daar dacht ik ook aan, maar dat kan je ook gebeuren als je in een restaurant eet of afhaalt, dan weet je ook niet wat er allemaal mee gebeurt. Ik heb zelf bij een afhaalrestaurant gewerkt (een blauwe maandag) het eten was lekker totdat ik wist hoe ze er mee om gingen en de kakkerlakken en muizen liepen daar gewoon rond. maar ontopic: het lijkt mij wel leuk om een keer mee te doen, zag dat er niet echt veel mensen in de buurt mee doen.
Bestel je dan nooit een pizza of ga je nooit naar de mcdonalds, juist daar staan allemaal van die jonge stoere pikkies achter die weet ik het wat met ons eten doen. En in een restaurant kan er ook van alles met je eten gebeuren.
Dat is ook zo hoor, maar van een restaurant moet je gewoon verwachten dat alles er hygiënisch aan toe gaat, al heb ik ook wel anders gezien met de smaakpolitie hoor. Tis maar goed dat we niet alles weten. Maar bij iemand thuis is sowieso alles anders. Word er niet met een koksmuts gewerkt, word er dus misschien gewoon aan vingers gelikt etc... ben daar een beetje smetvrezerig in.
Helemaal waar hoor. Kan me nog herinneren dat de mc Donalds in mijn (destijds) woonplaats geen goede beoordeling kreeg van de smaakpolitie omdat ze sperma hadden aangetroffen op de hamburgers. Maarja, mijn vorige antwoord was wat uitgebreider en denk dat ik daar nogal pietluttig in ben. Wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat er onhygiënisch te werk is gegaan. Zou het zelf gewoon nooit doen.
de meeste mensen hier in de buurt zijn echt hobby koks die graag speciale dingen maken maar niet alles op kunnen. dat is wat ik zo 123 zag. en mensen die 1x per week mee doen op bijvoorbeeld vrijdag dan krijg je mensen over de vloer die bijvoorbeeld tot laat werken en geen zin hebben om te koken dit kunnen natuurlijk ook toetjes enzo zijn prijs bereken je gewoon door jou kostprijs te delen door het aantal porties ik ga gewoon eens mee doen en kijken wat het is
Heb ook even gekeken, maar niks fatsoenlijks te eten hier in de buurt. Alleen maar planten voedsel (vegetarisch) en raar buitenlands voedsel.
Dit was een tijdje geleden al een topic bij DWDD. Ik vind het een erg leuk initiatief om ook mensen in je directe woonomgeving te leren kennen.
Even gespiekt maar hier willen ze alleen afhalen. Was nml wel benieuwt wat er zoal gekookt werd (als ik ruik wat mijn bv kookt dan hoef ik niet zo nodig trouwens XD)
Nou ik vind t ook vies, iel!!! Ben ook echt TE proper aangelegd, en eet ook niet snel met anderen mee. Vieze gedachte dat ze dr handen niet wassen, op dr kop staan te krabben en lekker verder koken, noem maar op... Leuk idee, maar ook niet voor mij.
Hier is er ook niks in de buurt.. En idd vind het wel een maf idee hoor. Wie weet wat ze allemaal in je eten stoppen
Precies, alles te weten maakt niet gelukkig zullen we maar zeggen . Ik vind het wel een leuk initiatief, had er al eerder van gehoord, ook van iemand die meedeed en ging koken. Heb eens in de buurt gekeken, maar hier alleen afhalers.
@Marnatman: laat je eens verrassen zou ik zeggen: zowel vegetarisch als buitenlands kan heel lekker zijn! Wat de boer niet kent....
Zit erover na te denken me op te geven als kok. Wij kokkerellen veel,heb altijd over en dit geld voor het warme eten en de cupcakes....even maar bespreken hier.
Haha, wat een geweldig idee! Heerlijk als ik zin heb om iets exotisch te eten, maar niet weet hoe het te maken, of geen zin heb in een tripje naar de supermarkt! Wel even over het schaam momentje heenkomen, door daar met een bord aan de deur te staan. Helaas ben ik geen keukenprinses, maar de dingen die ik maak, maak ik vaak te meer dan 2 personen. Vind het altijd zo zonde om dat dingen weg te moeten gooien (we eten niet graag 2 dagen hetzelfde en lasagne smaakt dan toch niet lekker meer.) Toch eens even kijken of ik me zal opgeven!
Wat grappig! Ik had er nog nooit van gehoord. Maar ook hier helaas alleen maar afhalers. En echt een keukenprinses ben ik helaas niet. Het zou wel iets voor mijn buuf zijn. Jammer dat ze van maandag t/m vrijdag avond werkt anders werden wij haar vaste klant Ze heeft ooit de koksopleiding gedaan.
Ik vind het wel een leuk concept! Ik zou het echter zo doen, dat het bordje wat je over hebt, door mensen die geen eten hebben of kunnen betalen, afgehaald kan worden. Anders wordt het toch weggegooid... Zoveel mensen koken te veel. Voedselbanken e.d. is allemaal leuk en aardig, maar gewoon een keer een lekkere, voedzame en gezonde maaltijd afhalen bij iemand die het toch over heeft... Een puik plan lijkt me.