Moet echt even mijn verhaaltje kwijt! Ik ben nu dus zwanger van de tweede, toen ik het mijn bazin ging vertellen reageerde ze leuk. Ze vond het leuk voor ons enz. Wel werd gelijk gevraagd of ik kon blijven werken. Op dat moment was ik blij met die vraag omdat ik bang was dat ze mijn contract niet zouden verlengen! maar nu? Nu vraag ik me af waarom ze die vraag stelde? Voor mijn gezondheid en de baby? Of voor haar eigen bestwil. Kijk, ze vind het leuk als ik een echo heb gehad enz. Dan staat ze vooraan! Maar..... Laatst moest ik om 5 uur beginnen met werken, tot 9 uur. Om 8 uur sochtends had ik hele erge steken in me buik, dit leken net weeen zo een pijn. Ik dacht ik wacht nog even af, maar het ging niet weg. Omdat ik dus savonds moest werken dacht ik dan bel ik vast naar haar op dat ik me niet goed voel enz. Waarop zij antwoord: met buikpijn kun je toch wel werken? Ik kon wel janken zo boos was ik! Het is geen buikpijn!! Met buikpijn kan ik inderdaad wel werken, altijd als ik ziek was en er was niemand voor mij in de plaats. Dan kwam ik!! Was er iemand ziek dan kwam ik! Ben die avond uiteindelijk ook gaan werken Maar nu ben ik laatst flauw gevallen omdat ik een te lage suiker en bloeddruk had. Hoor ik later van een collega dat ze heeft gezegd, dat ik haar wel toen op haar plaatje had gezet omdat zij ineens moest werken!:x Net of ik express flauw gevallen ben!! Daar heb ik dan ook maar weer over heen gekeken. Want ja, ik zeg steeds zij heeft geen kinderen dus zij weet niet hoe een zwangerschap is. Maar nu kreeg ik dus te horen vandaag dat ik geen rekening met haar moet houden (dit zeggen heel veel collega's) maar ze is wel me baas? Weet nu dus echt niet wat ik nu moet doen? Me mond een keer los trekken? Met de kans dat ik kan fluiten naar me volgende contract? Of dat ik word ontslagen om een andere reden? Redenen zijn natuurlijk altijd wel te verzinnen. Ik moet nu morgen nog werken en dan heb ik 2 weken vakantie. maar na mijn vakantie moet ik onderhand elke avond werken (6 avonden in de week) omdat er 3 collega's op vakantie zijn. Mag ze dit van mij verwachten? Moet ik gewoon me mond houden en gaan werken? Ben dan wel al 26/27 weken zwanger? Ik weet het gewoon echt niet. sorry voor het lange verhaal, maar tips zijn echt welkom! Zit er af en toe gewoon doorheen.
Zooooo herkenbaar. Net of ik ongeveer mn eigen verhaal lees. Ik heb ook zo'n ontzettend lastige bazin. Ze heeft ook geen kinderen en kan zich min of meer niet inleven in de situaties van anderen. Heel lastig. Tegen mij wordt ook gezegd dat ik me niks van haar aan moet trekken, maar ook ik heb inderdaad nog geen vast contract en die kan ik waarschijnlijk nog wel krijgen. Het is dus heel lastig wat je wel en niet kan doen... Toen ik had gemeld dat het niet goed met me ging en ik halve dagen moest werken van de vk en ha zei ze dood leuk: 'ow ik ga even kijken of dat wel kan' en 'dan moeten we maar kijken of je op de donderdag extra kan komen werken'. Donderdag is mn vaste vrije dag!!! Als ik wat aan haar vertel voelt het net of zij vind dat ik me aanstel...Heel jammer, want ik vind het al zo moeilijk om aan te geven dat het niet gaat... Wat ik wil zeggen is dat ik dus weet hoe je je voelt, alleen weet ik niet zo goed wat je moet doen. Ik ben zelf dus minder gaan werken op aanraden van de vk. succes
Ik weet niet wat voor werk je doe maar als zwangere ben je zeker niet verplicht om avonden te werken. Kijk even op deze site voor je rechten en plichten. Alles over werk en zwangerschap:van maand tot maand Buiten dat kan ik je collega's alleen maar gelijk geven. Je moet echt om je kindje denken, je bent misschien maar 1x zwanger, werken kan altijd nog...
