Hallo allemaal, Mijn twee(ling)meiden van nu 2,5 jaar gaan de laatste dagen steeds vaker (te) laat slapen. Ook al zijn ze een dagje druk geweest (bij oma of voorheen KDV), dan presteren ze het nog om 's avonds om half 8 / 8 uur in bed te liggen, maar pas rond half 10 / 10 uur liggen ze echt te slapen!! Ze slapen bij elkaar op de kamer, een andere mogelijkheid hebben ze (wij) niet... dat ging eerder, toen ze klein waren, nog prima... maar de laatste tijd is het steeds vaker raak. Soms zet ik maar even de tv aan, of een radio heel zachtjes, maar ook dat schijnt niet meer te helpen. Misschien overdag wat meer activiteit, zodat ze 's avonds wat meer moe zijn? Of is dit iets wat erbij hoort? In de ochtend zijn ze vaak wel rond 7 uur wakker, krijgen ze dan wel genoeg rust? In de middag slapen ze vaak nog een uur of 2, van 1 tot 3 (ongeveer)... Iemand ervaring/tips/trucs? Gr. Magrem
Hoi, Misschien de middagdutjes inkorten, kan soms helpen, dus na anderhalf uur wakker maken en dan gewone tijd naar bed, je kan het altijd proberen.
Ik denk dat het tijd wordt de middagslaapjes te skippen of in ieder geval in te korten tot 3 kwartier...Want ze zijn gewoon nog niet moe 's avonds.
Herkenbaar en daarom t middagslaapje afgebouwd. Sinds twee weken slaapt ie de middag helemaal niet meer. Nu valt ie binnen een paar minuten in slaap.
Het kan een fase zijn. Hier hebben ze ook fases dat ze om 8 uur in bed liggen en tot 21.30 uur liggen te kletsen, zingen enz. Ze huilen niet en gaan slapen als ze moe zijn. want waarom wil je dat ze perse meteen moeten slapen? Huilen ze anders?
Hier hoorde ik het vandaag van een kindje dat ik opvang dat ze dat doet sinds de klok een uur vooruit is... Is dat bij jouw kindjes misschien ook het geval? Dan zou het er niet aan liggen dat ze 's middags te laat slapen. Maar ja, inkorten van het slaapje kan je altijd proberen. Daarnaast zorgen dat het goed donker is in de kamer als dat nog niet zo is. En je zegt dat ze bij elkaar op de kamer slapen... Gaan ze samen lopen keten? Dan kan je misschien iets van een kamerscherm tussen ze in zetten oid?
Ik wilde net zeggen...ligt het niet aan de zomertijd? Duurt even voordat kinderern daaraan gewend zijn.
Daar had ik inderdaad ook aan gedacht (zomertijd), maar had niet in de gaten dat het zo'n impact zou hebben! Slaap tussen de middag is nog wel nodig, merk aan ze dat ze toch wel wat moe zijn, maar inkorten kan misschien wel... Verder probeer ik de drie R's weer wat strakker aan te houden en nu met het lekkere weer wat meer naar buiten te gaan... Vandaag was het naar bed en na 1 of 2 keer een beetje giebelen en paren hoor ik ze nu niet meer
ik zou de middagdut tot max 1 uur aanhouden...dat wordt even een tijdje wennen..en moe zijn smiddags maar dat loopt wel los mijn zoontje slaapt als sinds 2 jaar niet meer smiddags, en ja ALS hij eenmaal slaapt, slaapt hij ook direct 2/3 uur..ik denk niet meer per se dat ie het dan nodig heeft, maar gewoon ff lekker slaapt...ik vind de nachtrust belangrijker... Zo slaapt hij makkelijk 12/13 of soms 14 uur achter elkaar
Grote kans dat het ook door zomertijd komt ja. Hier ook grote impact. Vorig jaar precies zo... Keten keten keten. (in zn eentje gewoon haha)