Hoi, Ik ben net begonnen met zindelijkheidstraining van m'n zoontje van 2. Nu 3 dagen naakt laten rondlopen en hij doet alles in het potje uit zichzelf! Toen hij vorige week overdag nog een luier droeg leek hij echt nog niet klaar (niet naar wc willen/ te laat zijn met vertellen etc). Maar naakt doet ie het perfect. Maaar... zodra we 1 stap buiten de deur zetten plast en poept ie constant in zn broek. Ik denk dat hij denkt dat een broek net als een luier is ofzo. Maar hoe leer ik hem dit? Ik blijf met hem communiceren, zo van; moet je naar de wc? Thuis zegt hij het altijd eerlijk maar buiten weet hij het ineens niet meer. Ik doe liever geen luier aan buiten anders denk ik dat ik hem verwar. Maarja elke 5 minuten n schone set kleertjes aan doen vind ik ook zo wat... Tips?
Misschien toch ook in huis beginnen met kleren aan. Dan leert hij dat je ook met kleren aan naar de wc kan.
Het is een kwestie van oefenen. Als het thuis alleen nog met naaktlopen lukt dan buiten nog een luier aan. Binnen langzaamaan van naaktlopen naar onderbroekje naar makkelijke broek. Als dat goed gaat dan kun je naar buiten.
Waarschijnlijk doe je het al misschien ook niet maar voordat je weggaat eerst nog even naar de wc? Als ik op pad ga met m'n dochter ga ik ook nog zoveel mogelijk, daar waar kan, naar de wc met haar. Vooral ook voordat we weer weggaan.
Nou vanavond weer even met hem buiten geweest en toen heeft hij dus helemaal niet in zn broek geplast! Wel steeds gevraagd.. .moet je naar de wc? En het was steeds nee, totdat we thuiskwamen. Misschien was het gisteren gewoon nog even wennen (toen had hij dus 2x in zn broek geplast in nog geen half uur)
Ik zou hem buiten nog een luier aan doen. Wij zijn nu 3 weken bezig en thuis gaat het erg goed. Soms gaat het fout, maar dan is hij zo leuk en druk aan het spelen dat hij het blijkbaar vergeet ondanks dat we het vragen. Als we de deur uit gaan doe ik hem een luier aan, maar hij vertelt dan 8 van de 10 keer wel als hij moet plassen.
Bij ons werkte het om thuis in blote billen te lopen en buitens huis nog even een luierbroekje aan te doen. Je gaat vanzelf merken dat de broekjes schoon gaan blijven. Heeft even tijd nodig. Wij konden na een 2 weken training thuis ook korte momenten weggaan zonder luierbroekje (boodschappen). En na weer een week konden we langer weg met tussendoor op potje plassen bij de auto of ergens op toilet. Heeft in totaal 4 weken geduurd vanaf start in blote billen tot volledig zindelijk zijn. Geduld dus.