Wanneer mag je precies thuis bevallen? Op de dag dat je 37 weken bent of op de dag dat je 38 weken bent (dan ben je 37 hele weken)
als je de 37ste week in gaat, ben je toch 36 weken zwanger? dus volgens mij mag je dan nog niet thuisbevallen. Je mag thuisbevallen op de dag dat je 37 weken bent.
Volgens mij als je echt 37 weken bent. Dus de 38e ZW week. (met andere woorden de eerste dag nadat je thuis mag bevallen zou dan 37+1 zijn) Dus in mijn geval mag ik vanaf 29 aug thuis bevallen.
er word altijd gezegd dat de kleine 3 weken te vroeg mag komen en maximaal 2 weken te laat. Met deze termijnen zou je thuis mogen bevallen en geld dat dus als je 37 weken zwanger bent.
3 weken voor de uitgetelde datum. Met je uitgetelde datum ben je ook niet in de 40ste week, maar 40 volle weken zwanger. Als je vanaf die datum 3 weken terug telt, en 2 weken erna, dan heb je de termijn waarin je thuis mag bevallen.
Nee dan ben je 38 hele weken 38 weken zwanger = 38 hele weken, je gaat dan de 39e week in. Maar om op je vraag terug te komen, je mag thuis bevallen vanaf de dag dat je 37 weken bent, dus 37+0, 3 weken voor je uitgerekende datum.
ik denk dat je het moet zien als je leeftijd. Wanneer je bijv 20 word ga je je 21ste levensjaar in. Het is niet zo dat je dan pas een jaar later 20 hele jaren hebt gehad. Dat heb je op je 20ste verjaardag. Zo is het ook met de zwangerschap. Ik ben nu 33 weken zwanger en ga dus mijn 34ste zwangerschapsweek in. Hopelijk begrijp je eens beetje wat ik bedoel Liefs
Grappig dit onderwerp.... Was namelijk vandaag (37+1) bij de vk.... en die zei... je mag vandaag thuis bevallen....., terwijl ik er dus vanuit ging dat dit gisteren al mocht....
Ik had dit zelfde de vorige zw-schap gevraagd aan mijn vk en die zei dat het met 37+0 mocht.. En ik zei.. met 36+6 ? nee dan dus niet! gelukkig met 39+0 prachtig thuis bevallen