bij mij zegt dus ook iedereen van jaa laat haar lekker de *piep* krijgen. Maar tis wel mijn baan en die wil ik eigenlijk ook niet kwijt. Ik werk bij C1000 achter de infobalie (sta dus de hele tijd) heb toen ook een keer gezegd dat het gewoon niet ging. Het is echt zwaar. Soms sta ik gewoon 4 uur lang achter elkaar en dan heb ik het nog niet eens over de zaterdag (7.45 tot 18.00). Maar ik wil me baan ook niet kwijt, mijn avondjes werken is echt ideaal omdat mijn man overdag werkt. Dus we nooit oppas nodig hebben. Maar dit is gewoon teveel van het goeie. En ik heb bij haar inderdaad ook het gevoel dat ze denkt dat ik me aanstel. Ben echt geen zeikerd en me pijn grens is ontzettend hoog, dus weet dat het niet zo is. Maar toch.. Je gaat je naar haar gedrag volgen.. En ik weet ook wel dat het niet goed is om dat allemaaal maar te doen, dat zij me niet kan helpen als er iets met me kindje is. Maar heb me baan gewoon nodig, dus ik heb dan maar zoiets van moet maar weer.
Sta je vier uur achter elkaar aan zonder pauze? Ik werk zelf bij de ah en wij mogen dat absoluut niet
Ik snap je helemaal, hoor! Ik ben ook geen zeikerd, maar bij een zwangerschap vind ik het toch anders. Je moet tenslotte ook nog een bevalling doen en als je daar al met klachten aan moet beginnen word het er niet makkelijker op. Ik weet niet of je ervan op de hoogte bent dat je recht hebt op extra pauzes als je zwanger bent? Je mag maximaal 1/8 van je werktijd besteden om deze pauze op te nemen. Dit is van de site waarvan ik eerder de link plaatste. Van een andere site ( http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm ) over het staand werk doen: Als je niet weet hoe en wat, kun je altijd vragen om de " Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E)" Een bedrif is verplicht om dat te hebben. In de RI&E staat een inventarisatie van specifieke risico’s voor werknemers tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Als er risico's zijn, is de werkgever verplicht om maatregelen te nemen tegen deze risico's... Heel verhaal, ik hoop dat je er iets aan hebt...
Wat super lief dat je dit allemaal hebt opgezocht. Het vervelende is dat als ik de donderdag avond werk, waarneer ik dus om 5 uur begin tot kwart over 9, dat er niemand is die me kan overnemen voor mijn pauze. Omdat ik dus alleen sta op mijn afdeling. We hebben wel zo een verhoogde prullenbak maar om daar nou op te gaan zitten, zie ik ook niet echt zitten eerlijk gezegd. Het zou e.v.t. wel kunnen en mijn bazin stelde ook voor om daar dan op te gaan zitten. Maar ik vind het zo een raar idee om op een prullenbak te zitten en het zit nou ook niet echt heerlijk comfortabel.
Graag gedaan.. Dit soort dingen zijn echt een stokpaardje van me, ik kan er echt niet tegen als mensen onrecht word aangedaan in dit soort zaken... Vooral als je zwanger bent, je bent al zo labiel als de pest en dan moet je ook nog ineens zèlf overal aan denken... Toch is je werkgever verplicht om jou de kans te geven om die extra pauze te nemen. (sterker nog, eigenlijk zijn ze verplicht om je een rustruimte met bank of bed ter beschikking te stellen) Dan moet ze iets anders verzinnen. Sowieso om het staan te beperken, kun je het niet afwisselen met ander werk, achter de kassa bijv? En over die vuilnisbak om op te zitten? Lekker hygienisch... Zou ze dat zelf ook doen, vraag ik me dan af.... En je zou natuurlijk een bureaustoel met wieltjes kunnen regelen om op te zitten, hoef je je alleen maar af te zetten en kun je toch overal bij...
hihi, ik ben blij met jou 'hobby'. Toen ik net zwanger was ruilde ik vaak met een collega van de kassa, vooral op zaterdag. Zij kan ook infobalie en dat was echt heerlijk. maar toen mijn bazin daar achter kwam, vond zij dit niet goed omdat ik veel beter weet hoe alles in elkaar zit bij de infobalie en dat ik daarvoor ben aangenomen. Njaa.. dat andere meisje weet net zoveel als ik en als ze iets niet weet dan belt ze gwoon op naar mijn kassa. Eigenlijk maakt ze het zichzelf dus alleen maar moeilijk, maar heb er gewoon de pest in dat het zo moet. over die pauzes ga ik zaterdag is even navragen. (morgen dus). Heb daarna vakantie, dus heeft ze even de tijd om na te denken! Als ze zo doorgaat ben ik van plan om een keer met een (mannelijke)collega met haar te gaan praten. Hij ziet ook goed in hoe zwaar het allemaal is. Zijn vrouw is net zwanger geweest van de 2de en hij zegt de hele tijd dat ik aan mezelf moet denken, dan me baan maar kwijt. maar dat wil ik dus echt niet!