 42 weken en ben bevallen na 42 w + 1 dag. dus ja wat zal het zijn? ik denk dat me zus en ik de "te vroege weken" van mijn moeder aan het recht trekken zijn met onze " te late weken" gr willy
Mijn broer en ik zijn allebei op de kop af met 40 wk geboren.. bijzonder dus.. Ik daarentegen beviel vande eerste met 42 wk en 2 dgn (ingeleid) de tweede kwam met 41 wk 1 dag..thuis de derde met 42 wk..wel vanzelf.. Nu zal t niet anders zijn.. tenzij de draaipoging donderdag niet lukt (kindje ligt in stuit) en er dus een datum wordt gepland evt voor ks... maar vooralsnog ga ik er vanuit dat ik thuis mag bevallen..die draaipoging MOET gewoon lukken..hihihihi
Vk zei hier trouwens ook dat bij geen bijzonderheden ze niet verwacht dat ik voor de 40 wk ga bevallen als ze naar de andere 3 zwangeschappen kijkt.. had ik ook niet verwacht hoor.. al baal ik er natuurlijk wel van.. ik ben t nu al zat..en dan moet je nog ruim 5 wk. pfff