Zoals jij nu denkt dacht ik bij de 1ste ook! Ik moest en zou thuis bevallen in eigen bed, nu was het niet zo dat ik moest kiezen tussen zh of woonkamer maar ook ik wou alles zelf onder controle houden. Uhm dit ging echt niet door, ben uiteindelijk in het zh bevallen, daar ging het ook niet lekker maar dat heb tijdens de bevalling niet mee gekregen, het kon me echt niet schelen zolang ze er maar uit kwam. En nu..... gewoon in het zh poliklinisch met eigen vk. Want wat er allemaal mis had kunnen gaan, daar zou ik niet mee kunnen leven
Ze moeten ergens een grens stellen. Vervelend dat jij er dan net 2 kg boven zit maar ze blijven dan natuurlijk bezig. Heb jij overleg gehad met je vk of zij het goed vind dat jij evt op de bank gaat bevallen? Verder denk ik dat je een verkeerd beeld hebt van bevallen in het ziekenhuis. Je wordt met rust gelaten net als thuis. Ze blijven dus echt niet 2 meter van je bedje staan maar verlaten echt de kamer. Af en toe komen ze bij je kijken hoe het gaat. Pas op het moment dat je bijna gaat persen blijven ze bij je en begeleiden dat. Wil je de tip meegeven om te proberen je niet te druk te maken over hoe en waar je gaat bevallen. Hou opties open. Want ik kan je vertellen een bevalling is iets wat je niet tot in de puntjes kunt voorbereiden...
In het ziekenhuis laten ze je ook met rust hoor, heb je ook lekker je eigen plekje, ze zijn er net zoveel bij dan als je thuis zou hebben. Niet dat ik je wil overhalen toch in het ziekenhuis te bevallen, maar het is niet zo dat je geen privacy hebt. Ik had bijv ook eigen muziek mee en wat eigen spulletjes, zo voelde het al meer als thuis. Maar je kan toch het grootste gedeeltje boven op je slaapkamer doen?Alleen de daadwerkelijke geboorte dan beneden. En ik zou een opklapbaar logeerbed halen, zodat je die door je man ter plekke kan laten neerzetten. Dan hoef je er ook geen weken tegenaan te kijken. Succes!
precies dit! ik ben een enorm voorstander van thuis bevallen, maar het moet wel veilig kunnen! een bank is ook ongeschikt, omdat je bij sommige complicaties een "dwarsbed"moet kunnen maken. dat zal door de leuningen van de bank niet mogelijk zijn (of je moet een bijzondere bank hebben?).
Ik ben twee keer thuis bevallen. Via de thuiszorgorganisatie heb ik een bed gehuurd. (verzekering betaalde). Dit is niet een enorm ziekenhuisbed, maar een matras, bedbodem en de poten. Gewoon plat pakket zeg maar. Kan je ook achter je bank schuiven. Mocht je bijna moeten bevallen heb je het zo inelkaar. Op de bank lijkt mij geen optie, ze moeten goed om je heen kunnen lopen.